چگونه پس از تهیه بلیط داخلی یا خارجی در پرواز بار را در قفسه بالای صندلی قرار دهیم؟

0

اگر قصد این را دارید که مهماندار هواپیما را به شدت عصبی کنید و حرص او را دربیارید ،وسایلتان را به شکل طولی در صندوقچه ی مخصوص بار که در بالای صندلی قرار دارد بگذارید.

پرواز داخلی بلیط هواپیما

مقداربار همراه و غیر همراه هر شخص بایستی برای پرواز خارجی و یا پرواز داخلی مطابق با مقدار مجاز نوشته شده در بلیط داخلی یا بلیط خارجی هواپیما ی آن شخص باشد. بنابراین، هر شخص می تواند مقداری بار با خود به داخل هواپیما بیاورد و این امر در سفر های هوایی عادی است. ممکن است افراد به چگونگی قرا دادن بار در صندوقچه دقتی نداشته باشند، اما قرار دادن وسایل در این صندوقچه ها روش خاصی دارد. طرز صحیح قرار دادن بار در این قفسه ها را از زبان مهامنداران هواپیما بشنوید.( این موارد در هنگام  خرید بلیط خارجی یا بلیط داخلی هواپیما ذکر نمی شود)

هدر پول (Heather Poole) که جزو مهمانداران با تجربه هواپیما و همچنین نویسنده‌ی کتاب اخلاق سفر است؛ می گوید: «یکی از رفتار های مسافرن که درد همه ی مهمانداران هواپیما است، این است که شخص همه ی فضای قفسه ی بالای صندلی اش را پر کند.»

پول در یک مجله گردشگری  Travel + Leisureسعی بر این دارد با نوشتن مقاله ای کوتاه درباره طرز صحیح قرار دادن بار در صندوقچه ی بالای صندلی، یک بار برای همیشه برای مسافران عزیز به طور کامل برای پرواز خارجی و یا پرواز داخلی شرح دهد. تا دیگر کسی این سوال را نپرسد. مسافران همیشه بعد از خرید بلیط داخلی یا بلیط خارجی هواپیما این موارد را نمی پرسند و بعدا دچار مشکل می شوند.

به این نکته کاملا توجه کنید که ابتدا بایستی  چمدان های چرخدار را داخل قفسه قرار دهید، سپس کت یا پالتو ی خود را روی آن قرار دهید و کیف های کوچک تر و ضروری تر را در زیر صندلی قرار می دهید.

پرواز داخلی بلیط هواپیما

تمام مسافران قصد دارند به محض اینکه هواپیما در پرواز خارجی و یا پرواز داخلی به مقصد رسید بلافاصله از هواپیما خارج شوند. قرار گرفتن چمدان های چرخدار در زیر وسایل های دیگر باعث می شود زودتر بتوانند از هواپیما خارج شوند. با این روش خیلی راحت وقتی وسایل کوچک را برداشتند در آخر چمدان بزرگ را برداشته و از هواپیما خارج می شوند. اگر تمام این موارد در زمان خرید بلیط خارجی یا بلیط داخلی هواپیما به مسافر گفته شود، شخص سفر راحتری را خواهد داشت.

با جدیدتر شدن هواپیما ها، ویژگی هایی به آن ها اضافه شده که از جمله این ویژگی ها بزرگتر شدن صندوقچه های بالای صندلی است که مسافر راحت تر وسایل خود را در آن جای دهد. اضافه شدن این امکانات تاثیری روی قیمت خرید بلیط داخلی یا بلیط خارجی هواپیما نزاشته است.

پل اینگونه ادامه می‌دهد:

اگر از شانس خوبی برخوردار بودید و صندوقچه ی بلند با فضای بیشتر نصیبتان شد، چمدان چرخدار را در سمت خودتان قرار دهید.

در طراحی مدرن فضای بیشتری برای قرار دادن بار ها در نظر گرفته شده. با این کار دیگر نیازی نیست مسافر در بخش تحویل بار زمان خود را تلف کند و می تواند پرواز خارجی و یا پرواز داخلی خوبی داشته باشد.

البته در بعضی مواقع  قانون اول چرخدارها صدق نمی کند. به قول پول،

هنوز هم برخی از هواپیما های قدیمی وجود دارند که قسمت قفسه ی بار موجود در بالای صندلی فضای کوچکی دارد و چمدان مسافر درآن جا نمی شود و شخص مجبور می شود چمدانش را در راهرو یا در انبار انتهای راهرور قرار دهد. البته ناگفته نماند که این انبار به اندازه ای نیست که چمدان همه ی مسافران در آن جای شود. قبل از خرید بلیط خارجی یا بلیط داخلی هواپیما از قدیمی یا جدید بودن هواپیما مطلع شوید.

قفسه بالای سر مسافر هواپیما

مورد دیگری که موجب عذاب مهمانداران در پرواز خارجی و یا پرواز داخلی می شود این است بخواهند چمدان سنگین مسافران را در قفسه ی بالای صندلی اشان قرار دهند. پول می گوید:

این امکان وجود دارد که در گذاشتن چمدان به مسافران کمک کنم ولی اینکه بخواهم آن را به تنهایی در قفسه قرار دهم دیگر کمر برایم نمیماند.

پرواز داخلی بلیط هواپیما

موضوع دیگری که مهمانداران را در پرواز خارجی و یا پرواز داخلی اذیت می کند این است که برخی مسافران فکر می کنند تمام فضای بالای سرشان مطعلق به خودشان است و من مدام باید این مورد را به آنها بگویم. این موارد نیز بایستی در زمان خرید بلیط داخلی یا بلیط خارجی هواپیما به مسافر گفته شود.

پول همچنین قصد دارد یک مورد را در رابطه با آداب استفاده از فضاهای بالای سر مسافران روشن کند:

اگر صندوچه ی بالای صندلی تان جا نداشت، موردی ندارد می توانید آن را در چند ردیف عقب تر بگذارید، اما اینکه بخواهید وسایل مسافر دیگر را خالی کنید تا وسایل خود را بگذارید اصلا کار درستی نیست.

منبع: بلیط خارجی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ