ساعت بازی پرتغال و هلند در فینال لیگ ملت‌های اروپا

0

مسابقات لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۱۹ در سه دسته A_B_C آغاز شد. رقابت‌های هر دسته در چهار گروه انجام شد. در نهایت از دسته A تیم‌های سوئیس، هلند، پرتغال و انگلیس در صدر گروه‌های مختلف قرار گرفته و راهی مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا شدند. تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و هلند در بازی‌های نیمه نهایی به ترتیب از سد تیم‌های سوییس و انگلیس گذشتند تا فینال لیگ ملت‌های اروپا بین این دو تیم برگزار شود.

یکی از دو تیم پرتغال و هلند در صورت قهرمانی در لیگ ملت‌های اروپا به صورت مستقیم، جواز حضور در یورو ۲۰۲۰ را به دست می‌آورد.

نتایج لیگ ملت های اروپا جدول پخش شبکه سه برنامه لیگ ملت های اروپا اسامی تیم ملی فوتبال پرتغال اسامی بازیکنان تیم پرتغال اخبار هلند

تاریخ و ساعت بازی پرتغال و هلند در فینال لیگ ملت‌های اروپا

تاریخ: یکشنبه ۱۹ خرداد
ساعت: ۲۳:۱۵
ورزشگاه: دراگو پرتغال

عادت کرده‌ایم که پرتغال را غیرمترقبه ببینیم. تیمی که توانست در یورو ۲۰۱۶ قهرمان شود و فرانسه را در فینال شکست بدهد، قادر به انجام هر کاری هست. تیمی که در جام جهانی کیفیتش را مقابل اسپانیا نشان داد و اگر بدشانس نبود، مغلوب اروگوئه نمی‌شد. اما بدشانسی در جام جهانی جای خودش را به خوش‌شانسی در لیگ‌ملتهای اروپا داد. پرتغال در ساده‌ترین گروه ممکن قرار گرفت. ایتالیای در حال بازسازی مانچینی و لهستان که در دوران خوبی به سر نمی‌برد، پرتغال را به نیمه‌نهایی فرستادند. آنجا هم حریف قدری روبه‌رویشان قرار نداشت. سوئیس و تاکتیک‌های پیپیده سرمربی‌اش پتکوویچ نتوانستند جلوی نبوغ رونالدو حرفی برای گفتن داشته باشند تا پرتغال امشب در فینال حاضر باشد.

اما در سمت دیگر هلند در سخت‌ترین شرایط ممکن به فینال رسید. تیمی که به ترتیب آلمان، فرانسه و انگلیس را پشت سر گذاشت تا همه به احترام شایستگی تیم کومان کلاه از سر بردارند. هلند هیچ شباهتی به تیم چندسال گذشته ندارد که سقوطی عجیب را تجربه می‌کرد. لاله‌ها به مرحله نهایی یورو ۲۰۱۶ نرسیدند و غایب بزرگ جام جهانی هم لقب گرفتند. یکسال پیش همین موقع آنها در انتهای دره قرار داشتند و بعید بود کمتر هوادار فوتبالی آنها را بعد از یکسال در فینال تصور کند. اما بازگشت پسران کومان همه را متعجب کرده و خیلی‌ها منتظرند ببینند ماجراجویی آسیاب‌های پرنده تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد. قهرمان امشب از دل این دوئل بیرون می‌آید؛ سوپرمنی به نام کریس رونالدو یا آسیاب‌های پرنده رونالد کومان.

· هلند و پرتغال تا امروز یکبار قهرمان یورو شده‌اند و اولین قهرمان لیگ ملتها از بین آنها خواهد بود.

· پرتغال بعد از شکست در جام‌جهانی در ۹دیدار بدون شکست بوده است.

· آخرین دیدار بین دوتیم به نفع هلند بوده، اما ۱۰مسابقه قبل از آن را پرتغال برده یا مساوی کرده است.

آخرین جدال

بیست‌و‌ششم مارس ۲۰۱۸ در دیداری دوستانه در سوئیس، هلند موفق شد با ۳ گلِ دپای، بابل و فان‌دایک برابر پرتغال پیروز شود.

آمار بازی

یک) جدال پرتغال و هلند نخستین فینال تاریخ لیگ ملت‌های اروپا خواهد بود که در ورزشگاه دراگائو شهر پورتو برگزار می‌شود.
یک) پرتغال و هلند هرکدام یک مرتبه در جام ملت‌های اروپا قهرمان شده‌اند و حالا شانس دارند یک قهرمانی در لیگ ملت‌ها را هم به افتخارات‌شان اضافه کنند.

۱۴) فینال لیگ ملت‌ها پانزدهمین نبرد پرتغال و هلند خواهد بود. در ۱۴ بازی قبلی سلسائوی اروپا ۷ برد داشته و لاله‌های نارنجی ۲ مرتبه پیروز شده‌اند، ۵ بازی هم مساوی شده است.

۱۰) آمار هلند برابر پرتغال چندان خوب نبوده و مارس ۲۰۱۸ موفق شد پس از ۱۰ بازی ناکامی در پیروزی برابر این حریف در دیداری دوستانه پیروز شود.

۱۳) ۱۳ سال پیش در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ یک مسابقه تاریخی بین پرتغال و هلند برگزار شد که روی آن نام «نبرد نورنبرگ» را گذاشتند. والنتین ایوانوف داور آن بازی ۱۶ مرتبه به بازیکنان دو تیم کارت زرد داد که در این بین ۴ بازیکن هم اخراج شدند. آن بازی را پرتغال با تک‌گل مانیش برد.

۹) سلسائوی اروپا پس از ناکامی در جام جهانی ۲۰۱۸ عملکرد خوبی داشته و در ۹ بازی بعدی شکست نخورده است.

۲) این دو تیم ۲ مرتبه در مرحله نهایی رقابت‌های یورو به مصاف هم رفته‌اند که هر دو بازی را در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲ پرتغال برد.

یک) هلند فقط یک مرتبه فینالیست یورو شده که آن یک بازی را هم سال ۱۹۸۸ برد و قهرمان شد.

۲) پرتغال ۲ مرتبه در فینال یورو حاضر بوده که یک برد و قهرمانی در سال ۲۰۱۶ داشت و یک شکست در سال ۲۰۰۴. شکست این تیم در خانه برابر یونان رقم خورد.

۳) کریستیانو رونالدو با هت‌تریک برابر سوئیس شانس اول آقای‌گلی مرحله نهایی لیگ ملت‌هاست. در کل مسابقات هریس سفروویچ، مهاجم سوئیس با ۵ گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفته.

ترکیب احتمالی هلند: سیلسن، دامفرایس، فان‌دایک، دی‌لیخت، بلیند، واینالدوم، دی‌یونگ، دی‌رون، برگوین، بابل و دپای

ترکیب احتمالی پرتغال: پاتریسیو، سمدو، فونته، دیاس، گوئررو، موتینیو، نوس، کاروالیو، سیلوا، گوئدس و رونالدو

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ