شاهکار شهرداری تهران؛ فضای عمومی پارکینگ اختصاصی شد!

0

تمامی فضاهای شهری اعم از پیاده‌روها، کوچه‌های بن بست، خیابان‌ها، پارک‌ها و بوستان‌ها فضای عمومی شهر محسوب می‌شوند.

به این معنا که استفاده از این اماکن برای عموم مردم آزاد است و تبدیل آن به معبر شخصی به طوری که مانع استفاده سایرین شود، ممنوع است.

شهرداری‌ها همواره به عنوان مسئول صیانت از فضاهای عمومی به این موارد ورود کرده‌اند که برخورد با دستفروشانی که فضای پیاده‌روهای عمومی را اشغال می‌کنند، از آن دست به شمار می‌رود.

این تخلف در سطح شهر تهران هم از سوی افراد عادی و هم از سوی نهادهای دولتی که مسئول اجرای قوانین هستند، به دفعات دیده می‌شود.

بسیاری از نهادهای دولتی در محدوده ساختمان خود یک نگهبان مستقر کرده‌اند که وقتی کسی می‌خواهد خودرو خود را در آن محدوده پارک کند، فرد نگهبان به او می‌گوید که اینجا محل پارک خودروهای این نهاد است و باید در جای دیگری پارک کند.

لیست امید عملکرد اصلاح طلبان شورای شهر تهران تفکر اصلاح طلبی اهداف اصلاح طلبان اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار شهرداری تهران اخبار تهران

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا سازمان‌ها و نهادهای دولتی مجاز هستند که محدوده ساختمان خود را تبدیل به محل پارک اختصاصی کنند، گفت: هیچ فرد یا نهادی حق ندارد خیابان یا معبر، مغازه یا اداره‌ای که در آن فعالیت می‌کند را به پارکینگ اختصاصی برای خود یا کارکنانش تبدیل کند و این کار تخلف است.

حالا این موضوع زمانی دردناک‌تر می‌شود که آن نهاد خاطی خود شهرداری تهران باشد.

کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران که در یک کوچه بن بست واقع شده است، از پارک هر خودرویی، غیر از خودرو کارکنان خود در این کوچه ممانعت می‌کند.

حتی در شرایطی که سمت دیگر کوچه، دیوار ساختمانی قرار دارد که ارتباطی با شهرداری ندارد، اما با این حال شهروندان عادی حق استفاده از فضای عمومی این کوچه را ندارند.

همان طور که در تصاویر بالا مشهود است، علمک‌هایی در طول کوچه قرار گرفته است تا کسی قادر به پارک کردن در این محل نباشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ