هدایای تبلیغاتی در نقش تبلیغات محیطی

0

تبلیغات به عنوان نوع خاصی از ارتباطات تعریف شده است که به منظور ارتقاء منافع اجتماعی ، اقتصادی و زیست محیطی محصولات برای شکل دادن به یک ارزش و رفتار مسئولانه از مصرف کنندگان طراحی شده است.

این نکته بر کسی پوشیده نیست که کسب‌و‌کارها  با تبلیغات به روش‌های متفاوت قصد جلب توجه مشتریان را دارند. از پخش تراکت و آگهی‌های بازرگانی استفاده می‌کنند و یا با استفاده از بیلبوردهای سطح شهر خودشان را مطرح می‌کنند. هر یک از این پلن‌های بازاریابی محدودیت و هزینه‌ای را در پی دارد، که در بهترین حالت با جذب مشتری با صرف کمترین زمان این هزینه جبران خواهد شد. اما همیشه این روش جوابگو نیست، چرا که هم روشی پر هزینه تلقی می‌شود و هم ممکن است در جذب مشتری نتیجه مورد نظر را ایجاد نکند. اما در قبال این موضوع نمی‌توان عنوان کرد که تبلیغات کار بیهوده‌ای است.

استفاده از تبلیغات گرم در مقایسه با این نمونه‌های نام برده اغلب نتایج بهتری را ثبت می‌کند. دریافت یک کد تخفیف یا یک هدیه تبلیغاتی بیشتر به طبع مشتریان خوش می‌آید و با ایجاد یک حس رضایت خوشایند رغبت در استفاده مجدد از آن ایجاد می‌شود.

به استناد از یک آمار معتبر در سال ۲۰۱۲ در حدود ۷۰ درصد اوقات، افراد در مکان‌های مسقف به سر می‌برند. این آمار به معنی شانس کمتر مواجه شدن با یک تبلیغ از نوع محیطی است.

هدیه تبلیغاتی هدایای تبلیغاتی

استفاده از هدایای تبلیغاتی در راستای ایجاد یک حس خوب دوطرفه و برند سازی بازدهی بسیار عالی خواهد داشت. این روش بازاریابی با حفظ پیوند با مشتری گام مهمی در راه توسعه کسب و کارتان برمی‌دارد.

اما در این میان هدایایی هستند که علاوه بر رسالت اولیه، نقش تبلیغات برای افراد دیگری که با آن مواجه می‌شوند هم خواهد داشت. زمانی که اسم و لوگوی برند شما در معرض دید قرار بگیرد، بخشی از مردم با آن آشنا خواهند شد، و ممکن است در این راه مشتریانی هم به جمع استفاده کنندگان از خدمات شما اضافه شوند.

نمونه خوب این مثال، آفتابگیر خودرو است. این هدیه در خودروی مشتریانتان استفاده می‌شود و مانع برخورد آفتاب به سطح داخلی می‌گردد. همینطور با معرفی تجارت شما از طریق لوگو و عباراتی که به روی آن چاپ شده است نقش مهمی در تبلیغ آن ایفا می‌کند.
این نوع هدایای تبلیغاتی مدت‌هاست که توسط برندهای مطرح دنیا استفاده می‌شود و نتایج عالی را به همراه داشته است. با این کار بیلبوردهای متعددی در سطح شهر خواهید داشت که بدون هزینه گزاف به دست آمده‌اند. به عبارت دیگر با تغییر جزیی در تبلیغات محیطی کاربردی دوگانه از آن را به دست خواهید آورد.

بر طبق یک گزارش در سال ۲۰۱۴ از SJ Insights، به طور متوسط مردم ​​در طی یک شبانه‌روز در معرض ۵۰۰۰ تبلیغات و مارک قرار می گیرند. از این تعداد، فقط ​​۱۵۳ تبلیغ دیده می‌شوند و ما فقط به ۱۲ تبلیغ توجه ویژه خواهیم کرد. رقابت برای جلب توجه شدید است و برای بهترین بودن ، تبلیغات شما باید مورد توجه مردم قرار بگیرند تا متوجه شوند. مسئولیت این کار با خلاقیت و نوع تبلیغاتی خواهد بود که شما انتخاب خواهید کرد.

انواع دیگر این دست هدایای لباس، کلاه،آفتابگیر، رودری خودرو، چادر محافظ خودرو، بگ‌ شاپ یا همان ساک دستی تبلیغاتی، چتر، کوله پشتی و صندلی تاشو است. هر یک از این هدایا به جای خود این نوع تبلیغات محیطی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
نکته‌ای که برای این طیف هدایا باید در نظر داشته باشید این است که، هدایا می‌بایست به لایق‌ترین فرد برسد. به عبارت دیگر، یک آفتابگیر خودرو برای یک دانش‌آموز بدون استفاده خواهد بود، و بهتر این است که بر اساس نیاز و ویژگی مخاطب به یک دانش‌آموز، کوله پشتی یا کلاه هدیه داده شود. بدین ترتیب میزان اثر بخشی برای شما به بیشترین حالت ممکن نزدیک خواهد شد.

مزایای زیادی برای این روش تبلیغات وجود دارد، برای مثال کسی آنها را همچون تراکت، دور نمی‌اندازد و تا مدت‌ها از آن بهره می‌برد و همینطور ممکن است این هدیه به واسطه یک نفر تا کیلومترها دورتر برده شود و به همین صورت برند شما در طی این مسیر معرفی خواهد شد. ضمنا شما با انجام یک سرمایه گذاری ساده و مناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید به یک نتیجه فوق‌العاده دست پیدا می‌کنید. اگر تا کنون با این روش بازاریابی و مزایای آن آشنا نبوده‌اید بهتر است که با یکبار تجربه تاثیر آن در توسعه برندیگ را مشاهده کنید.

به خاطر داشته باشید که هنگام خرید هدایای تبلیغاتی، شرکتی را انتخاب کنید که مشاوره بهتری به شما می دهد و در این حیطه تجربه و سابقه ای درخور توجه دارد.

منبع: حس هفتم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ