علت صف خرید سهام سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان چیست؟

1

شرکت «سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان» با سرمایه ۶۰۰ میلیارد ریالی، بالغ بر ۵۳۸ میلیارد ریال سود انباشته دارد که نشان از عملکرد مطلوب در دوره‎های گذشته دارد.

نگاهی به معاملات سهام این شرکت در بازار سرمایه نشان می‎دهد که در دوره اخیر توانسته سهامداران خود را راضی نگدارد.

در چند روز اخیر این سهم بیش از گذشته خودنمایی کرده؛ چرا که با وجود افت سنگین شاخص کل و قرمزپوش شدن بازار، از موضع صعودی خود کوتاه نیامد و در مقابل ریزش بازار مقاومت کرد و در برهه‎ای از زمان صف خرید خود را حفظ نمود. هر سهم «کرمان» در مدت گذشته از سال ۹۸ فوق العاده عمل کرده و توانسته بازدهی ۳۲۵ درصدی را به ارمغان بیاورد.
«کرمان» چندی پیش اعلام کرده بود در راستای تبدیل دارایی‎های غیرمولد به مولد، در ازای تحصیل ۴ درصد سهام شرکت «تامین سرمایه نوین»، ساختمان اداری خود را به شرکت پرداخت نوین آرین واگذار نمود.

پس از آن، ۹ میلیون سهم این شرکت که در تملک شرکت فرعی بین الملی پارس تجارت بود، با سود ۱۳۳ میلیارد ریالی به فروش رسید.

نگاهی به رفتار حقوقی‎ها در ۲ ماهه ابتدای سال جاری بیانگر این است که حقوقی‎ها همگام با سهم حرکت کرده اند و تا اواسط مرداد ماه ورود و خروج پرقدرت نداشتند.

صف خرید سهام سود سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان سرمایه گذاری توسعه وعمران استان کرمان دلیل صف خرید نمادها تحلیل قیمت سهام تحلیل سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان پرسودترین سهام در بورس ایران پربازده ترین سهام بورس بهترین سایت تحلیل بورس بهترین تحلیل سهام اخبار کرمان

اما پس از رسیدن قیمت سهم به نزدیکی ۱۷۰۰۰ ریال، به یک باره شاهد تغییر مالکیت از حقوقی به حقیقی هستیم. اما باز هم روند صعودی «کرمان» قطع نشد و تا سطوح ۲۵۰۰۰ ریال نیز خود را بالا کشید. اما در دو روز اخیر که روند سهم کند و قرمز شد، حقوقی‎ها خود را به سمت تقاضا کشاندند و در قامت خریدار ظاهر شدند.

در معاملات امروز «کرمان» این قشر از سهامداران چندان پرفروغ ظاهر نشدند اما باز هم بیش از فروش، اقدام به خرید نمودند و به این ترتیب، نشان دادند که حامی‎سهم هستند.

در معاملات روز جاری ۸۶۶ خریدار در مقابل ۶۴۰ فروشنده صف آرایی کردند که نشان از قدرت بیشتر فروشندگان دارد. به همین جهت، برای دقایقی طعم تلخ صف فروش را چشید اما با اندک حمایت حقوقی‎ها صف فروش برچیده شد.

با توجه به روند کنونی که «کرمان» در پیش گرفته و شفاف‎سازی‎های اخیر، به نظر می‎رسد عطش خرید تا حدودی فروکش کرده و انتظار می‎رود در هفته آینده روند کنونی را در پیش گیرد و متعادل دنبال شود.

منبع : بورس نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. پوریا اسماعیلی می گوید

    سلام سال ۸۱از سهام طلایی کرمان ۴۰۰۰ سهم خریداری کردم دوستان کسی میدونه الان ارزش سهام چقدر شده