شنیده های امروز بازار بورس تهران / ۲۸ اسفند ۹۲

0

بنا بر اخبار کسب شده در ابتدای سال ۹۳ شاهد افزایش نرخ ۸ درصدی دارو خواهیم بود که می تواند موقعیت مناسبی را برای سهام این گروه به وجود آورد ؛ در ضمن اغلب شرکت های دارویی نرخ تسعیر منابع ارزی خود ناشی از صادرات را به نرخ ۲۶۵۰۰ ریال در بودجه سال آینده خود لحاظ نموده اند ولی تسعیر منابع ارزی این شرکت ها به نرخ دلار ۳۰۰۰۰ ریالی صرافی می باشد. اثرات این عوامل در گزارشات ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۳ شرکت های دارویی نمایان خواهد شد و بهتر است که در مجامع سهام دارویی خود شرکت نموده و علاوه بر دریافت سود سالیانه مجمع از شرایط بنیادی مناسب سال آینده آنها بهره مند گردید.

برنامه فروش ساختمان خیابان برزیل توسط وتوسم، (سرمایه‌گذاری‌توسعه‌ملی‌) اعلام سود ۷۴۳ ریالی هر سهم برای سال مالی ۹۳ و تقسیم ۵۰ درصدی، افزایش NAV وتوسم به ۴۳۰ تومان و توان رشد قیمتی تامحدوده ۷۰ درصدی NAV.

تحولات بنیادی گسترده در خمحرکه  (نیرو محرکه‌) از جمله قابلیت رشد تولید و افزایش نرخ فروش محصولات، دارا بودن بلوک یک درصدی وپارس بطور غیر مستقیم و امکان تحقق سود بیش از ۶۰۰ ریالی هر سهم در سال آینده.

تجهیز خطوط تولیدی لاستیک رادیال برای خودروهای سنگین در نماد پکویر (کویر تایر) از سال آینده و قابلیت تعدیل مثبت سود هر سهم از مبلغ ۲۹۲۷ ریال فعلی به ۳۳۰۰ ریال بابهره برداری از خط جدید تولیدی.

افزایش نرخ ۲۱ درصدی سیمان نیز می تواند باعث استقبال خریداران از این گروه شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ