چه موهایی برای کاشت مو استفاده می شوند؟

0

موهایی که برای عمل کاشت مو استفاده می گردد از ناحیه پشت سر یا قسمتی از بدن برداشته می شود. فولیکول های این موها به وسیله لوپ ها و میکروسکوپ های مخصوص جداسازی شده و با دقت و ظرافت در محلی که قرار است کاشت مو انجام گردد، در برش هایی به اندازه یک میلی متر کاشته می شود. مزیت کاشت موی طبیعی این است که بدن فرد متقاضی هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نمی دهد. همچنین با توجه به این که موهای پیوندی از خود فرد گرفته شده، نیاز به مراقبت و نگهداری درمانی شدید ندارد. برای کاشت مو حتما از یک تیم پزشکی متخصص و حرفه ای کمک بگیرید زیرا این عمل نیاز به تخصص و تجربه زیاد دارد و در صورتی که کاشت مو با دقت و ظرافت انجام شود هیچ جای زخمی از خود باقی نمی گذارد. اگر پس از گذشت ۴ تا ۶ ماه از عمل، موهای کاشته شده شروع به ریزش کرد اصلا نگران نباشید. چنین اتفاقی طبیعی است و پس از آن موها دوباره رشد خواهند نمود.

کاشت مو کاشت ریش

 

عوارض کاشت مو

 

کاشت مو اگر در محیطی کاملا استریل و بهداشتی و به دست یک تیم پزشکی مجرب انجام گردد، هیچ گونه عارضه ای برای متقاضی در پی نخواهد داشت. البته پاره ای از عوارض موقت پس از عمل پیوند مو ایجاد می شود ولی طی دوره کوتاهی بهبود می یابد. مثلا تورم در محل کاشت مو یکی از این عوارض است که به وسیله کمپرس سرد و خوابیدن در حالت نیمه نشسته پس از چند روز از بین می رود. گاهی تا چند روز ناحیه سر دچار مورمور می شود. همچنین در مواردی بسیار نادر امکان خونریزی جزئی وجود دارد که با رعایت حالت خوابیدن و پانسمان مخصوص از برطرف می گردد.

 

اگر در محل کاشت مو درد داشته باشید، پزشک برای شما داروی مسکن تجویز می کند. اگر در محل پیوند احساس خارش کردید هرگز آن قسمت را نخارانید زیرا موجب می شود به موهای کاشته شده آسیب برسد. اگر خارش شدید بود با مرطوب نگه داشتن محل کاشت مو و شستشوی منظم با لوسیون های مخصوص، مصرف آنتی هیستامین و سرم های شستشو، می توان شدت خارش را کاهش داد.

 

 

مراحل کاشت ابرو

 

برای کاشت ابرو از قسمت های اهدا کننده که معمولا موهای پشت گوش است، فولیکول های مو برداشته شده و در قسمت های خالی ابرو کاشته می شود. قبل از عمل کاشت باید طرح ابرو با توجه به خواسته بیمار و نظر پزشک مشخص شود. هنگام کاشت، موها به صورت دانه دانه و با زاویه مشخص در محل مورد نظر پیوند زده می شوند تا ظاهری مانند ابروی طبیعی ایجاد کنند. در کاشت ابرو، با سوزن های مخصوص فولیکول های مو را پیوند می زنند تا میکروگرافت های بدست آمده از بخش اهدا کننده به خوبی در قسمت گیرنده ثابت شوند. پس از گذشت مدت کوتاهی از کاشت ابرو، رشد موها به صورت طبیعی انجام می گیرد.

 

کاشت مو کاشت ریش

مراحل کاشت ریش

 

برای افرادی که روی پوست سر خود مو دارند، کاشت ریش امکان پذیر است. عمل کاشت ریش از طریق خارج نمودن فولیکول مو از قسمت هایی که دارای موی نازک تری هستند مانند بالای گوش و پشت گردن انجام می شود. کاشت ریش به تعداد جلسات زیادی نیاز ندارد زیرا در یک جلسه در بیشتر بخش های فاقد مو، عمل کاشت ریش انجام می پذیرد. موهای کاشته شده پس از مدت کوتاهی مانند ریش طبیعی رشد می کنند و می توان آن ها را کوتاه نمود. برای افرادی که دچار کمبود ریش هستند معمولا بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ گرافت کاشته می شود. سه هفته پس از کاشت ریش، موهای پیوند زده شده کمی ریزش پیدا می کنند. ولی ۴ تا ۶ ماه بعد رشد ریش های جدید آغاز می گردد.

 

 

پیکرتراشی

 

پیکرتراشی به روش لیپوماتیک یک نوع عمل جراحی است که برای برداشتن چربی از نواحی مختلف بدن انجام می شود. در پیکرتراشی به روش لیپوماتیک به وسیله امواج و ارتعاشات اینفراسونیک، سلول های چربی را جداسازی می کنند و با استفاده از دستگاه ساکشن چربی جدا شده را از زیر پوست بیرون می کشند. با بکارگیری این روش می توان از شر چربی های اضافه بدن رهایی یافت و به سایز دلخواه خود رسید. پیکرتراشی به روش لیپوماتیک بدون خونریزی و درد است که در آن از تیغ جراحی استفاده نمی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ