«گاندو» واکنشی منطقی به پدیده آقازادگی دارد

0

رضا توکلی، بازیگر سریال «گاندو»، که به تازگی در کنداکتور پخش شبکه سه سیما قرار گرفته است، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو درباره حضور خود در این مجموعه گفت: البته نقش من قرار نیست در طول سریال ادامه یابد؛ در واقع نقشم زیاد نیست اما به زعم خودم کلیدی و بزرگ است.

وی افزود: اینجور نقشها در هر مجموعه ای میتواند شاخص باشد چرا که همین نقشهای کوچک را هم میتوان جوری ترسیم و تصویر کرد که بزرگ به نظر برسد.

  • حوزه های دیگر را نباید بی نصیب از نقد منصفانه گذاشت

توکلی درباره سوژه محوری سریال «گاندو» و قصه آن با پرداختی به آقازادگی و روایت‌های جاسوسی و امنیتی گفت: خیلی زودتر از اینها باید به مساله ای مثل آقازادگی می پرداختیم؛ «گاندو» نمایشی به موقع و درست از موضوع دارد.

وی ادامه داد: بالاخره حوزه های دیگر را نباید بی نصیب از نقد منصفانه گذاشت؛ همینطور که سیاست و اقتصاد و غیره هم باید به نقد کشیده شود تا نقاط ضعف را اصلاح کرد. در عین اینکه فیلم و سریال های جاسوسی اتفاقا مخاطبان بسیار خود را هم داراست.

  • سری بعدی «گاندو» را هم باید ساخت

این بازیگر با بیان اینکه باید به عوامل این مجموعه در رویکردشان به قصه تبریک گفت، اضافه کرد: «گاندو» سریال جسوری است که عوامل در ساختش شجاعت به خرج داده اند. به نظرم در همین قسمت های ابتدایی نیز توانسته مخاطبان تلویزیون را با خود همراه کند.

توکلی همچنین گفت: من امیدوارم امثال این سریال که قصه خوبی دارد و خوب هم نوشته را در سری دوم هم بسازند. تلویزیونی که از پایتخت تا لب مرز بیننده دارد، برای جلب رضایت مخاطبش به این سریالها نیاز دارد و باید هزینه کند چون این آثار در جامعه نیز اثرگذار می افتد.

  • در برابر نقشهای تکراری مقاومت میکنم

وی درباره نقش خود نیز گفت: من با جواد افشار در سریالی مثل «کیمیا» و «برادر» نیز همکاری داشته ام. در سریال «گاندو» نیز کوتاهی و بلندی نقش برایم اولویت نبود. با شناختی که از فیلمساز داشتم، پذیرفتم و الان هم فکر میکنم که نقشم درآمده است. ای کاش همیشه شأن مخاطب و مردم جامعه را بالا ببینیم و در مقام احترام به آنان، کار خوش ساختی تحویلشان دهیم.

این بازیگر همچنین درباره شرایط خود گفت: من علاقه ای به تکرار نقش های قبلی ام ندارم و در برابر نقشهای تکراری مقاومت میکنم. دنبال ادا درآوردن هم نیستم.

  • برخی رفقای ما فکر میکنند اگر خودشان را بگیرند، بیشتر از بقیه می فهمند

توکلی ادامه داد: در سریال «گاندو» نیز در قامت وزیر مستاصلی بازی میکنم که خودم قبلا تجربه نکرده ام. ادعایی در بازیگری ندارم اما لااقل سعی میکنم که نقش متفاوت بازی کنم. لااقل در برخوردهایم با مردم، احساس میکنم که مرا در این نقشها باور کرده اند.

این بازیگر در گفتگو با خبرگزاری دانشجو همچنین عنوان کرد: هیچ وقت نفهمیدم چرا برخی از همکاران هنرمند من در همین عرصه بازیگری، گاها خودشان را دور از مردم میکنند؛ درحالیکه که اخلاق حسنه و خوش برخورد بودن از همکار گرفته تا نظافتچی زحمتکش سرصحنه و مردمی که به ما ابراز محبت میکنند، یک حسن است.

رضا توکلی تأکید داشت: متاسفانه برخی رفقای ما فکر میکنند اگر جدی باشند و به قولی خودشان را بگیرند، بیشتر از بقیه می فهمند! درحالیکه خوش اخلاقی و رابطه خوب داشتن با همه، نشان از موقعیت پایین ما نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ