حجیم کردن لب با آرایش را با ۳ روش بیاموزید!

0

لب‌ جزو جذاب‌ترین قسمت صورت هر فرد است و زیباسازی آن علاوه بر افزایش جذابیت به افزایش اعتماد به نفس فرد نیز کمک می‌کند. برخی از افراد دوست دارند لب‌های بزرگ‌تری داشته باشند. یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند لب‌های خود را برجسته کنید تکنیک آرایش است که باعث می‌شود لب‌های حجیم‌تر و خوش فرم‌تری داشته باشید. در این مقاله، برجسته سازی لب مرحله به مرحله به شما آموزش داده می‌شود که شامل موارد زیر است:

یکدست کردن لب‌ها

استفاده از تکنیک رژلب برای برجسته کردن

استفاده از تکنیک کانتور

بخش اول یکدست کردن لب‌ها

۱.لب‌های خود را لایه برداری کنید

تکنیک آرایش آرایش لب آرایش

لب‌های خشک نور کمتری نسبت به لب‌های صاف و براق منعکس می‌کنند که می‌تواند باعث کوچکتر دیده شدن آنها شود. قبل از استفاده از محصولات لب، لب‌های خود را لایه برداری کنید تا هرگونه پوستی خشک و پوسته پوسته از بین برود. از یک اسکراب که به طور خاص برای لب‌تان استفاده می‌کردید استفاده کنید یا آنها را به آرامی با یک مسواک تمیز و ضد عفونی مسواک بزنید تا پوست مرده از روی لب‌های شما از بین ببرد.

شما می‌توانید با ترکیب ۲ قاشق چایخوری (۱۰ گرم) شکر قهوه ای یا سفید با ۱ قاشق چایخوری (۱۵ میلی لیتر) از روغن نارگیل یا زیتون، اسکراب لب خود را تهیه کنید.

۲لب خود را مرطوب کنید

تکنیک آرایش آرایش لب آرایش

 هنگامی که لب‌های خود را لایه برداری کردید، باید آنها را آبرسان کنید تا به حد کافی مرطوب شوند. هنگامی که رژ لب خود را زدید، باعث می‌شود که زیباتر به نظر برسید. از مرطوب کنندگی لب یا بالم لب استفاده کنید و بگذارید چند دقیقه روی آن بماند تا در لب‌تان نفوذ کند.

شما می‌توانید از هر نوع بالم لب یا مرطوب کننده‌ای که دوست دارید استفاده کنید، اما بهتر است که یک بالم لب با فرمولاسیونی را انتخاب کنید که نعنا را به عنوان یک ماده فعال ذکر کند. نعنا به تقویت جریان خون کمک می‌کند، بنابراین می‌تواند لب‌های شما را پر رنگ‌تر کند.

۳کانسیلر را روی لب‌های خود مخلوط کنید

تکنیک آرایش آرایش لب آرایش

زدن کانسیلر ( کانسیلر چیست ) روی لب‌تان می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که رنگ رژ لب یا براق کننده‌ی لب شما صحیح است. همچنین اگر کانسیلر را فقط کمی بالاتر از خط لب خود بزنید و لبه‌ی آن را محو کنید، باعث می‌شود لب‌هایتان پر حجم‌تر به نظر برسد. این کار به شما کمک می‌کند تا قبل از اینکه رژ لب خود را به بیرون بکشید، طبیعی‌تر به نظر برسید.

از کانسیلری استفاده کنید که دقیقاً متناسب با رنگ پوست شما باشد تا بتوانید راحت‌تر خط لب خود را محو کنید.

بخش دوم رنگ دادن به لب‌ها

۱از دستگاه حجم دهنده‌ی موقت لب استفاده کنید

تکنیک آرایش آرایش لب آرایش

بسیاری از شرکت‌های آرایشی محصولات حجم‌دهنده‌ی موقت لب را تولید می‌کنند که از موادی استفاده می‌کنند که لب‌ها را متورم می‌کند تا لب‌ها زیباتر به نظر برسند. اگر دوست دارید لب‌های حجیم‌تری داشته باشید، قبل از استفاده از خط لب یا  رژ لب، با استفاده از دستگاه حجم‌دهنده، به مدت ۵ دقیقه لب‌های خود را برجسته کنید.

برخی از افراد با استفاده از محصولات حجم‌دهنده‌‌ی لب، احساس ناخوشایندی پیدا کنید. بنابراین بهتر است که قبل از استفاده از آن، روی یک قسمت کوچک از لب خود آزمایش کنید، به خصوص اگر جزو افرادی هستید که پوست حساسی دارید.

می‌توانید محصولات حجم دهنده‌ی لب که رنگی هستند و مانند رژلب یا برق لب در فروشگاه‌های لوازم آرایشی موجود هستند را خریداری کنید. اگر از یکی از این موارد را استفاده می‌کنید، می‌توانید همانطور که می‌خواهید فقط یک برق لب یا رژ لب معمولی بر روی لب‌هایتان بزنید.

۲خط لب خود را بکشید

تکنیک آرایش آرایش لب آرایش

خط لب ابزاری قدرتمند برای برجسته کردن لب‌های شما است. با کشیدن خط لب می‌توانید به لب‌های خود حجم بیشتر و فرم مناسبی دهید. چنانچه لب‌های شما باریک است حتما از خط لب که پررنگ‌تر از رژلب شما است استفاده کنید. برای کشیدن خط لب بهتر است آن را کمی بالاتر از لب طبیعی خود بکشید.

برای برجسته کردن لب‌هایتان، بهتر است از خط لبی استفاده کنید که کمی تیره‌تر از رژ لب‌تان باشد. چرا که به شما کمک می‌کند که حجم بیشتری به لب‌هایتان دهید.

۳مداد را قبل از کشیدن خط لب بتراشید.

لب‌های خود را با خط لب پر نکنید، چرا که باعث عدم زیبایی لب‌هایتان می‌شود.

۴رژ لب روشن یا نود را به لب‌تان بزنید

تکنیک آرایش آرایش لب آرایش

 از آنجا که رژلب‌هایی با رنگ‌های تیره باعث می‌شوند لب‌های شما کوچکتر به نظر برسند و رنگ‌های روشن باعث بزرگتر شدن لب‌های شما می‌شوند، هنگامی که می‌خواهید لب‌های شما به صورت برجسته به نظر برسد از رژلب‌هایی تیره خودداری کنید. در عوض، رژ لب نود یا رنگ روشن مانند صورتی یا هلویی را انتخاب کنید.

برای حجیم‌تر شدن لب‌ها، دو رژ لب را که رنگ مشابهی دارند اما یک یا دو سایه با یکدیگر متفاوت هستند را انتخاب کنید. سایه تیره‌تر را روی قسمت‌های خارجی لب و رنگ روشن‌تر را در مرکز اعمال لب‌تان بزنید، لبه‌ها را با یک براش لب برای یکپارچه کردن آن محو کنید.

۵در انتهای کار از براق کننده استفاده کنید

تکنیک آرایش آرایش لب آرایش

 برای اینکه لب‌های شما حجیم‌تر شود، بر روی رژلب خود از براق کننده استفاده کنید. براق کننده باعث می‌شود نور را منعکس کند و همینطور لب‌های شما بزرگتر و حجیم تر به نظر برسد. یک رژ لب روشن یا سایه روشن که شبیه به رنگ رژ لب‌تان است، را روی لب‌هایتان بزنید.

استفاده از براق کننده با درخشش براق می‌تواند ابعاد بیشتری به لب‌های شما اضافه کند و حجیم‌تر به نظر برسد.

بخش سوم برجسته کردن و هایلایت کردن لب‌هایتان

۱.دور لب‌تان را کانسیلر بزنید

تکنیک آرایش آرایش لب آرایش

 برای ایجاد تمرکز بر روی لب‌تان و بزرگتر جلوه دادن آنها، باید از کانسیلر( کانسیلر چیست؟ ) دور لب‌تان استفاده کنید. برای اینکار باید از یک براش مخصوص کانسیلر که بسیار کوچک است استفاده کنید تا کانسیلر مورد علاقه خود را در اطراف خط لب‌تان بزنید. حتماً کانسیلر را با دقت روی پوست خود بکشید تا طبیعی به نظر برسد.

این روش همچنین می‌تواند به پاکسازی هرگونه خطایی که ممکن است هنگام استفاده از رژ لب یا خط لب خود مرتکب شده‌اید کمک و آن را اصلاح کند.

۲کمان لب‌تان را برجسته کنید

تکنیک آرایش آرایش لب آرایش

برای اینکه لب‌های شما برجسته شود و توجهات را به خود جلب کند از مقدار کمی پودر هایلایت یا کرم هایلایت مورد علاقه خود را بر روی مرکز لب فوقانی خود که به عنوان کمان لب شناخته می‌شود، بکشید. با انجام این کار باعث می‌شود نوری در این قسمت ایجاد شود و برجستگی لب‌های شما طبیعی به نظر برسد.

اطمینان حاصل کنید که پودر هایلایت را در تمام طول شیار که از کمان لب‌تان تا پایین بینی شما جاری است، را به خوبی بزنید. برای اینکار از یک براش کوچک استفاده کنید.

۳کانتور کردن لب پایین

تکنیک آرایش آرایش لب آرایش

شما می‌توانید با استفاده از پودر کانتور، لب خود را برجسته‌تر کنید. برای اینکار از یک براش کوچک و کرکی استفاده کنید و پودر کانتور را به آرامی در زیر کمان لب پایین خود بزنید. انجام این کار به طبیعی بودن لب شما کمک زیادی می‌کند.

منبع: مجله زیبایی استایلی

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ