راهنمای خرید پارکت لمینت

0

یکی از مهم ترین و پر اهمیت ترین وسایل خانه کفپوش آن می باشد.متاسفانه به دلیل عدم آگاهی از نقش مهم کفپوش در خانه و محل کار این مسئله در بین افراد کمتر مورد توجه قرار می گیرد.ما در این جا قصد داریم به اهمیت کفپوش ها پرداخته و همچنین شما را با انواع آن آشنا ساخته تا در هنگام خرید انتخاب مناسبی داشته باشید.

یکی از بهترین انتخاب ها در سال های گذشته جهت پوشش کف استفاده از پارکت چوبی بود که امروزه به دلیل مشکلات وهمچنین قیمت بالایی که دارند عملا در موارد خاصی استفاده می شود. اما پارکت چوبی نیز همانند گذشته نبوده و دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد.همچنین یکی دیگر از پر کاربرد ترین و بهترین انتخاب ها جهت پوشش کف ، پارکت لمینت می باشد.

 

پارکت لمینت چیست؟

امروزه اهمیت بسیاری به کفپوش های پارکت لمینت داده می شود و افراد بسیاری طرفدار این نوع از کفپوش ها می باشند اما با توجه به تنوع بسیار زیاد این نوع کفپوش دچار شک در هنگام خرید خواهند شد.

از پارکت لمینت برای پوشش کف منازل و یا ادارات بسیار استفاده می شود و جزیی از دکوراسیون داخلی تلقی می گردد.کفپوش لمینت علاوه بر تنوع بسیار زیاد در رنگ و طرح ، دارای دوام بسیار زیاد می باشد و همچنین نصب و جا به جایی بسیار ساده و در زمان کمی دارد.تمامی این مزایا باعث شده است که طرفداران این نوع کفپوش بیشتر شود.

کفپوش ساختمان پارکت لمینت

چنانچه قصد خرید کفپوش لمینت را دارید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • کیفیت:

مهم ترین امر پیش از تنوع و رنگ و سایر موارد ظاهری کیفیت پارکت لمینت می باشد.یکی از بهترین انوع از این نوع کفپوش ها پارکت لمینت آلمانی می باشد.امروزه انواع مختلفی از این نوع کفپوش ها در کشور عرضه می شود اما چنانچه قصد خرید یک پارکت لمینت ماندگار و با کیفیت را دارید اولین پیشنهاد ما به شما پارکت لمینت آلمانی می باشد.این نوع پارکت ها دارای دوام بسیار زیادی می باشد و همچنین جلوه و زیبایی بسیار زیادی دارند.

با توجه به افزایش روزافزون قیمت ها ، خرید یک کفپوش با کیفیت با قیمت کمی بالاتر ، بسیار به صرفه تر از خرید کفپوشی است که طول عمر کمی داشته و پس از چند سال شما را ناچار به تعویض آن می کند.کفپوش های پارکت لمینت آلمانی مقاومت بالایی نسبت به حرارت و رطوبت داشته و همچنین نصب آن ها بسیار ساده می باشد.

  • رنگ:

پارکت لمینت ها دارای تنوع رنگی بسیار زیادی می باشد که می توان با توجه به سلیقه و سایر دکوراسیون منزل آن را انتخاب کرد.رنگ این نوع از کفپوش ها را می توان به دو دسته ی تیره و روشن تقسیم نمود.این رنگ ها را می توان با توجه به رنگ دیوار ها و یا رنگ دکوراسیون منزل هماهنگ نمود تا جلوه ی دو چندان داشته باشد.همچنین می توان قرنیز را با توجه به رنگ دیوار و کف انتخاب کرد.

  • پارکت لمینت سه بعدی:

یکی از آخرین مدل های پارکت لمینت ها ، پارکت لمینت سه بعدی می باشد که به دلیل طراحی خاص و یا رنگ هایی که در آن ها استفاده شده است به صورت سه بعدی دیده خواهد شد.شما می توانید بر حسب سلیقه و همچنین دکوراسیون خود بهترین نمونه از آن ها را انتخاب نمایید.

  • نوع تایل:

به هر تکه از پارکت لمینت یک تایل گفته می شود.تایل های این نوع کفپوش دارای دو نوع مربعی یا مستطیلی می باشد.البته بیشتر تایل های استفاده شده به صورت مستطیل می باشد.نصب تایل های مستطیلی به مراتب آسان تر از تایل های مربعی می باشد.اما همانطور که گفته شد چنانچه مراقبت صحیحی از این کفپوش شود نیاز به تعویض نخواهند داشت مگر آنکه بخواهید مدل کفپوش ها را تغییر دهید.

کفپوش ساختمان پارکت لمینت

  • ضخامت و ابعاد:

یکی دیگر از مسائل مهمی که می بایست به آن در خرید پارکت لمینت توجه نمود ضخامت و ابعاد آن می باشد.ضخامت های این نوع کفپوش ها که در بازار موجود می باشند به ترتیب شش ، هفت ، هشت ، ده ، دوازده و چهارده میلی متر می باشد.همچنین می بایست با توجه به بافتی که دارد و محلی که قرار است از آن استفاده شود نوع مناسب آن انتخاب گردد.تایل های پارکت لمینت عموما دارای سه دسته سه ، چهار و پنج الی شش اینچ می باشند و ممکن است بزرکتر از این مقدار هم باشند.

  • قیمت:

با توجه به تنوع پارکت لمینت قیمت این نوع کفپوش ها به عوامل مختلفی مانند کیفیت ، نوع ساخت و همچنین مدل آن ها یعنی MDF  و یا HDF بودنشان بستگی دارد.علاوه بر این طرح آن ها نیز ممکن است بر روی قیمتشان اثر بگذارد.یکی دیگر از مواردی که در قیمت پارکت لمینت تاثیر دارد شرکت تولید کننده آن می باشد.با توجه به توضیحات بالا همانطور که گفته شد به طور مثال قیمت پارکت لمینت آلمانی بیشتر از سایر شرکت های تولیدی می باشد که دلیل آن به بالا بودن کیفیت آن ها ارتباط دارد.

  • لبه های تایل ها:

لبه های تایل ها در پارکت لمینت دارای دو نوع لبه V شکل و یا بدون شیار است.لبه های V شکل در هنگام چفت شدن به یکدیگر سطح آن ها حالت V به وجود می آورد اما بدون شیار ها لبه هایشان ساده می باشد.

  • جنس:

از دیگر نکات حائذ اهمیت و مهم در انتخاب پارکت لمینت جنس آن ها می باشد.جنس پارکت لمینت ها ممکن است از چوب طبیعی مانند درخت بلوط ،گردو ، گیلاس و … ساخته شوند و یا از چوب مصنوعی ساخته شده باشند که این امر در قیمت و دوام کفپوش تاثیرگذار می باشد.

  • ضریب سایش:

ضریب سایش ضریبی است که با اندازه گیری آن می توان تحمل سطح پارکت لمینت را در برابر خوردگی و ساییدگی بسنجیم و این کار با ضریب AC محاسبه می شود که هرچقدر مقدارش بیشتر باشد پارکت لمینت از استحکام بیشتری در برابر ساییدگی برخوردار می باشد.کفپوش با ضریب AC6 بالاترین مقاومت را دارد و همچنین ضریب AC3 کمترین مقاومت در برابر ساییدگی را دارد.

با توجه به تحقیقاتی که درباره شرکت های تولید و نصب کف پوش و دکوراسیون صورت گرفته است می توان گفت یکی از بهترین و خوش نام ترین شرکت ها در این زمینه ، شرکت اسپوتا نوین چوب می باشد.این شرکت علاوه بر تولید و نصب اقدام به واردات و اخذ نمایندگی از شرکت های بزرگی همچون Verox floor می نماید.

تلفن تماس: ۰۲۱-۲۶۴۰۲۳۰۰ ، ۰۲۱-۲۲۸۷۵۸۳۵

منبع:www.spootawood.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ