جلسه اول دادگاه نجفی: روایت فرزند میترا استاد و دختر نجفی از روز حادثه

0

دقایقی پیش اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی آغاز شد.

لازم به ذکر است؛ هفتم خرداد امسال بود که محمد شهریاری از به قتل رسیدن “میترا استاد” همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران در ساختمانی مسکونی در منطقه سعادت‌آباد تهران خبر داد.

بررسی‌ها برای شناسایی قاتل توسط ماموران قضایی و انتظامی ادامه داشت تا اینکه عصر همان روز (هفتم خرداد) نجفی با مراجعه به پلیس آگاهی به قتل همسرش اعتراف کرد.

نهایتاً علی القاصی‌مهر؛ دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست پرونده نجفی به اتهام قتل عمد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیرفوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص خبر داد.

پرونده پس از صدور کیفرخواست به مجتمع دادگاه‌ کیفری یک استان تهران ارسال و برای رسیدگی به شعبه نهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی کشکولی ارجاع شد که شعبه دادگاه ۱۰ روز به وکلای متهم وقت داد تا پرونده را مطالعه و در صورت وجود نقص یا ایراد اعلام کنند.

قاضی کشکولی، رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی در ارتباط با تخلفات سازمان تامین اجتماعی، قاتل بنیتا دختربچه هشت ماهه، محمد ثلاث قاتل سه تن از ماموران نیروی انتظامی در جنایت خیابان پاسداران و … را در پرونده کاری خود دارد.

در ابتدای این جلسه قاضی کشکولی با اشاره به آثار اجتماعی این جرم تذکراتی را به حاضران داد و از رسانه‌ها خواست که بدون نظر مقامات قضایی نقش بازپرس را ایفا نکنند.

همسر محمدعلی نجفی میترا استاد (نجفی) کیست قتل همسر فرزندان محمدعلی نجفی سوابق محمد علی نجفی دادگاه محمدعلی نجفی حوادث تهران بیوگرافی محمدعلی نجفی اخبار قوه قضاییه اخبار قتل میترا استاد اخبار قتل اخبار جنایی اخبار تهران

دخالت برخی از دستگاه‌های اجرایی در پرونده محمدعلی نجفی

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی سعی کردند در پرونده دخالت کنند و موجب تشویش اذهان عمومی شدند.

قاضی کشکولی در ادامه گفت: به نماینده دادستان، اولیای دم و وکلایشان تذکر می‌دهم که اخلاق را در دادگاه رعایت کنند و برخلاف نزاکت سخن نگویند.

وی افزود: این جلسه با حضور متهم محمدعلی نجفی، وکلای او حمیدرضا کرداری، سید محمود علیزاده و لاله عقبایی و همچنین زهرا نجفی فرزند متهم، علیرضا بربری، فرهاد آقازاده، معصومه رشیدیان خبرنگار انصاف نیوز و مسعود استاد برگزار شد.

وی با بیان اینکه اولیای دم در این جلسه حاضر نشده‌اند، ادامه داد: عوامل بررسی صحنه جرم سرگرد لیلا اسماعیلی، لیلا عبادی و کارشناس اسلحه و پزشک معاینه جسد در این جلسه حاضر هستند.

در ادامه محمد شهریاری نماینده دادستان و سرپرست دادسرای جنایی به ارائه کیفرخواست پرداخت و گفت: متهم این پرونده محمدعلی نجفی ۶۶ ساله و بازنشسته است که از تاریخ ۸ خرداد ۹۸ به اتهام قتل عمد میترا استاد ۳۶ ساله با سلاح گرم بازداشت موقت شده است.

وی با بیان اینکه نجفی متهم به حمل و نگهداری سلاح و مهمات جنگی غیرمجاز است، ادامه داد: اتهام دیگر او ایراد صدمه غیرمنتهی به فوت در مورخه ۷ خرداد ۹۸ در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه است.

شهریاری افزود: بر حسب تماس تلفنی با کلانتری شهرک غرب مبنی بر وقوع قتل در آپارتمانی در بلوار خوردین بلافاصله بازپرس ویژه قتل به همراه اکیپ بررسی صحنه به محل جرم اعزام شده‌اند.

نماینده دادستان با بیان اینکه در صحنه مشاهده شد که جسد مقتوله در وان حمام به نحوی افتاده که سر به طرف جنوب و پا به سوی شمال است، اظهار کرد: آثار خونریزی از سینه، پهلو و کف دست قابل مشاهده بود و آپارتمان دارای بهم ریختگی بود که ناشی از اسباب کشی بود.

کشف دست نوشته‌ نجفی در بررسی صحنه قتل میترا استاد

شهریاری با اشاره به کشف دست نوشته‌ای در بررسی صحنه جرم گفت: در این برگه نوشته شده بود که در طول یک سال و اندی که گذشت سعی کردم بدون خونریزی و با توافق مشکلات را حل کنیم، اما او هیچ نصیحتی را پذیرا نبود و در مورد پیشنهاد من مبنی بر طلاق که گفته بودم حق خود را بگیر، به من گفته بود هدف من انتقام گرفتن از همسر توست. از توهین و تهدید‌های او خسته شده بودم و از آنجایی که دوستان خود را تشویق به ارتباط با مردان اجنبی می‌کرد و از بعدازظهر همان روز هم با مردان اجنبی ارتباط برقرار می‌کرد، مهدور الدم بودن او برای من اثبات شده بود.

نماینده دادستان با بیان اینکه با کشف این دست نوشته مشخص شد قتل کار نجفی بوده است، افزود: در صحنه جرم آثار پاشیدن خون و بالش خونی وجود داشت و با بررسی‌ دوربین‌های مداربسته مشخص شد همان روز نجفی در حال خروج است و یک کیف هم در دست او وجود دارد.

وی افزود: قبل از خروج راننده نجفی به هویت فرهاد آقازاده به درب واحد او مراجعه کرده و کیف را از آنجا خارج می‌کند.

شهریاری با اشاره به تحقیقات صورت گرفته از آقازاده ادامه داد: آقازاده در اظهارات خود گفته است که ساعت ۹ و ۲۶ دقیقه نجفی با من تماس گرفت و از من خواست که به آدرس اعلامی بیایم و در ساعت‌های مختلفی که در پارکینگ بودم، با نجفی تماس گرفتم که او جواب نداد.

وی با بیان اینکه بر همین اساس به واحد نجفی رفتم و او دو کیف به من داد، افزود: نجفی از من خواست که کیف‌ها را به دخترش زهرا بدهم و دقایقی بعد دوباره تماس گرفت و گفت کیف قهوه‌ای را بیاورید و دوباره کیف را تحویل داد و گفت این را به دخترم بدهید. ساعتی بعد به همراه زهرا نجفی به واحد محمدعلی نجفی در خوردین رفتیم که کسی در را باز نکرد و به همراه پسر میترا استاد وارد واحد شدیم که دیدیم جسد میترا استاد در وان حمام افتاده است.

نماینده دادستان گفت: در بخشی از اظهارات آقازاده آمده است: دیدم شلوارک آقای نجفی خونین است و تصور کردم که مچ پایش زخمی شده است.

روایت فرزند ۱۶ ساله میترا استاد و دختر نجفی از روز حادثه

شهریاری در ادامه به اظهارات فرزند میترا استاد پرداخت و گفت: به گفته فرزند میترا استاد، او در ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه به داخل منزل مادرش رفته تا از او پول آژانس بگیرد، اما مشاهده می‌کند که دو نفر غریبه که یکی از آن‌ها دختر نجفی است، در مقابل در حضور دارند و دختر نجفی در حال گریه کردن است.

وی ادامه داد: وقتی وارد خانه شدم دیدم مادرم داخل وان است و آقای نجفی هم از شب گذشته در آپارتمان مادرم بود و صبح هم که برای امتحان رفتم، در آنجا حضور داشت. مادرم با نجفی درگیری زیادی داشت، اما گفته بود که من اسلحه‌ای ندارم.

نماینده دادستان در ادامه با قرائت اظهارات زهرا نجفی گفت: در روز حادثه آقازاده به منزل ما آمد و دو عدد کیف دستی داد و سپس همراه با آقازاده به آپارتمان میترا استاد آمدیم که پس از مشاهده جسد، وقتی به او دست زدم هنوز سرد بود.

نماینده دادستان ادامه داد: وقتی که به خانه دختر نجفی رفتیم تا از کیف بررسی به عمل آوریم، در داخل کیف ۶ عدد گوشی موبایل بود که دور آن فویل پیچیده شده بود و علاوه بر این دست نوشته‌ای هم کشف شد که در آن نوشته بود:

میترا از اردیبهشت ۹۶ با عده‌ای به دیدن من آمد و گفت او کاندیدای شورای یکی از شهر‌های اطراف تهران است و من هم او را به دوستانم معرفی کردم که البته او در آن زمان محجبه و چادری بود و بعد‌ها دوباره ملاقاتی با من داشت که در آن مرحله ایجاد علاقه شد و در مورد زندگی خود مطالبی گفت که برخی از آن‌ها راست و برخی دیگر هم خلاف واقع بود.

میترا گفته بود که مسلمان و مطلقه است، اما بعد معلوم شد که با یک کارگردان زندگی مشترک داشته است و بعد از آن هم با یک دیپلمات که او را به عقد خود درآورده بود، ازدواج کرده است و بعد از چند ماه که همسر دیپلمات به موضوع پی می‌برد، برادرش که در وزارت اطلاعات کرمانشاه بود رابطه را به هم می‌زند. سرانجام میترا در تیر ماه به عقد موقت من درآمد و در اردیبهشت ماه هم با مهریه هنگفت و حقه بازی به عقد دائم من درآمد و همانجا مشکلات بیشتر شد.

او از هیچ تهمتی فروگذار نمی‌کرد و با توهین مرا تهدید به افشای مسائل مختلف می‌کرد و در مسائل شرعی هم با او مشکلاتی داشتم که در نهایت مرا به این نتیجه رساند که او مهدور الدم است و امیدوارم خدا مرا ببخشد و بازماندگان مرا دعا کنند.

طلاق همسر اولم منتفی است و از باران هم عذرخواهی می‌کنم.

انا لله و انا الیه راجعون

شهریاری ادامه داد: از مضمون پایانی نوشته این طور برداشت شد که نجفی خودکشی کرده باشد و به سرعت تحقیقات از او آغاز شد، اما همه از او بی اطلاع بودند و در نهایت در عصر همان روز در حالی که اسلحه به همراه داشت به اداره آگاهی شاپور مراجعه کرد و گفت: من با این اسلحه همسرم را به قتل رساندم.

همسر محمدعلی نجفی میترا استاد (نجفی) کیست قتل همسر فرزندان محمدعلی نجفی سوابق محمد علی نجفی دادگاه محمدعلی نجفی حوادث تهران بیوگرافی محمدعلی نجفی اخبار قوه قضاییه اخبار قتل میترا استاد اخبار قتل اخبار جنایی اخبار تهران

اولیای دم میترا استاد: تقاضای اشد مجازات نجفی را داریم

در ادامه شهریاری نماینده دادستان با اشاره به درخواست اولیای دم برای نجفی اظهار کرد: از این رو تقاضای اشد مجازات متهم را داریم.

وی در پاسخ به برخی از انتقادات مبنی بر اینکه رسیدگی به این پرونده با سرعت بالایی انجام شده است، تصریح کرد: تحقیقات این پرونده در طی ۴ روز انجام نشده است، بلکه یک هفته زمان طی کرده و ما به ده‌ها پرونده در این خصوص رسیدگی می‌کنیم که در کمتر از ۱۰ روز، رسیدگی به آن‌ها به پایان می‌رسد که پرونده قتل شیرمحمدعلی از آن دسته است و کمتر از ۴۸ ساعت کیفرخواستش به دادگاه ارسال شد.

شهریاری در ادامه قرائت کیفر خواست نجفی گفت: متهم در همان ساعات اولیه اعتراف به قتل کرد، او انگیزه خود را اختلافات خانوادگی اعلام کرده است و به نیروی انتظامی هم گفته بود که خشاب از قبل در اسلحه بوده، اما مسلح نبوده و هنگامی که به طرف حمام رفته، آن را مسلح می‌کند که کار اشتباهی بوده است.

نماینده دادستان با اشاره به اظهارات متهم در دادسرای جنایی گفت: حدود ۸ ماه عقد موقت و یک سال عقد دائم بین متهم و مقتوله برقرار بوده و به گفته نجفی در تمام این مدت درگیری و جدل داشته‌اند.

وی افزود: به گفته متهم مقتوله به تمام اعضای خانواده توهین می‌کرده و حتی در برخی از موارد، اختلافات منجر به درگیری فیزیکی می‌شد و چند بار هم سبب ضرب و جرح شده و چند بار هم مقتوله اقدام به چاقوکشی کرده است.

شهریاری با بیان اینکه متهم در اظهارات خود گفته که چند بار به مقتوله پیشنهاد طلاق داده، اما او گفته که باید از همسر اول و دختر او انتقام بگیرد، تصریح کرد: طبق اظهارات نجفی آن‌ها شب قبل از قتل با هم درگیر می‌شوند و حدود ساعت یک یا دو به خواب می‌روند و پس از آن که صبح فرزند مقتوله به مدرسه می‌رود، او مجدد شروع به فحاشی کرده و گفته که می‌خواهد به حمام و سپس بیرون برود.

نماینده دادستان ادامه داد: به گفته متهم، او از میترا می‌پرسد که کجا می‌خواهی بروی؟ که در پی این پرسش مشاجره ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: به گفته نجفی مقتوله لباس‌های خود را درآورد و وارد حمام شد و من هم اسلحه سازمانی را برداشتم و با یک بالشت به سمت او رفتم تا او اسلحه را نبیند، اما او هنوز وارد وان نشده بود که اسلحه را به او نشان دادم، اما در این لحظه یک تیر از بالشت عبور کرد و سپس چند تیر دیگر هم شلیک شد.

شهریاری خاطرنشان کرد: متهم گفت که بعد از شلیک و قتل میترا به سر مزار پدرم در قم رفتم و می‌خواستم که خودکشی کنم و در ادامه به حرم حضرت معصومه (س) رفتم و سلاح را داخل کیف به خادم حرم دادم که خادم مرا شناخت و به من گفت که شما می‌توانید کیف را به داخل حرم ببرید و پس از زیارت به میدان ۷۲ تن برگشتم و از آنجا به ترمینال جنوب آمدم و سپس خودم را به پلیس معرفی کردم.

وی با بیان اینکه متهم به بازپرس گفته که سلاح از قبل مسلح بوده است، افزود: این در حالی است که به نیروی انتظامی گفته است قبل از رفتن به حمام سلاح را مسلح کرده‌ و به بازپرس هم اعتراف کرده که دست نوشته‌ها را خودش نوشته است.

نماینده دادستان با اشاره به اعترافات نجفی گفت: او انگیزه خود از قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرده و آلت قتاله هم یک سلاح کمری درتا است که تا ۲۷ بهمن ۹۴ دارای مجوز بوده و بعد از آن تمدید نشده و متهم به این مسئله اعتراف دارد.

نماینده دادستان با بیان اینکه در زمان وقوع قتل هیچ شاهدی در محل حضور نداشته است، ادامه داد: فقط راننده متهم می‌گوید در زمان بعد از جنایت که کیف‌ها را تحویل گرفته است، مشاهده کرده که پای چپ نجفی خون آلود است و وقتی از او سئوال کرده، او گفته که این اتفاق به خاطر درگیری با میترا بوده است.

شهریاری با اشاره به اظهارات کارشناسان پرونده تصریح کرد: گلوله از فاصله‌ای بیش از یک متر و کمتر از ۵ متر شلیک شده و بازبینی دوربین‌های مداربسته ساختمان نشان می‌دهد ابتدا در ۷ خرداد ۹۸ فرهاد آقازاده راننده نجفی در ساعت ۱۰ و ۸ دقیقه به داخل ساختمان وارد شده و دو عدد کیف از متهم تحویل گرفته و ساعت ۱۰ و ۱۹ دقیقه هم خارج شده است و ساعت ۱۱ و ۴۳ دقیقه متهم به همراه یک کیف دستی کوچک از ساختمان خارج شده و سپس راننده و دختر او وارد ساختمان می‌شوند و صحنه قتل را می‌بینند که هیچ کدام از ساکنان ساختمان هم صدای گلوله را نشنیده بودند، اما صدای درگیری را شنیده بودند.

همسر محمدعلی نجفی میترا استاد (نجفی) کیست قتل همسر فرزندان محمدعلی نجفی سوابق محمد علی نجفی دادگاه محمدعلی نجفی حوادث تهران بیوگرافی محمدعلی نجفی اخبار قوه قضاییه اخبار قتل میترا استاد اخبار قتل اخبار جنایی اخبار تهران

اظهارات نجفی درباره مهدور الدم بودن میترا استاد

نماینده دادستان در خصوص انگیزه متهم از قتل، گفت: طبق دست نوشته‌ای که در منزل متهم به دست آمده، عدم قبول پیشنهاد طلاق، اختلافات خانوادگی و تماس با برخی افراد مقتوله را در نزد متهم مهدور الدم کرده، لذا این موضوع انگیزه قتل او شده است.

وی افزود: متهم در دست نوشته دیگری که از منزل دخترش کشف شد، ارتباط با برخی افراد و تهدید را انگیزه قتل اعلام کرده است.

نماینده دادستان افزود: طبق نظر کارشناسان دست نوشته‌های مقتول با دست خط نجفی منطبق شده و او درباره مهدور الدم بودن میترا استاد اعلام کرده در نامه‌ای که به دخترم نوشتم در این مورد توضیحاتی ارائه کردم و چون می‌دانستم به خاطر قتل تحت فشار قرار می‌گیرم، عنوان مهدور الدم را به کار بردم تا برای خارج شدن از زیر فشار ابزاری داشته باشم و این موضوع پس از قتل به ذهنم رسید نه قبل از آن.

شهریاری با بیان اینکه متهم در جایی دیگر از پرونده اختلافات زناشویی و دعوا را انگیزه قتل خود عنوان کرده است، گفت: بر این اساس او موضوع مهدور الدم بودن را نفی می‌کند.

نماینده دادستان با بیان اینکه وکیل نجفی در لایحه‌ای عنوان کرده مقتوله با توجه به دلایلی مهدور الدم است و صرفاً به اظهارات متهم اشاره کرده، گفت: این موضوع قابل پذیرش نیست، زیرا متهم اقرار دارد که هدف از قتل اختلافات خانوادگی بوده و دلایلی بر مهدور الدم بودن مقتول وجود ندارد، اگرچه بررسی ادعای مهدور الدم در صلاحیت دادگاه است.

وی با اشاره به شناسایی افرادی با نام‌های حسن، نرگس، فرشته، داوود و جواد افزود: در تحقیقاتی که از این افراد صورت گرفته، همه آن‌ها گفته‌اند که به خاطر روابط کاری با مقتوله آشنا بودند، اما هیچ رابطه نامشروعی بین آن‌ها نبوده است.

جزئیات آشنایی خبرنگار انصاف نیوز با همسر نجفی

شهریاری با بیان اینکه متهم اعلام کرده که مقتوله در روز‌های آخر قصد افشاگری از طریق مصاحبه با خبرنگار انصاف نیوز را داشته است، گفت: به همین دلیل خبرنگار انصاف نیوز در جلسه امروز حاضر شده و از او تحقیقات لازم به عمل آمده است.

نماینده دادستان خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده از معصومه رشیدیان، او اعلام کرده که به دنبال علت استعفای شهردار تهران بوده و سئوالاتی در این رابطه برای همه وجود داشته است که از طریق یک کانال تلگرامی تلفن میترا استاد را پیدا می‌کند و در ۱۱ آبان ۹۷ مصاحبه‌ای با او انجام می‌دهد که قرار بوده در دی ماه ۹۷ هم مصاحبه‌ای دیگر انجام شود که این مصاحبه به زمانی دیگر موکول شد.

وی با بیان اینکه میترا استاد در تاریخ ۶ خرداد تماس می‌گیرد و برای هفتم قرار مصاحبه می‌گذارد، گفت: این در حالی است که شب قبل از قتل به خبرنگار پیام می‌دهد که سفری برای او پیش آمده و نمی‌تواند مصاحبه را انجام دهد و مصاحبه را به روزی دیگر موکول می‌کند که این اظهارات دلیل دیگری بر کذب بودن ادعای متهم است.

شهریاری با تأکید بر اینکه انگیزه متهم از قتل تنها اختلافات خانوادگی در یک سال زندگی زناشویی بوده است، تصریج کرد: بلافاصله بعد از معرفی متهم به نیروی انتظامی، اقدامات لازم برای بررسی وضعیت روحی و روانی او انجام شد و طبق اظهارات پزشکی قانونی متهم هیچگونه مشکل روانی در زمان انجام قتل نداشته است، اگرچه سابقه‌ای از افسردگی در گذشته داشته که در این خصوص اقدامات پزشکی لازم انجام نشده است.

نماینده دادستان با بیان اینکه متهم و وکیل او به نظر پزشکی قانونی اعتراض کردند، اظهار کرد: بر این اساس موضوع به هیئت ۳ نفره ارجاع شد و هیئت ۳ نفره نیز نظریه کارشناسان را تأیید کرد.

وی خاطرنشان کرد: اولیای دم که پدر، مادر و فرزند مقتول هستند، همگی در شعبه بازپرسی تقاضای قصاص متهم را کرده‌اند.

در ادامه جریان برگزاری دادگاه محمدعلی نجفی به اتهام قتل همسر دومش قاضی محمدی کشکولی از وکلای اولیای دم درخواست کرد که در جایگاه حاضر شوند و اظهارات خود را ارائه کنند که یکی از وکلا با حضور در جایگاه خواستار اجرای حکم قصاص برای نجفی شد و گفت: پس از سخنان سایرین صحبت‌های خود را ایراد می‌کند.

توضیحات دختر نجفی از ماجرای قتل میترا استاد

در ادامه قاضی از زهرا نجفی دختر محمدعلی نجفی به عنوان نخستین افرادی که پس از وقوع قتل در صحنه حاضر شده بود، درخواست کرد تا در جایگاه حاضر شود و توضیحاتی ارائه کند.

زهرا نجفی دختر محمدعلی نجفی با حضور در جایگاه اظهار کرد: در تاریخ ۷ خرداد آقای آقازاده با دو کیف به خانه ما آمد. در کیف نامه‌ای ۳ صفحه‌ای بود که سبب شد من با همسرم تماس بگیریم و در نهایت با آقای آقازاده به منزل پدرم در برج دوبرال شهرک غرب رفتیم.

زهرا نجفی با بیان اینکه هنگام رسیدن از آقای آقازاده خواستم که چند بار زنگ منزل را بزند، تصریح کرد: پس از آن که چند بار زنگ زدیم و کسی پاسخگو نبود، در نهایت با کلید در را باز کردیم و همانجا از آقای آقازاده خواستم که خانم استاد و پدرم را صدا بزند که همان لحظه پسر خانم استاد از راه رسید و آقای آقازاده به سمت اتاق خواب و سرویس بهداشتی رفت.

وی افزود: در همین حال همسر من به دنبال آقای آقازاده رفت و من هم به دنبال او رفتم که سرانجام با جسد خانم استاد مواجه شدیم که وقتی به بدن او دست زدم فهمیدم بدنش سرد است.

زهرا نجفی در پاسخ به درخواست قاضی کشکولی مبنی بر اینکه نحوه اطلاع از موضوع را تشریح کند، گفت: حدود ساعت ۱۲ به منزل پدرم رسیدیم و پسر خانم استاد هم همان موقع رسید و به ترتیب آقای آقازاده، همسرم و من با جسد روبرو شدیم و بر اساس دست نوشته پدرم که گفته بود انالله و انا الیه راجعون ترجیح دادم فوراً به منزل او بروم، زیرا می‌ترسیدم که خودش را کشته باشد.

دختر نجفی با بیان اینکه من و همسرم با یک خودرو و آقای آقازاده هم با خودرویی دیگر به سوی منزل پدرم رفتیم، تصریح کرد: آقای آقازاده به ما گفته بود که پدرم را با شلوارک خونی دیده و نگران بود که برای او اتفاقی افتاده باشد.

در ادامه قاضی با اشاره به عکسی که از صحنه جرم گرفته شده از دختر نجفی پرسید: طبق این عکس جسد به هم نخورده، اما پس از آن جسد جابجا شده و شما باید بگویید که چه کسی عکس را گرفته است.

زهرا نجفی در پاسخ به قاضی گفت: هنگامی که همسرم به بالین خانم استاد رسید، متوجه تیر خوردن او نشده بود، لذا با اورژانس تماس گرفت که اورژانس گفت او را به روی زمین بخوابانید و در این هنگام من عکس گرفتم تا نشان دهم خانم استاد در حالت نشسته بوده و ما به خاطر اعلام اورژانس او را جابجا کرده‌ایم.

زهرا نجفی با تأکید بر اینکه همسرم در ابتدا متوجه تیر خوردن خانم استاد نشده بود، تصریح کرد: برای همین طبق دستور اورژانس شروع به ماساژ قلبی کرد و من روی سینه خانم استاد نقطه گردی را دیدم که در حین ماساژ از آن خون خارج می‌شد و دیدم که دو پوکه بر زمین افتاده و در این لحظه بود که متوجه تیر خوردن خانم استاد شدم و از همسرم خواستم که ماساژ را ادامه ندهد.

دختر نجفی با تأکید بر اینکه کسی غیر از ما جسد را ندید، گفت: پسر خانم استاد تلاش زیادی کرد تا جسد مادرش را ببیند، اما همسرم مانع شد تا مهیار این صحنه را نبیند و من هم از او خواستم که پسر استاد را به بیرون ببرد.

وی افزود: مقداری خون داخل وان و کف حمام وجود داشت که البته خشک شده بود و زمانی که اورژانس رسید گفت این اتفاق مربوط به ۲ تا ۳ ساعت قبل است.

در ادامه قاضی از دختر نجفی پرسید که آیا جسد برهنه بود؟ که او در پاسخ داد: حوله سفیدی روی جسد کشیده شده بود.

قاضی کشکولی در ادامه به زهرا نجفی گفت: در عکس بالشت روی جسد است و زهرا نجفی در پاسخ به او گفت: بالشت روی جسد نبود و در کف حمام افتاده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ