ماجرای جنجالی آوازه خوانی یک زن در ابیانه اصفهان

0

ماجرا از این قرار است که روز جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه در جریان سفر یک تور گردشگری به روستای ابیانه یک زن حاضر این تور در محله «هرده» یا «پایین ده» اقدام به ترانه خوانی در فضای باز می‌کند. تعدادی از مردم و حاضران در محل نیز به تماشای تک خوانی این زن می‌نشینند.

ابیانه روستایی تاریخی در ۴۰ کیلومتری شهرستان نطنز در استان اصفهان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر آوازخوانی یک زن گفت: «ماجرای تک خوانی یک زن در روستای ابیانه شهرستان نطنز در قالب تورهای گردشگری زیر نظارت این مجموعه نبوده است.»

فریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این‌باره افزود: «بر اساس بررسی های صورت گرفته، این اقدام در روستای تاریخی و گردشگری ابیانه مربوط به سفری گروهی و دوستانه در هفته گذشته بوده که ارتباطی به تورهای گردشگری مجوزدار نداشت.»

وی بیان کرد: «این گروه که در حال سفر به استانی دیگر بودند، به ابیانه نیز سفری کوتاه داشتند که آن اقدام نادرست هم در جریان آن سفر در گوشه‌ای از این روستا و در محلی کم تردد صورت گرفته بود.»

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: «پس از اطلاع از موضوع یگان حفاظت میراث فرهنگی مستقر در روستای ابیانه به محل مراجعه و از ادامه آن شرایط جلوگیری کردند.»

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از مردم در قالب تورهای گردشگری مسافرت نمی کنند، تاکید کرد: «همه تلاش میراث فرهنگی اعمال نظارت بر فعالیت تورهای گردشگری دارای مجوز است و بر این اساس تورهای گردشگری و آژانس های مسافرتی موظف به حفظ شئونات اسلامی و احترام به فرهنگ و آداب جوامع محلی هستند.»

الهیاری عنوان کرد: «بیشتر تورهای گردشگری مجوزدار قوانین و مقررات را رعایت می کنند و راهکارهای قانونی جهت برخورد با تخلف ها از جمله هنجارشکنی و سایر رفتارهای خارج از چارچوب وجود دارد.»

وی تصریح کرد: «در این ماجرا نیز دستگاه های ذیربط پیگیر هستند تا دیگر شاهد تکرار چنین مواردی در مکان های گردشگری نباشیم.»

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان نیز در این رابطه اظهار داشت: «پرونده تک‌خوانی یک زن در ابیانه تشکیل شده و در دادستانی نطنز پیگیری می‌شود.»

علی اصفهانی افزود: “هنوز کسی درباره این موضوع دستگیر نشده، اما پرونده این موضوع تشکیل شده و در دادستانی نطنز در حال پیگیری است.”

در همین رابطه، یوسف حسنی، فرماندار شهرستان نطنز، روز سه شنبه به خبرگزاری صدا و سیما گفت: «عوامل تور خانوادگی گردشگری یاد شده که به خدشه دار کردن عرف اجتماعی و هویت این روستای تاریخی مبادرت کرده اند، شناسایی شده و برخورد با آنان در دستور کار دادستانی نطنز قرار گرفته است.»

یوسف حسنی گفت که دادستانی نطنز دستور توقیف این دو دستگاه اتوبوس گردشگری را صادر کرده است. او افزود: “همچنین مدیر این گروه و خانمی که در این بافت مذهبی در حال خوانندگی بود نیز به دادگاه احضار شدند. ”

ولنگاری فرهنگی چیست نگار معظم کیست زنان بدحجاب زن تک خوان خواننده زن توریستی ابیانه ترویج بدحجابی اخبار اصفهان ابیانه

خواننده کیست؟

خواننده زن در ابیانه نگار معظم است. خواننده شیرازی که مدت هاست در شبکه‌های اجتماعی ویدئو‌های خود را منتشر می‌کند.

او در ویدئوهایش عموما با همسرش مهران ‌بی‌غرض همکاری می‌کند. صفحه اینستاگرام او حدود ۱۷۷ هزار ممبر دارد و کانال تلگرامش نیز ۱۶ هزار مخاطب دارد.

زوایایی پنهان از ماجرای جنجالی آوازه‌خوان بی‌حجاب در ابیانه

چرا قانون را محق دانستید؟ چرا کسی نمی گوید رقص اختیاری؟ چرا این خانم بی حجاب نباید آزاد باشد؟ درست است. زشتی فیلم را وجدان کردید.

خیلی ها ممکن ست با حجاب اختیاری موافق باشند اما از این فیلم برائت کنند و بگویند: “گفتیم حجاب اختیاری اما نه تا اینجا.” اما چرا؟ این ماجرا قدم بعدی حجاب اختیاری است. چه کسی گفته سقف حجاب اختیاری برداشتن روسری است؟ مثلا چرا درآوردن لباس نباشد؟ چرا برهنگی اختیاری نه؟ احتمالا می گوئید ملاک عرف است. اما عرف چطور ساخته می شود؟ درست است؛ یک شبه از برداشتن روسری به برهنگی نمی رسیم، چه انکه یک شبه هم به برداشتن روسری نرسیدیم. گام به گام است. ماجرای همان قورباغه و آب داغ. ابتدا باز کردن دکمه اول اختیاری است. بعد دکمه دوم عرف است. بعد مانتوی جلو باز و تا آخر. برای مردها نیز چنین است. از شلوراک پوشیدن در خیابان می تواند به لباس زیر برسد. چرا لباس زیر اختیاری نه؟

بله. حجاب اختیاری مثل یک زنجیره به فحشای اختیاری منتهی می شود. پای عواقب ش می ایستیم؟ خیر. فحشا و فساد برایتان مشمئز کننده است. قانون نقشش همین است. از یله سازی و عرفی سازی ناخواسته و تغییرات اجتماعی هوس آلود جلوگیری می کند تا این انزجار و اشمئزاز از اباحه گری ماندگار باشد.

منبع : فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ