بیوگرافی مصطفی دنیزلی سرمربی تراکتورسازی +سوابق

0

مصطفی دنیزلی Mustafa Denizli متولد۱۰ نوامبر ۱۹۴۹ در آلاچاتی، ازمیر ترکیه ، قد ۱۷۸ ، بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ترکیه است.

مصطفی دنیزلی‌ سرمربی پیشین‌ تیم‌های پرسپولیس و پاس،  با عقد قراردادی در دفتر باشگاه تراکتورسازی‌ در ترکیه، هدایت این تیم تبریزی را برای فصل آینده به‌عهده گرفت.

با اعلام باشگاه تراکتورسازی مدت قرارداد این مربی ترکیه‌ای با باشگاه تراکتورسازی یک فصل است و قابلیت تمدید قرارداد برای فصل‌های آینده را نیز دارد.

همسر مصطفی دنیزلی نقل و انتقالات تراکتورسازی تبریز سرمربی تراکتورسازی بیوگرافی مصطفی دنیزلی باشگاه تراکتورسازی تبریز اسامی مربیان فوتبال خارجی اسامی سرمربی های فوتبال اخبار تیم تراکتورسازی اخبار ترکیه Mustafa Denizli

باشگاه تراکتورسازی پس از کش و قوس‌های فراوان و اسامی زیادی که برای سرمربیگری این تیم مطرح شده بود، در نهایت انتخابی غیرمنتظره و البته شگفت‌انگیز داشت و یک سرمربی سرشناس ترکیه‌ای را برای هدایت تیمش انتخاب کرد.

در حالی که پس از پایان فصل اسامی زیادی همچون علی دایی، برانکو ایوانکوویچ و … در بین گزینه‌های داخلی و حتی فیلیپه اسکولاری برزیلی برای حضور در تراکتورسازی مطرح شده بود، اما در نهایت محمدرضا زنوزی بدون سر و صدا پیش رفت و مصطفی دنیزلی را به‌عنوان سرمربی جدید سرخ پوشان تبریزی انتخاب کرد.

 

دنیزلی سال گذشته هدایت کاسیم پاشا ترکیه را بر عهده داشت که پس از ۱۱ پیروزی، ۵ تساوی و ۱۶ شکست، در فاصله دو هفته به اتمام فصل سوپر لیگ ترکیه به پایان کارش با این تیم رسید و نتوانست تا پایان مسابقات روی نیمکت کاسیم پاشا بنشیند، اما او امیدوار است در سن ۶۹ سالگی و در بازگشت به لیگ برتر ایران، دوباره روزهای خوبی را تجربه کند.

 

او که نخستین بار در فصل ۸۴-۸۳ سرمربیگری در لیگ برتر ایران را با پاس تهران تجربه کرد و دو سال هدایت این تیم را بر عهده داشت، در لیگ ششم به پرسپولیس رفت و خاطرات به یاد ماندنی‌ای را برای هواداران این تیم بر جای گذاشت؛ او در لیگ یازدهم نیز مجدداً به پرسپولیس بازگشت، اما در تیرماه ۹۱ به دلیل مسائل خانوادگی ایران را ترک کرد.

 

طی سالیان اخیر بارها نام دنیزلی به‌عنوان گزینه‌های سرمربیگری تیم‌های مختلف در لیگ برتر ایران مطرح شده بود، اما این اتفاق نیفتاد تا اینکه پس از ۷ سال دوباره این سرمربی نامدار ترکیه‌ای به ایران بازگشت و این بار نه برای پرسپولیس، بلکه برای حضور روی نیمکت تراکتورسازی با این باشگاه قرارداد بست.

 

مصطفی دنیزلی در فصل ۸۶-۸۵ هجومی‌ترین تیم لیگ برتر را با پرسپولیس داشت و با سه امتیاز کمتر نسبت به سایپا در رده سوم ایستاد و نتوانست به قهرمانی برسد، اما بازی‌های زیبایی که سرخ‌پوشان تهرانی با هدایت او داشتند، همچنان در ذهن هواداران این تیم باقی مانده است و حالا تراکتوری‌ها امیدوار هستند آن روزها برای این تیم نیز تکرار شود.

 

بنابر اعلام صادقیان، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی مدت قرارداد مصطفی دنیزلی  یک ساله است و در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

 

تراکتورسازی که فصل نقل و انتقالات را با جذب چهار بازیکن آغاز کرد و درصدد حفظ ستاره‌های خود است، اکنون با انتخاب مصطفی دنیزلی به‌عنوان سرمربی، نشان داده بیش از فصل گذشته به دنبال قهرمانی و رقابت با مدعیان است تا به ناکامی‌های سالیان اخیرش پایان دهد.

همسر مصطفی دنیزلی نقل و انتقالات تراکتورسازی تبریز سرمربی تراکتورسازی بیوگرافی مصطفی دنیزلی باشگاه تراکتورسازی تبریز اسامی مربیان فوتبال خارجی اسامی سرمربی های فوتبال اخبار تیم تراکتورسازی اخبار ترکیه Mustafa Denizli

آشنایی با سرمربی جدید تراکتورسازی

مسئولان باشگاه تراکتورسازی عصر روز (پنجشنبه) پس از مدتی بلاتکلیفی، سرمربی جدید سرخپوشان تبریزی را معرفی کردند، بر این اساس مصطفی دنیزلی نام‌آشنا در فصل آتی هدایت تراکتورسازی را به‌عهده خواهد داشت.

دنیزلی ۶۹ ساله متولد ازمیر ترکیه بوده و تجربیات موفقی در دوران سرمربی‌گری خود داشته است. این مربی پیش از این با تیم‌های گالاتاسرای، فنرباغچه و بشیکتاش ترکیه قهرمانی این کشور را در سوپر لیگ، سوپر جام و جام ترکیه تجربه کرده است.

سرمربی جدید تراکتورسازی با گالاتاسرای در لیگ قهرمانان اروپا نیز شرکت کرده و تا مرحله نیمه‌نهایی پیش رفته است. وی با همین تیم در مسابقات جام در جام اروپا نیز حضور داشته و در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شد.

دنیزلی در سال ۲۰۰۰ با تیم ملی ترکیه در جام ملت‌های اروپا شرکت کرده و تا مرحله یک‌چهارم نهایی پیش رفت اما نتوانست به مرحله بعدی صعود کند، با این حال سرمربی سابق تیم‌های پاس و پرسپولیس توانست در ایران عملکرد قابل‌قبولی از خود به‌جای بگذارد.

این سرمربی ترکیه‌ای ضمن حضور دوساله در پاس توانست این تیم را نائب‌قهرمان لیگ پنجم کند. او سپس به پرسپولیس رفت و در لیگ ششم با این تیم سوم شد. اما این پایان کار دنیزلی در ایران نبود. او پس از چند سال به ایران و پرسپولیس بازگشت اما این بار شرایط متفاوت بود و سرخپوشان پایتخت نتایج ضعیفی کسب کرده بودند. او جایگزین حمید استیلی شد و پرسپولیس در رده دوازدهم جدول لیگ یازدهم ایستاد.

وی پس از ترک پرسپولیس ایران را ترک کرد و تا به امروز چند بار صحبت‌هایی در رابطه با بازگشت او به ایران مطرح شد اما او هرگز شانس حضور مجدد تیم‌های ایرانی را پیدا نکرد. حتی در زمان مصطفی آجورلو در تراکتورسازی او برای حضور دنیزلی در این تیم پیش‌قدم شد ولی طولانی شدن پروسه حضور این سرمربی در تبریز، موجب شد تراکتورسازی نتواند وی را جذب کند.

این سرمربی ترکیه‌ای در آخرین تجربه خود، هدایت کاسیم اسپور ترکیه را عهده‌دار بوده و در ۳۴ دیداری که روی نیمکت این تیم نشست، ۱۱ برد، ۶ تساوی و ۱۷ شکست تجربه کرد. با این حال تیم دنیزلی یکی از بهترین خطوط حمله سوپرلیگ ترکیه را در اختیار داشت. خط هجومی این تیم پس از تیم‌های گالاتاسرای، بشیکتاش (۷۲ گل) و ترابوزون اسپور (۶۴ گل) با ۵۳ گل زده چهارمین خط هجومی قدرتمند سوپرلیگ ترکیه نام گرفت.

دنیزلی به‌دنبال اتمام کار نیمه‌تمام در ایران

سرمربی جدید تراکتورسازی در تجربیات قبلی‌اش در ایران نتوانست به مقامی بهتر از نائب‌قهرمانی دست پیدا کند، جایگاهی که تراکتورسازی نیز چندبار آن را تجربه کرد اما این بار هم دنیزلی و هم تراکتورسازی به‌دنبال کسب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال هستند.

بدین ترتیب مصطفی دنیزلی به ایران و تبریز می‌آید تا کار ناتمام خود در لیگ برتر ایران را به پایان برساند، موضوعی که هواداران تراکتورسازی نیز از آن استقبال می‌کنند، چرا که در این صورت، سرخپوشان تبریزی می‌توانند به خواسته چندساله‌شان دست پیدا کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ