کیش مقصدی برای رهایی از آلودگی هوا ؟

0

وقتی حرف از شهرهای بزرگ به میان می‌آید، نکات مثبتی مانند فرصت‌های شغلی، دسترسی به امکانات و زندگی در فضایی به‌روز در ذهن همه و به ویژه آن‌هایی که در شهر زندگی نمی‌کنند نقش می‌بندد. اما جالب است که هیچ وقت حواس‌مان به نکات منفی و غیر قابل تحمل در شهرنشینی نیست!

 یکی از این موارد منفی که هر سال با آن دست‌به‌گریبان هستیم و هر بار که رخ می‌دهد، صدها انسان پیر و جوان را به کام مرگ می‌کشاند، آلودگی هوا در شهرهای بزرگ اتفاق می‌افتد. چه در مترو و اتوبوس و وسایل نقلیه دیگر باشید و چه در مکان‌های عمومی دیگر، آدم‌هایی را می‌بینید که با چشمانی نیمه‌باز و صدای نفس بریده، با ماسکی که البته تاثیر چندانی در جلوگیری از آلودگی هوا ندارد، در حال رفت‌وآمد هستند. مادران نگران نوزادان خود هستند و فرزندان جوان هر خانواده نگران پدر و مادرشان هستند که مبادا قربانی بعدی هیولای آلودگی هوا بشوند. آلودگی هوا نه تنها در شهرهایی مانند تبریز و تهران بلکه شهرهایی که تا به حال روی آلودگی را به خود ندیده‌اند هم آلوده خود کرده است. هوا که آلوده می‌شود هم دل‌ها غم‌آلود می‌شوند و هم دیگر چشم‌انداز شفافی در شهر وجود ندارد. البته دیگر کار از کار گذشته و چاره‌ای جز گذر از این مشکل نداریم. باید درست فکر کرد و راهی انتخاب کرد که بتوان با کم‌ترین خسارت، این روزهای غبارآلود را از سر بگذرانیم.

 با کمی فکر کردن به این نتیجه می‌رسیم که بعضی از نقاط کشورمان، آب‌وهوایی جادویی دارند و نمی‌گذارند آلودگی به قلمروشان راه پیدا کند، یکی از همین نقاط، جزیره زیبای کیش است. تقریبا همه کسانی که تا به حال به کیش سفر کرده‌اند متفق‌القول هستند که با وجود شرجی بودن هوای کیش، هرچه در جزیره راه می‌رویم و ورزش و بازی می‌کنیم باز هم خسته نمی‌شویم! دلیل این حالت، یک چیز ماورائی و عجیب‌ و غریب نیست؛ بلکه فقط پاکیزگی هوای جزیره دلیل اصلی آن است. کیش را می‌توان ناجی شهرنشین‌های ایران در فصل‌های پاییز و زمستان نامید!

اگر شما هم می‌خواهید همین الان برای سفر به کیش اقدام نمایید جهت مشاهده تورهای کیش اینجا را کلیک کنید.

هتل های کیش تور کیش بلیط هواپیما

عواملی که باعث می‌شوند هوای کیش همیشه سالم باشد

شاید اولین جوابی که به ذهن هر کسی برسد این باشد که خوب، برای این است که اتومبیل‌هایی که در جزیره کیش در رفت‌وآمد هستند محصولات بهترین شرکت‌های اتومبیل‌سازی دنیا هستند و ساختارشان با محیط زیست سازگار است! در این واقعیت شکی نیست و وجود وسایل نقلیه در هر شهر و کشوری، نقش بسزایی در پاکی هوا و امنیت جاده‌ها و جان آدم‌ها دارند. گاهی یک وسیله نقلیه می‌تواند به دلیل نقص فنی، جان ده‌ها نفر را بگیرد و یا آنقدر دود و آلودگی تولید کند که نتوانید روبه‌روی خود را جاده ببینید؛ گاهی هم می‌تواند با یک سیستم به‌روز و سالم، وجود خطر را به حداقل برساند. اما چند نکته تاثیرگذار را در مورد هوای همیشه پاک کیش و پایداری این پاکیزگی باید در نظر داشت؛ اول از همه، بومیان خون‌گرم این جزیره زیبا، بیش‌تر سعی می‌کنند با پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به مقصد خود برسند و یا برای دیدن اقوام خود در جزیره‌های همسایه‌ی کیش، بیش‌تر به لنج نیاز دارند تا اتومبیل. نکاتی که تا این‌جا اشاره شد بیش‌‎تر عوامل تاثیرگذار انسانی‌ست اما عوامل مؤثرتر در پاکیزگی هوای کیش، مرتبط به اقلیم و شرایط آب‌وهوایی این جزیره می‌شوند؛ بارش، زیست‌بوم همیشه زنده و ارتباطی که میان آب و خاک و محیط زیست جزیره هست، بیش‌ترین تاثیر را در تصفیه هوای آن دارد و اجازه نمی‎دهد کوچک‌ترین آلودگی به آن راه پیدا کند. البته باید طبیعت‌دوست بودن اهالی جزیره و شهردار دلسوز جزیره را هم در نظر گرفت! هیچ کس حق ندارد پوشش گیاهی منطقه هرمزگان را تهدید کند! هیچ کس حق ندارد باعث آلودگی هوا با به کارگیری دستگاه‌های صنعتی شود و ده‌ها قانون دیگر که باعث می‌‌شود هیچ سودجویی به خودش اجازه سوءاستفاده از جزیره کیش را ندهد. ای کاش تمام شهرها این‌طور بود!

برای رزرو هتل در این شهر زیبا می‌توانید به آدرس ذیل مراجعه کنید:

www.eligasht.com/hotels/هتل-های-کیش/

هوای آلوده و استرس در کیش جایی ندارند

در حال حاضر، از ثروتمندان تا قشر متوسط کلانشهرهای ایران تمام هفته و ماه را به این فکر می‌کنند که چند روزی را از شهر بیرون بزنند تا بلکه فشار و استرس کار و آلودگی هوا را دور بزنند و برای چند وقتی هم که شده آسودگی خاطر را به خود هدیه دهند. رنگ‌ها تاثیر به‌سزایی در راحتی اعصاب و ایجاد شادی در انسان‌ها دارند؛ کیش غرق رنگ است! از کف دریای آبی و پر از جانداران و آبزیان هزار رنگش گرفته تا صخره‌های رنگارنگش که به خاطر املاح و مواد معدنی متنوع به طیف‌های متفاوتی از رنگ‌های قهوه‌ای و طلایی و ارغوانی درآمده‌اند. خستگی را از چشمان شما می‌گیرند و آرامش و شادی را به شما هدیه می‌دهند. بازی‌ها و تفریحات آبی در جزیره کیش هم که دیگر زبان‌زد خاص و عام هستند؛ جت اسکی، کات بردینگ، اسکی روی آب و فلایبرد میزان هیجان و شادی را در شما بالا می‌برند و غواصی و ماهیگیری آرامش را در شما ایجاد می‌کنند. دقت داشته باشید که تمام این خوش‌گذرانی‌ها در هوای پاک جزیره انجام می‌شود و حتی اگر در فصلی باشید که امکان استفاده از تفریحات آبی را ندارید، می‌توانید از تفریحاتی مانند دوچرخه‌سواری که هوازی هستند لذت ببرید و ریه‌های‌تان را خالی از آلودگی و پر از اکسیژن خالص کنید.

دوری از وارونگی هوا با سفر به کیش

وارونگی هوا از اتفاقات طبیعی است که در فصول سرد پاییز و زمستان رخ می‌دهد. به دلیل تغییر دما و حرکت و جابه‌جایی هوای گرم و سرد، آلودگی در هوا به طور ساکن و برای مدت طولانی باقی می‌ماند. این اتفاق باعث می‌شود که اگر حتی مقدار کمی گردوغبار و آلودگی در هوا باشد، به صورت ساکن در هوا قرار بگیرد و باعث بروز بیماری و نفس‌تنگی در افراد شود. کمی گرد و غبار که در روزهای دیگر سال با کوچک‌ترین باد، شرشان کم می‌شود، در دو فصل پاییز و زمستان تبدیل به میهمانان ناخوانده و ناجور شهرهای بزرگی مانند تهران و اهواز و تبریز می‌شوند. اما در کیش به دلیل وجود رطوبت و چرخش هوای اقیانوسی منطقه و صد البته به خاطر وجود پوشش گیاهی و حفظ خاک به دست همین گیاهان، امکان به وجود آمدن چنین مشکلی وجود ندارد. کیش نه تنها از آلودگی به دور است بلکه جایی هم برای میزبانی از وارونگی هوا ندارد

هتل های کیش تور کیش بلیط هواپیما

خرید ارزان در کیش در فصول سرد

به طور قطع، موقعی فروش رونق دارد که تعداد متقاضی هم زیاد باشد. در فصولی مانند تابستان و بهار، کیش مملو از جمعیت و هجوم مسافرانی‌ست که از تمام شهرهای ایران می‌آیند. طبیعی‌ست که در این دو فصل، فروشنده‌ها و مراکز تجاری کیش در فکر سود بیش‌تر و فروش بیش‌تر هستند. اما خبر خوب برای فراریان آلودگی هوا که در پاییز و زمستان به جزیره پناه می‌برند این است که بسیاری از مراکز خرید و حتی برندهای تجاری مهم، در این دو فصل، بالاترین تخفیف‌ها را برای خرید‌های مسافران در نظر گرفته‌اند! با یک تیر دو نشان یعنی رهایی از آلوگی هوا با سفر به کیش و خرید ارزان پاییزه و زمستانه در کیش!

پاییز و زمستان، فرصتی بی‌نظیر برای گردشگری در کیش

این که از چه زمانی و پیرو کدام فلسفه، فصول بهار و تابستان به عنوان فصول مناسب برای سفر انتخاب شده‌اند را نمی‌شود به آسانی پیدا کرد اما این نکته که پاییز و زمستان بهترین موقعیت برای سفر به مناطق جنوبی ایران است را به راحتی می‌توان اثبات کرد. معمولا در دو فصل پاییز و زمستان، شهرهای ایران، سرد و یخ‌زده و نامناسب برای گشت‌وگذار هستند. شهرهای جنوبی ایران به همان میزان که در تابستان گرم و در بهار نسبتا هوایی شرجی دارند اما در دو فصل پاییز و زمستان، بهترین هوا را در کشور دارند. در این دو فصل، میزان رطوبت هوا در جزیره کیش نسبت به باقی ماه‌های سال کم‌تر است و برای کسانی که از هوای شرجی خوش‌شان نمی‌آید، مقصدی بسیار جذاب و دلنشین است. در ضمن، هوای جزیره در این دو فصل نه سرد است و نه گرم! این نکته که هوای متعادل، بهترین هوا برای سفر است و در دو فصل پاییز و زمستان می‌توان ارزان‌تر به کیش سفر کرد را تقریبا همه می‌دانند و این حقیقت که کیش، مروارید خلیج فارس است را هم کسی نمی‌تواند انکار کند!

اگر شما هم به فکر یک سفر کیش به یادماندنی هستید، جهت مشاهده قیمت بلیط هواپیما کیش کلیک کنید

با تمام این تفاسیر سفر به کیش در شرایط فعلی یکی از بهترین اقداماتی است که می توان برای فرار از آلودگی هوای شهرهای بزرگ به خصوص تهران انجام داد. از همین رو برای خرید بلیط هواپیما قشم و رزرو هتل قشم می توانید به سایت الی گشت مراجعه نمایید.

منبع: الی گشت

اطلاعات تماس:

تلفن: ۰۲۱-۸۵۴۰

ایمیل: [email protected]

آدرس : تهران، خیابان بهشتی خیابان خالد اسلامبولی کوچه ۲۳ پلاک ۷

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ