جاذبه های گردشگری شهر پاریس در تور لحظه آخری

0

پاریس جاذبه های فراوانی دارد اما به بعضی از آنها بی چون و چرا باید سر زد.

در گوشه و کنار پاریس ” شهر عشاق” دیدنی های زیادی مانند کلیسا، باغ موزه های هنری دیده می شود. شنیدن نام پاریس بلافاصله تصویر برج ایفل را به ذهن می آورد و می توان گفت برج ایفل به نمادی برای شهر پاریس تبدیل شده است. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری پاریس با ما همراه شوید.

تور لحظه آخری تور فرانسه

مشهورترین جاذبه های گردشگری پاریس

درست است که به محض شنیدن نام پاریس  در تور لحظه آخری ، اول از همه تصویر برج ایفل در ذهنمان شکل می گیرد اما جاذبه های گردشگری پاریس فراوان هستند. ما در این فرصت، تنها گوشه ای از این مناطق دیدنی را که معروفترین مکان های پاریس هستند به شما معرفی می کنیم. مسلما بعد از خواندن این مطلب بسیار راغب خواهید بود که این مکانها را از نزدیک ببینید.

برج ایفل Eiffel Tower

به گزارش سفر باتو ، برج ایفل، برج بلند آهنی است که در سال ۱۸۸۹ در واقع برای یک نمایشگاه جهانی ساخته شد که امروزه نام مشهورترین بنای دنیا را به خود گرفته است. برج ایفل با ارتفاع ۳۲۴ متر بلندترین سازه در پایتخت فرانسه می باشد. هر سال در حدود ۷ میلیون نفر برای بالا رفتن از برج ایفل راهی پاریس می شوند. برج ایفل که در میدان شان دومارس قرار گرفته از همه جای شهر قابل رویت است. مسلما اولین کاری که گردشگران بعد از دیدن برج ایفل می کنند این است که با این برج هیجان انگیز عکس می گیرند.

کلیسای سکره کر    Sacré-Cœur

با گذر از خیابان مونتمارت و قدم زدن در آن، به کلیسای با شکوه سکره کر با قلب مقدس خواهید رسید. کلیسای سکره کر از لحاظ جغرافیایی در بالاترین نقطه از شهر پاریس واقع شده است و  یک بنای سفید رنگ با شکوه دارد که از دور دست ها هم قابل رویت است. بنای این کلیسا به وسیله پل آبادی طراحی شده و از سال ۱۸۷۵ عملیات ساخت آن آغاز شده است.

ساخت کلیسا مدتها زمان برد و در سال ۱۹۱۹ پس از جنگ جهانی اول ساخت آن تکمیل شد. کلیسای سکره کر با معماری باشکوه و منحصر بفردی که دارد این روزها به یکی از جاذبه های گردشگری پاریس مبدل شده است.

موزه لوور The Louvre

یک مورد دیگر از پرطرفدارترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری پاریس موزه لوور واقع در مرکز شهر پاریس می باشد. موزه لوور در طرف راست رود سن قرار گرفته که بیش از ۳۸۰۰۰ اثر تاریخی و هنری در این موزه حفظ شده است. بیش از ۸ میلیون نفر در هر سال از موزه لوور دیدن می کنند بنابراین این موزه پربازدیدترین موزه جهان است.

از جمله آثار مشهوری که در موزه لوور نگه داری می شود به تابلوی مونالیزا، گاو بالدار آشوری، لوح حمورابی و آثار ارزشمندی از تخت جمشید می توان اشاره کرد.

گورستان پرلاشز  Père Lachaise Cemetery

شاید به نظرتان غیر منتظره باشد اما گورستان پرلاشز یکی از جاذبه های گردشگری پاریس است. گورستان پرلاشز در پاریس واقع شده است و شخصیت های شناخته شده و مشهور پاریسی و خارجی در آنجا دفن شده اند.

شخصیت های بارزی ماننر اسکار وایلد، ادیت پیاف مارسل پروست، نویسنده بزرگ ایرانی صادق هدایت و جیم موریسون از جمله افرادی هستند که در این گورستان به آرامش ابدی رسیده اند.

گورستان زیرزمینی کاتاکومب  Catacombs de Paris

از مرتفع ترین مناطق شهر پاریس وارد یک مکان عمیق و شگفت انگیز می شویم . شاید عجیب باشد اما کاتاکومب یکی از جاذبه های گردشگری پاریس است که علاوه بر مخوف بودن حس کنجکاویتان را شدیدا تحت تاثیر قرار می دهد. کاتاکومب روزگاری یک گورستان زیرزمینی بوده است و از دالان ها و راهروهای زیادی تشکیل شده است.

این گورستان در سال ۱۷۳۸ شکل گرفته است و از قرن نوزدهم به عنوان یک مکان گردشگری در پاریس بازگشایی شده است. به نظر می آید که اسکلت حدود ۶ میلیون نفر در کاتاکومب تلمبار شده است.

باغ لوگزامبورگ Jardin du Luxembourg

باغ لوگزامبورگ  در تور لحظه آخری یکی از مشهورترین پارک های پاریس است که نزدیک محله لاتین و در طرف راست رود سن قرار دارد. این باغ باشکوه و قصر باعظمتی که در وسط آن واقع شده است در قرن هفدهم، محل زندگی ملکه فرانسه ماری دومدیسی بوده است. این روزها این باغ از مشهورترین جاذبه های گردشگری پاریس است که گردشگران زیادی برای لذت بردن از فضای دلپذیر باغ و بازدید از قصر به این مکان می آیند.

کلیسای نوتر دام پاریس  Notre-Dame de Paris

کلیسای نوتردام پاریس یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پاریس است. شاید جالب باشد که بدانید رمان مشهور گوژپشت نوتردام اثر ویکتورهوگو در همین کلیسا اتفاق افتاده است و این رخداد تاریخی باعث شهرت بیشتر این بنا شده است. نوتردام پاریس یکی از نمونه های بارزی است که گویای معماری گوتیک در فرانسه می باشد و در گذشت بیش از ۹۰۰ سال وقایع تاریخی فراوانی را از سر گذرانده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ