۳ کسب و کار خانگی پرسود با سرمایه کم

0

در ایران همیشه هستند افرادی که عاشق تولید و کارافرینی بوده و بسیاری از کارخانجات و تولیدکنندگان بزرگ فعلی نیز، فعالیت خود را از یک کسب و کار خانگی کوچک شروع کرده اند.
با توجه به تنوع شرایط اقلیمی و امکانات در نقاط مختلف ایران ، سعی کردیم مشاغلی را معرفی کنیم که در اکثر مناطق ایران قابل انجام باشد. اگر قصد دارید با سرمایه کم ، به کار تولیدی پرسود و زودبازده بپردازید ، این مقاله را تا انتها بخوانید.

کسب و کارهای خانگی پر درامد یا سرمایه کم

کسب و کار خانگی

تهیه غذای خانگی

اگر به فکر کسب و کاری با سرمایه کم برای کمک به هزینه های زندگیتان هستید و از اقبال خوب محل زندگیتان به مراکز تجاری و اداری نزدیک است بدانید عده زیادی بیزار و دلزده از انواع فست و فود و غذاهای زیان آور و چاق کننده منتظر غذای سالم خانگی هستند.

برای شروع ، همان آشپزخانه منزل کافی است . یک نفر برای پخت غذا و یک نفر برای  گرفتن سفارش و رساندن غذاها به مشتریان کافی است .
بسته بندی بهداشتی و جذاب به بیشتر شدن مشتریان کمک می کند. البته فراموش نکنید با بالا رفتن تعداد مشتریان، لازم است غذاها در یک آشپزخانه بهداشتی و با امکانات لازم تهیه شوند. اما برای شروع و کسب آمادگی ، بهتر از منزل شروع کنید.
غذاهای  معمول در تهبه غذای خانگی و بسته بندی شده، کشک بادمجان، میرزا قاسمی، کتلت، کوکوی سیب‌زمینی، کوکو‌سبزی، کوفته، دلمه است. غذاهای خورشتی کمتر در این قسمت قرار می گیرند اما همچنان طرفداران خودشان را دارند. می‌توانید از چند چاشنی متنوع مانند سالاد، ترشی، ماست و سبزی‌خوردن با قیمت مناسب نیز برای جذاب‌تر‌شدن منو استفاده کنید. غذاهای خانگی چنانچه کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشند همیشه انتخال اول ، مشتریانی هستند که نمیخواهند در محل کار خود هر روز فست فود و غذاهای چاق کننده مصرف کنند و یا مجبور باشند هر روز با خود غذا حمل کنند.

سود تهیه غذا بستگی به کیقیت غذا ، قیمت مواد اولیه ، تعداد و قیمت فروش دارد. اگر در آشپزخانه منزل اقدام به طبغ کنید و تنها روزی ۵۰ سفارش با قیمت ۱۰ هزارتومان بگیرید ماهیانه سودی ۳-۴ میلیون خواهد داشت.
طبیعی است که داشتن آشپزخانه خوب و پرسنل مجرب و بازاریابی مناسب ، این سود به دهها میلیون در ماه میرسد و با پیشرفت کار حتما به راه اندازی آشپزخانه بزرگ و مجهز خواهید رسید.

 

پرورش کاکتوس

پرورش کاکتوس از مشاغل کمتر شناخته شده ای است که در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است. کاکتوس را میتوان حتی در حیاط خانه پرورش داد .

در ایران حدود ۳۰۰ نوع کاکتوس پرورش داده می شود. این گیاه نیاز چندانی به آب ندارد و به همین دلیل در بسیاری از مناطق قابل کشت است. سود پرورش کاکتوس بسته به آنکه چگونه آن را انجام دهید متفاوت است. خانمی که در حیاط ۱۰۰ متری منزل ، اقدام به پرورش و فروش کاکتوس میکند سود خود را ماهیانه ۴ میلیون تومان عنوان می کند و از این نظر میتوان آن را یک کسب و کار خانگی با صرفه دانست چرا که راه اندازی مزرعه پرورس کاکتوس ، هزینه چندانی نیز ندارد (حدود ۳ میلیون)
از سویی دیگر یک پرورش دهنده که بصورت گلخانه ای ، کاکتوس را پرورش میدهد هزینه سالیانه خود را ۳۰۰ میلیون و فروش را ۸۰۰ میلیون تومان عنوان کرده است. به عبارتی ۵۰۰ میلیون تومان سود .

کاکتوس را در هر نوع آب و هوایی به خصوص معتدل و کوهستانی میتوان پرورش داد، نحوه تکثیر آن هم از طریق پیوند زدن است و پرورش کاکتوس اول نیاز به علاقه مندی دارد و بعد هم داشتن اطلاعات کافی درباره شرایط نگهداری و آب و هوا و آب دهی گیاه و کود دهی لازم است.

کاکتوس آب زیادی نیاز ندارد و هوای معتدل می خواهد و کسی که به این نوع شغل روی می آورد باید بداند مثلا در هوای سرد ، چطور از آن نگهداری کرد که بهتر رشد کند و در هوای گرم چطور، و اگر این اطلاعات را داشته باشد نگهداری آن با مشکل مواجه نمی شود. با این اوصاف کاکتوس را می توان در اغلب نقاط ایران پرورش داد.

کسب و کار خانگی

پرورش ماهی خاویاری

هرچند بسیاری از افراد هرگز طعم خاویار را تجربه نکرده اند، اما نام ماهی خاویار را بارها شنیده اند. ۵ گونه از ماهیان خاویاری ممتاز جهان ، به ترتیب کیفیت عبارتند از : فیل ماهی – قره برون یا ماهی خاویاری ایران – ماهی خاویاری گلد(چالباش) یا روس – ماهی شیپ و ماهی ازون برون.

فیل ماهی بزرگترین ماهی آبهای داخلی است که از نقطه نظر کیفیت خاویار رتبه اول را به خود اختصاص داده است نام دیگر آن بلوگا است و نمونه هایی از آنها با وزنی در حدود۱۴۰۰کیلوگرم و سنی بیش از ۱۰۰ سال صید شده است.
در سالهای اخیر با ابتکار برخی افراد ، امکان پرورش ماهی خاویاری علاوه بر استخرهای بزرگ صنعتی، در خانه نیز فراهم شده است ! هم اکنون افرادی در گیلان، مغان و حتی قم ، پرورش ماهی خاویاری را تجربه کرده و کسب درامد می کنند.
ماهیان خاویار تا زمانی که به سن بهره داری از تخم برسند ۱۰ سال زمان لازم دارند اما در عرض این دو سال شروع پرورش ماهی می توان با فروش گوشت ماهی نر درآمد زایی کنیم.

پرورش ماهی خاویاری در منزل و حیاط خانه ، با استفاده از استخرهای آماده ، انجام می شود .هر استخر اماده ۳۰ متر مکعب گنجایش داشته که در ۱۰۰ متر مربع می توان ۶ استخر ، دایر کرد که در مجموع ۴ تن ماهی پرورش داد.

در مورد درآمد پرورش ماهی خاویاری باید گفت بسته به اینکه آن را چگونه پرورش دهید متغیر است . بطور مثال اگر ما ۱۰۰ عدد ماهی خاویاری داشته باشیم که مجموع وزن آن به ۱۰۰۰ کیلو برسد ، یک تن ، فقط گوشت ماهی خواهیم داشت که حداقل قیمت آن هر کیلویی۵۰ هزار تومان است یعنی معادل ۵۰ میلیون تومان فقط از فروش گوشت آن نصیب پرورش دهنده می شود.

تعدادی از این ماهی ها پس از ۱۰ سال به خاویار دهی می رسند و همانطور که گفته شد بین ۲۰ تا ۳۰ درصد وزن ماهی خاویار استخراج می شود؛ به طور مثال اگر ۱۰ تن ماهی داشته باشیم که ۲۰ درصد وزن آن را خاویار تشکیل دهد حدود ۲ تن خاویار داریم که هر کیلو خاویار بین ۶ تا ۷ میلیون تومان به فروش می رسد که چیزی حدود ۱۲ میلیارد تومان می شود.

این مطلب برای اطلاع و آشنایی خوانندگان تهیه شده است.چنانچه تصمیم به شروع کسب و کاری خانگی دارید حتما ، اطلاعات خود را از منابع مختلف و همچنین قوانین و مقررات آن , تکمیل کنید .

منبع : مجله روزنو  Ruzeno.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ