بهترین تورهای لحظه آخری خارجی از تهران

0

خرید تورهای خارجی بدلیل افزایش سرسام آور قیمت ارز شاید برای بسیاری از افراد جامعه کم کم تبدیل به رویا می شود. تورهای کشورهای همجوار ایران که در گذشته نه چندان دور شاید با کمتر از یک میلیون تومان نیز می توانستید به آنها سفر کنید. در حال حاظر نیز نگران نباشید سایت تور لحظه آخری سیر و گشت با همکاری چند آژانس مسافرتی اقدام به راه اندازی تورهای ارزان قیمت و البته لحظه آخری خارجی به شهرهای استانبول، دبی، ایروان و باکو کرده است. در ادامه شما را بیشتر با این شهرها آشنا می کنیم. حتما به ما سر بزنید.

تور لحظه آخری تور دبی تور استانبول

تور استانبول

استانبول، با نام قبلی قسطنطنیه، بیزانس باستانی، بزرگترین شهر و بندر ترکیه است. این پایتخت هر دو امپراتوری بیزانس و امپراتوری عثمانی بود. شهر قدیمی استانبول در شبه جزیره مثلثی بین اروپا و آسیا قرار دارد. گاهی اوقات به عنوان یک پل، گاهی اوقات به عنوان یک مانع، استانبول برای بیش از ۲۵۰۰ سال، بین جهش های متضاد دین، فرهنگ و قدرت امپراتوری ایستاده است. برای اکثر این سالها یکی از آرزوهای بزرگترین شهرهای جهان بود. نام بیزانس ممکن است که بر اساس افسانه، رهبر یونانیان از شهر مگارا که شبه جزیره را از قبایل قبیله ای تسخیر کرد و شهر را در حدود ۶۵۷. در سال ۱۹۶ میلادی، شهرتش را برای مقابله با او در جنگ داخلی به هلاکت رساند، و امپراتور روم، سپتیومیوس سوروس آن را احیا کرد، آن را به افتخار پسرش نامگذاری کرد. در سال ۳۳۰ میلادی، زمانی که کنستانتین بزرگ شهر را به عنوان پایتختش اختصاص داد، او آن را رم نو نامیده است. با این وجود، سکه، وی تا کنون به جای تعویض کنستانتینوپلیس، به وی پیوست. در قرن شانزدهم، اعراب از نام  استفاده می کردند، “نام” آنها رواج بیزانتینی ها را شنیدند که در واقع یک عبارت یونانی بود که به معنای “در شهر” بود. از طریق یک سری از تعاریف گفتاری بیش از یک فاصله قرن ها، این نام استانبول شد. با این حال، تا این که اداره پست ترکیه این نام را به طور رسمی تغییر داد، در سال ۱۹۳۰، شهر همچنان به نام هزار ساله قسطنطنیه خدمت می کرد.

بزرگترین میراث از پایتخت امپراتوری ناپدید شده، ۲۵ کلیسای بیزانس است. بسیاری از این ها هنوز به عنوان مساجد استفاده می شوند. بزرگترین کلیساها یکی از بزرگترین ساختمانهای دنیا محسوب می شود. این حقیقت سوفیا است که نام آن به معنای “حکمت الهی” است. معاصر و همسایه آن، سنت ایرنه، به “صلح الهی” اختصاص داده شده است. بسیاری از مورخان هنر، گنبد (۵۵ متر قطر) را به حیاط سوفیا می شناسند زیباترین در جهان است. گفته می شود که کلیسا، که روحانیون خود را با سنت ایرنه به اشتراک گذاشته است، توسط کنستانتین در سال ۳۲۵ بر پایه یک معبد بت ها ساخته شده است. این توسط امپراتور کنستانس بزرگ شده و پس از آتش ۴۱۵ توسط امپراتور Theodosius دوم بازسازی شد. کلیسا دوباره در قیام نیکا ۵۳۲ کشته شد و توسط یهوستینین بازسازی شد. سازه ای که در حال حاضر ایستاده است اساسا ساختمان مدرن ششم است، گرچه زمین لرزه گنبد را در سال ۵۵۹ نابود کرد، و پس از آن به مقیاس کوچک بازسازی شد و کل کلیسا از خارج تقویت شد. این دوباره در اواسط قرن ۱۴ بازسازی شد. در سال ۱۴۵۳ مسجد با مینا شد و یک لوستر بزرگ اضافه شد. در سال ۱۹۳۵ به یک موزه ساخته شد. دیوارها هنوز با دیسکهای خوشنویسی عربی آویزان شده اند. تور استانبول را تهیه کنید و به این شهر تاریخی سفر کنید.

تور دبی

بهترین زمان بازدید از دبی در دوره نوامبر و آوریل است، زیرا در این مرحله آب و هوا نسبتا دلپذیر است (با دمای پایین در ۳۰ ثانیه). در طول ماه های تابستان، دبی به شدت با درجه حرارت تا ۴۸ درجه سانتی گراد گرم می شود. به نظر می رسد که دوره رمضان یک دوره خوب برای دیدار باشد، فقط اگر شما علاقه مند به اسلام باشید. اما اگر قصد خرید و فروش خود را در بهترین غذاها در رستوران ها و میله های دبی در دبی داشته باشید، پس بهتر است از دوره رمضان اجتناب شود. تاریخ دقیق ماه رمضان از سال به سال متفاوت است.

بسیاری از فعالیت های ورزشی میزبانی شده توسط دبی، از جمله کویر کلاسیک، مسابقات دنیای تنیس دبی و راگبی Sevens وجود دارد. اگر بخواهید ورزش کنید، ممکن است در این دوره حتما تور دبی بروید.

مسافرت با کودکان

بچه های کوچک در دبی خوش آمدید، درست مثل هر بخش دیگر از جهان. دبی یک مقصد است که بچه ها دوست دارند بازدید کنند، زیرا فعالیت های فراوانی برای بچه ها در هتل های ستاره ای، پارک های تفریحی مخصوص، مناطق سبز، موزه ها، استخرهای شنا، پارک های تفریحی و مراکز تفریحی وجود دارد. هتل های بزرگ در صورت لزوم، انتخاب خوبی از غذای بچه ها را ارائه می دهد، به غیر از خدمات مهمان در هتل های اصلی

مسافران زن

دبی یک مقصد امن برای مسافران زن است. زنان مجاز به رانندگی، کار و غیره هستند و زندگی سبک زندگی لیبرال را در اینجا، در مقایسه با چندین همتای خلیج دیگر، هدایت می کنند. با این وجود، اگر به تنهایی مسافرت کنید، ممکن است در مورد توجه ناخواسته باشید. مسافران زن باید آگاه باشند که آنها از یک مکان می آیند که ریشه های سنتی قوی دارد. احتمالا بهتر است اگر شما یک سفر آرام را برنامه ریزی کرده و در یکی از اقامتگاه های چهار و پنج ستاره در دبی قرار داشته باشید، بنابراین می توانید از امکانات خصوصی ساحلی در هتل استفاده کنید. بهتر است هنگام مسافرت دور از باشگاه ها و استراحتگاه های ساحلی، از لباس پوشیدن لباس های تنگ و یا آشکار استفاده کنید. به عنوان مثال، شلوارهای شل و پیراهن پنبه ای با آستین بلند ممکن است در لایحه مناسب باشد. هنگامی که در شرکت محلی مشارکت کنید، بهتر است منتظر بمانید تا دست به دستتان برسد، زیرا برخی مسلمانان مذهبی ترجیح می دهند با زنان هماهنگی داشته باشند. در امارات متحده عربی، معمولا زنان به اولویت می رسند و در ابتدا در بانک ها، ادارات پست، ایستگاه های پلیس حضور دارند، در حالی که ادارات دولتی برای زنان یک صف جداگانه دارند.

مسافران با نیازهای ویژه

فرودگاه بین المللی دبی دارای مکان مخصوصی برای مسافران با نیازهای ویژه است. بنابراین، مسافران صندلی چرخدار خدمات شخصی بیشتری دریافت خواهند کرد. هتل های چند ستاره دارای اتاق های ویژه ای برای استفاده از معلولان هستند، در حالی که حتی مراکز خرید بزرگ نیز دسترسی و امکانات مناسب برای افراد با نیازهای ویژه دارند. حتی تاکسی های حمل و نقل در دبی برای جا دادن صندلی های چرخدار مناسب هستند.

محل اقامت

اقامت در دبی بسیار گران است پس برنامه ریزی کنید. اتاق در طول تابستان بلند می شود، اما ممکن است بهترین زمان برای لذت بردن از سفر در دبی باشد. دبی دارای چندین آپارتمان دو ستاره خوب و مناسب نیز هست. اگر هتل های پنج ستاره را بیش از حد گران می کنید، ممکن است تصمیم بگیرید که در دو ستاره باقی بمانید و از بقیه غذا، خرید و سرگرمی های خود استفاده کنید. خانواده های بزرگتر می توانند مسکن مشترک را در نظر بگیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ