سامان بلاغی ورزشکار ایرانی پناهنده شد! +واکنش فدراسیون

1

در شرایطی که به تازگی شاهد عدم بازگشت یک ورزشکار رشته پارا تیروکمان بودیم، این بار این اتفاق در بسکتبال با ویلچر روی داد.

پس از آن که یک ورزشکار عضو تیم ملی پاراتیروکمان کشورمان بعد از مسابقات جهانی هلند به کشور بازنگشت، این بار عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر نیز به چنین سرنوشتی دچار شد.

ورزشکاران ایرانی پناهنده شده ورزشکار معلول ورزش معلولان فدراسیون جانبازان و معلولین عملکرد دولت تدبیر و امید روحانی عملکرد اصلاح طلبان سامان بلاغی کیست تیم بسکتبال ایران پناهندگی به اروپا پناهندگی به آلمان پناهندگی ایرانیان بسکتبال با ویلچر اخبار وزارت ورزش و جوانان اخبار پناهندگی اخبار بسکتبال

«سامان بلاغی» عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان که عازم مسابقات جهانی آلمان شده بود، از بازگشت با تیم ملی استنکاف کرده و در اروپا مانده است. اگرچه امید می‌رفت که این ورزشکار بازگردد؛ اما با گذشت زمان، ظاهرا مسئولان از بازگشت وی ناامید شده‌اند.

این دومین مورد از عدم بازگشت ورزشکاران حوزه ورزش‌های جانبازان و معلولین است که روی می‌دهد. این اتفاق در این حوزه ورزش کشور سابقه چندانی نداشته که به یک باره این دو خبر منتشر شد.

***

دبیر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین درباره خبر پناهندگی یکی از ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر توضیحاتی را ارائه کرد.

محمد حسین‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، درباره خبر پناهندگی سامان بلاغی که پس از حضور تیم ملی بسکتبال با ویلچر در مسابقات جهانی آلمان در شهریور ۹۷ دیگر به ایران بازنگشت، اظهار داشت: این موضوع همان زمان رسانه‌ای نشد و ما هم به دنبال این موضوع نبودیم، چرا که بازتاب‌های بدی برای ورزشکاران دارد و شاید نفرات دیگر هم تشویق به این کار شوند.

وی در ادامه افزود: این اتفاق سال گذشته رخ داد و ما همان زمان تمام اقدامات و پیگیری‌های لازم را با سفارت‌های ایران و آلمان در هر دو کشور انجام دادیم.

دبیر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین درباره این موضوع که شنیده می‌شود این ورزشکار از پناهندگی پشیمان شده است، گفت: به‌هرحال چنین کارهایی به ویژه به افراد جانباز و معلول به لحاظ فرهنگی و اجتماعی فشار وارد می‌کند. ما هم ناراحتی او را شنیده‌ایم، اما این ورزشکار در خارج از ایران است.

حسین‌پور درباره درگذشت راضیه شیرمحمدی، ملی‌پوش پاراتیروکمان ایران و پاداش این مرحومه که مربوط به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ است، عنوان کرد: اتفاق بسیار تلخی بود و به خانواده آن مرحومه و جامعه ورزش جانبازان و معلولین تسلیت می‌گویم. ما تحویل پاداش‌ها را طی امروز و فردا انجام می‌دهیم. بانک هم در حال تحویل دادن کارت‌های هدیه است. درباره این ورزشکار فقید هم باید بگویم پس از هماهنگی با خانواده‌اش، پاداش بازی‌های پاراآسیایی را به آنها تحویل خواهیم داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مهدی برزگر می گوید

    سال ۱۳۸۷ که اردوی تیم ملی بود و در آن اقای بلاغی واسه بار اول وارد تیم ملی شد مربی اردوی تیم ملی مربی تیم شیراز اقای بلاغی بود و با اینکه بنده از هر نظر از اقای بلاغی امتیازم بیشتر بود ولی مربی اردوی تیم ملی (مربی تیم اقای بلاغی در شیراز) اسم اقای بلاغی رو برای تیم ملی رد کرد . این هم نتیجش . هیچ وقت مربی تیم ملی رو نخواهم بخشید که زندگی مرا نابود کرد