بیانیه وزارت خارجه فرانسه درباره تبعه ایرانی مداخله‌جویانه است

0

سید عباس موسوی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدام وزارت خارجه فرانسه در فراخوانی سفیر کشورمان در پاریس و بیانیه آن‌ها اظهار کرد: بیانیه وزارت خارجه فرانسه در خصوص یک تبعه ایرانی اقدامی مداخله جویانه بوده و درخواست فرانسه را فاقد مبنای حقوقی می‌دانیم، زیرا فرد مورد نظر (خانم عادلخواه) تبعه ایران است و به اتهام «ارتکاب اعمال جاسوسی» بازداشت شده و وکیل ایشان از جزئیات پرونده اطلاع داشته و پرونده او توسط قوه قضائیه در دست بررسی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در خصوص یک تبعه فرانسوی نیز که با اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» بازداشت است، افزود: او تاکنون چند بار دسترسی کنسولی داشته است و وکیل او از اتهاماتش مطلع بوده و با مقامات قوه قضائیه در ارتباط است.

موسوی تصریح کرد: فضاسازی‌ها نمی‌تواند مانع رسیدگی به این پرونده‌ها توسط قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران شود؛ به خصوص در رابطه با اتهامات امنیتی که به این دو فرد وارد شده است.

فریبا عادلخواه کیست سید عباس موسوی کیست سخنگوی وزارت امور خارجه رولان مارشال کیست ایران و فرانسه اسامی دو تابعیتی ها اسامی جاسوسان اخبار وزارت امور خارجه

گفتنی است روز ۲۷ دسامبر، وزارت امور خارجه فرانسه بهرام قاسمی، سفیر ایران در پاریس را برای آزادی فوری فریبا عادلخواه و رولان مارشال از زندان این کشور احضار کرد. وزارت امورخارجه فرانسه این بازداشت‌ها را غیرقابل قبول دانسته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ