پارک پرندگان کوالالامپور جاذبه ای جادویی در تور مالزی

0

در پایتخت مالزی پارکی وجود دارد که در مساحتی به میزان بیست و یک هکتار و دارای بیش از سه هزار پرنده است، پرندگانی که در این پارک نگهداری می شوند از گونه های مختلفی هستند، تعداد گونه های آن به دویست نوع می رسد. ضمنا این پارک دارای بخشهای مختلفی برای نگهداری از این پرندگان است.  نود درصد پرندگان این پارک متعلق به خود کشور مالزی و ده درصد آنها از کشورهایی مانند استرالیا، چین، هلند، اندونزی، گینه نو، تانزانیا و تایلند جمع آوری شده اند. در این پارک یک دریاچه مصنوعی  نیز وجود دارد که برای نگهداری و مواظبت از پرندگانی که به آب احتیاج دارند مانند فلامینگوها ساخته شده است.

این پارک در تور مالزی یکی از جذابترین مکان های گردشگری در جهان است. تخمین زده می شود که سالانه دویست هزار نفر از این پارک زیبا بازدید می کنند. این پارک در سال هزار و نهصد و نود و یک افتتاح شده و یکی از بزرگترین پارک های  ویژه پرندگان در جهان محسوب می شود.

پارک پرندگان کوالالامپور در کنار جورونگ سنگاپور قرار دارد اما کاملا از آن جدا است و بصورت جداگانه اداره می شود.

به جهت بزرگی و عظمت، این پارک به چند بخش تقسیم می شود که هر کدام از آنها با نامی مشخص می شوند: زمین برهمین، جهان پاپوکس، پارک فلامینگو، پارک هورنبیل و چند قسمت دیگر می باشد. برای حفظ گونه های مختلف موجودات پرنده جداگانه نگهداری می شوند در حالیکه آنها در محدوده پارک کاملا آزاد هستند و در اطراف محوطه خود در حال پرواز هستند.

به جهت نزدیک بودن کشور مالزی به خط استوا آب وهوای این کشور گرمسیری ومرطوب است به همین دلیل حیوانات وجانداران زیادی می توانند از این محیط مطلوب استفاده کنند و زندگی راحتی داشته باشند. اما با گسترش شهرنشینی که سبب از بین رفتن محیط زیست جانداران شده، جان بسیاری از این جانوران به خطر افتاده و حتی نسل بعضی از جانداران و حیوانات به خطر انقراض کشیده می شود به همین منظور در سراسر جهان پارک هایی مخصوص این جانداران ساخته شده تا هم این مناطق از گزند خرابی های تکنولوژی در امان باشند وهم جانداران دور از آسیب قرار بگیرند از جمله این پارک ها می توان پارک پرندگان کوالالامپور را نام برد. در این پارک پرندگان، بیشترین گونه از طوطی ها وجود دارد از پرندگانی که به اندازه یک حشره هستند تا پرندگان غول پیکر را می توانید در این پارک بیابید. این پرندگان معروف به پرندگان شرقی هستند که به پنجاه گونه منحصر به فرد تقسیم می شوند. به عنوان مثال طوطی ای به نام هومبیل با هفت گونه و در رنگهای مختلف در این پارک نگهداری می شود.

به گزارش سفر باتو ، شاید برای شما این سوال پیش بیاید که با توجه به بزرگی این پارک چگونه از این پرندگان زیبا دیدن کنید مطمئنا کار بسیار مشکلی است و شاید ماه ها یا سال ها به طول بیانجامد. یکی از بهترین راه ها برای دیدن این پرندگان دیدن عکس های آنها است که توسط عکاسان حرفه ای طی سالها از این پرندگان تهیه شده است. اما با این حال همان تعداد از پرندگان که در مدت یک یا دو روز می توانید مشاهده کنید نیز بسیار جالب و بسیار گوناگون می باشد. انواع طوطی ها ،انواع مرغان بهشتی ومرغ عشق ها ،عقاب جنگلی که دارای بال های بسیار کوتاه تری نسبت به عقاب های معمولی است ،شترمرغ ها و پرندگان زیبا و گوناگونی که از پارک پرندگان کوالالامپور یک مکان گردشگری بسیار جذاب ساخته است. جالب است بدانید که در این پارک جلساتی برای نمایش دادن پرندگان به گردشگران در نظر گرفته شده و شما می توانید حتی غذا خوردن و پرواز کردن و آواز خواندن این پرندگان را هم مشاهده کنید. ضمنا در این پارک مکان هایی برای استراحت وتفریح بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است مثلا زمین بازی برای بچه ها، محل هایی برای افرادی که بخواهند پیاده روی کنند و همچنین قایق هایی برای قایقرانی بر روی دریاچه مصنوعی قرار گرفته شده است. محل هایی نیز برای تماشای پرندگان با دوربین دو چشمی  و عکسبرداری از آنها تعبیه شده است. لازم به ذکر است که در این پارک مرکز اطلاعاتی در نظر گرفته شده که هر شخص اگر درباره پرندگان یا جانداران در پارک نظری داشته باشد بتواند برود از کارشناسان آن مکان سوال خود را مطرح کند و صد البته برای غذا خوردن خرید کردن و یادگاری و سوغاتی خریدن هم غرفه هایی در نظر گرفته شده است که بازدید کنندگان به راحتی تمامی نیازهای خود را تهیه نمایند.

وقتی از شهر کوالالامپور که پایتخت مالزی در آفر تور مالزی  است به سمت غرب حرکت کنید به راحتی می توانید این پارک زیبا را با چشم ببینید. با توجه به مسائل زیست محیطی و گسترش شهرنشینی و صنعتی شدن جهان که نتیجه آن گرمایش زمین واز بین رفتن محیط زیست و جانداران گوناگون شده است شاید در آینده ای نه چندان دور این پرندگان و جانوران زیبا را فقط در اینگونه مکان ها بتوان دید. البته به شخصه امیدوارم که اینگونه نشود وما همچنان طبیعت زیبا و دست نخورده ای داشته باشیم، به امید آن روز.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ