پا درد از علائم کدام بیماری است ؟

0

محققان علوم پزشکی در تحقیقی تازه اظهار داشتند: احساس درد در پاها هنگام راه رفتن یا انجام فعالیت‌های دیگر می‌تواند نشانه بیماری سرخرگ محیطی باشد.

بیماری سرخرگ محیطی به آرامی پیشرفت می‌کند و با باریک و تنگ کردن عروق خونی، اکسیژن‌رسانی و جریان مواد مغذی را محدود کرده و موجب گرفتگی و درد در پاها می‌شود.

به گفته متخصصان در صورت تشدید این بیماری می‌تواند منجر به بروز زخم‌هایی در پاها شود که بهبود پیدا نمی‌کنند یا موجب سیاه شدن پا یا انگشتان پا شود.

دکتر “فیصل عزیز” از دانشکده پزشکی پنسیلوانیا در این باره گفت: فاکتورهای خطرزا برای بیماری سرخرگ محیطی شامل سن و جنسیت می‌شود. مردان و تمامی افراد بالای ۶۵ سال بیشتر احتمال دارد دچار این عارضه شوند. همچنین استعمال سیگار، بالا رفتن فشار خون، کلسترول بالا، دیابت کنترل نشده و بیماری قلبی از دیگر فاکتورهای خطرزا به حساب می‌آید.

به گفته این پزشک افرادی که دچار درد در ناحیه پا هستند و در آن‌ها فاکتورهای خطرزای دیگر نیز مشاهده می‌شود لازم است با متخصص مشورت کنند. درصورتیکه افراد فعالیت بدنی نداشته باشند یا پیاده‌روی نکنند تا زمانیکه بیماری پیشرفت نکرده باشد، متوجه آن نمی‌شوند.

بسیاری از متخصصان به افراد توصیه می‌کنند تا بیشتر راه بروند، زیرا این کار بدن را به ایجاد عروق دیگر در اطراف رگ بسته شده تشویق می‌کند. داروهایی که در درمان فاکتورهای خطرزا از قبیل فشارخون بالا و کنترل سطح کلسترول و انسولین مصرف می‌شوند می‌توانند در کنترل علائم این بیماری باشد، اما بیماری سرخرگ محیطی در صورتی که آغاز شود قابل بازگشت نیست.

منبع : ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ