بیوگرافی معین نبی بخش، ستاره میلیاردی ایران در هندوستان +عکس

0

۱۹ آوریل ۲۰۱۹ بود و تلفن معین نبی بخش دائم زنگ می خورد. پشت خط فاضل اتراچالی همبازی اش در تیم ملی کبدی ایران است که مدام با او تماس می گیرد. کیلومترها آنطرف تر در هندوستان نقل و انتقالات فصل هفتم رقابت های سوپرلیگ کبدی هندوستان در جریان بود و نام معین نبی بخش هم در لیست خرید تیم های مختلف دیده می شد.

فاضل(اتراچالی) به معین نبی بخش گفت:” تلوگو تیتانز تو را با ۶۱ لاک می خواهد(هر لاک معادل ۱۰۰هزار روپیه و هر روپیه در حدود ۱۷۵ تومان است که با این حساب رقمی معادل یک میلیارد و شصت و هفت میلیون تومان می شود.) و این اولین پیشنهادی بود که به او داد. اما دقایقی بعد او دوباره تماس گرفت:” تلوگو نه برادر؛ پاتنا تو را با ۷۱ لاک می خواهد(یک میلیارد و دویست و چهل و پنج میلیون تومان). قبل از اینکه این بازیکن تیم ملی کبدی ایران بتواند این اعداد و ارقام را حساب و کتاب کند فاضل بازهم تماس می گیرد:”تو با ۸۱ لاک به تیم بنگال واریورز رفتی(یک میلیارد و چهارصد و هجده میلیون تومان)”

ابوذرمهاجرمیقانی دیگر بازیکن تیم ملی کبدی ایران وقتی این خبر را شنید گفت:”۸۱ لاک؟ شوخی می کنی؟”

 

ورزش کبدی چیست کبدی ایران فاضل اتراچالی کیست عملکرد لژیونر های ایرانی بیوگرافی معین نبی بخش ایرانیان در خارج اسامی لژیونرهای ایران اخبار هند

واقعیت این است که نبی بخش با وجود اینکه از سال ۲۰۱۶ در تیم ملی کبدی ایران حضور دارد هرگز نتوانسته به اندازه دیگر بازیکنان تیم ملی به چشم بیاید.  با وجود اینکه در رقابت های مسترکبدی در دبی ۲۰۱۸ همه نگاه ها به تیم ایران بود او کمتر از دیگران مورد توجه قرار گرفت و به همین خاطر بود که وقتی بنگال واریورز با مبلغ ۸۱ لاک او را به خدمت گرفت رسانه های هندی به این انتخاب با تردید نگاه می کردند. تا قبل از آن بازیکنان مهاجم ایرانی به غیر از معراج شیخ نتوانسته بودند در لیگ کبدی هند امتیازات زیادی بگیرند  و وقتی بنگال واریورز چنین پولی را هزینه کرد کسی فکر نمی کرد این یک سرمایه گذاری ارزشمند باشد.

در ایران، کشوری که بیشتر مدافعان خوبی در کبدی می سازد شاید معین نبی بخش یک اتفاق عجیب به حساب می آمد. او مهاجم بود و در دیگر موقعیت‌ها بازی نمی کرد. نبی بخش در این باره می گوید:” در ایران بازیکنان علاقه زیادی به شیرجه رفتن دارند؛ این حرکت مدافعان در کبدی است و به همین خاطر همه بیشتر دوست دارند مدافع شوند. اما من متفاوت بودم. من دوست داشتم به سمت حریف حمله کنم ، سریع بودم و به همین خاطر مربی من را مهاجم می گذاشت. به همین خاطر است که من همیشه مهاجم بازی می کردم.”

نبی بخش مانند بسیاری دیگر از مازندرانی ها ابتدا علاقمند به کشتی بود اما به توصیه مربی خود عباد دلیری که بعدا خودش نیز یک بازیکن کبدی شد از هفده سالگی به کبدی روی آورد. برای یک ورزشکار جوان تصمیم ساده ای بود:” من کبدی را دوست داشتم.این یک ورزش تیمی است در حالی که کشتی یک ورزش انفرادی است. اگر در کشتی اتفاقی بیفتد همه مسئولیت با خود شما است اما در کبدی تنها نیستید.”

 

ورزش کبدی چیست کبدی ایران فاضل اتراچالی کیست عملکرد لژیونر های ایرانی بیوگرافی معین نبی بخش ایرانیان در خارج اسامی لژیونرهای ایران اخبار هند

نبی بخش در شمال ایران و استان مازندران عاشق این ورزش شد چرا که با عباد دلیری مربی خود در آن زمان کبدی تمرین می کرد. با این حال او تا سال ۲۰۱۶ باید منتظر می ماند تا به عضویت تیم ملی در بیاید. او یکی از نفرات تیم در سری ۵ بازی ایران و پاکستان بود و نمایش خوبی داشت. ایران بازی ها را در مقام دوم و پشت هند به پایان رساند اما نبی بخش  کمتر مورد استفاده قرار گرفت و برای هواداران و کارشناسان این ورزش ناشناخته باقی ماند.

سال ۲۰۱۸ تبدیل به نقطه عطف زندگی ورزشی او شد. در مسابقات مستردبی او بهترین مهاجم ایران بود و تیم ایران در این مسابقات با شکست هند اولین مدال طلایش در این رشته را در قاره آسیا به دست آورد:” تمرین در تیم ملی باعث شد بتوانم از نظر فیزیکی پیشرفت کنم.مربی تمرینات متفاوتی را در نظر گرفته بود. ما صبح و عصر تمرین می کردیم. این تمرینات به من کمک کرد به آمادگی برسم.” نبی بخش با حضور در تیم ملی همچنین توانسته مهارت های دفاعی اش را ارتقا داده و ابعاد دیگری را به بازی اش اضافه کند.

ورزش کبدی چیست کبدی ایران فاضل اتراچالی کیست عملکرد لژیونر های ایرانی بیوگرافی معین نبی بخش ایرانیان در خارج اسامی لژیونرهای ایران اخبار هند

شروع کار برای نبی بخش در هند و تیم بنگال واریورز فوق العاده بود. او در اولین بازی ۱۰ امتیاز برای تیمش گرفت و بهترین مهاجم بود. هرچند سه ماه طول کشید تا او دوباره یک سوپر ۱۰ امتیاز برای تیمش بگیرد اما در این مدت با گرفتن بازوبند کاپیتانی نقش اصلی را در پیشبرد تیم به سوی موفقیت ایفا کرد. مربی تیم بنگال واریورز بعد از قهرمانی تیمش در رقابت های سوپرلیگ ستاره های کبدی هند گفت:” نبی بخش بازیکن بی‌نظیری است. شیوه حمله و یورش او غیرقابل توصیف است. هیچکس نمی داند که چه زمانی خواهد چرخید یا چه زمانی تماس برقرار می شود.هیچ الگویی برای حرکات او وجود ندارد. به همین دلیل گرفتن او دشوار است. او جدا از متفاوت بودن یکی از باهوش ترین نفرات است. او در اولین بازی نیمه نهایی بعد از مصدومیت وقتی کاپیتان تیم مصدوم شد این سمت را برعهده گرفت و نقشش را عالی ایفا کرد.او همچنین روحیه تیمی دارد و در نقاط مختلف بازی می کند. هیچکس شبیه او نیست. او ویژه است.”

 

ورزش کبدی چیست کبدی ایران فاضل اتراچالی کیست عملکرد لژیونر های ایرانی بیوگرافی معین نبی بخش ایرانیان در خارج اسامی لژیونرهای ایران اخبار هند

نبی بخش در این فصل به عنوان مهاجم اصلی و پیشرو بازی کرده اما عملکرد دفاعی اش هم چشمگیر بوده است. او در موقعیت پوششی نیز عملکرد بهتری با کسب نمره ۴۶ نسبت به دو بازیکن دیگر تیم بنگال واریورز که در این پست بازی کرده اند داشته است. او همچنین ۳۷ کمک دفاع را در این فصل به نام خودش ثبت کرده است. اما به عنوان مهاجم تکنیک یورش بی‌نظیرش او را به موفقیت رسانده است. بنگال فصل را با بیشترین پیروزی به پایان رساند و نبی بخش مطمئنا یکی از مهمترین دلایل آن بوده است. او در اولین فصل حضورش در هند به مقام قهرمانی رسید و به همه ثابت کرد که ارزش آن میزان هزینه را داشت.

معین نبی بخش حتی توانسته پدرش که همیشه با کبدی مخالف و نسبت به آن با تردید نگاه می کرد را هم شگفت زده کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ