پردرآمدترین مردم ایران اهل کجا هستند؟

0

ولی الله فرزانه امروز در جلسه کارگروه اقتصادی و تولیدی مازندران در سالن شماره یک استانداری مازندران، با تاکید بر استفاده از دانش فنی برای توسعه آب بندان های استان، اظهار کرد: مازندران دارای مواهب طبیعی بکری بوده که در صورت استفاده از آن نباید نگران ایجاد اشتغال جوانان بود.

وی از اختصاص سالانه ۱۷ میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی مازندران از محل فصل کشاورزی خبرداد و گفت: با اختصاص تسهیلات به کشاورزان برای توسعه آب بندان ها باید اقتصاد کشاورزی را در روستاها تقویت کنیم.
فرزانه با بیان اینکه مازندران رتبه نخست کشور را از حیث درآمد شهروندان و روستاییان در سال گذشته کسب کرده است، بیان کرد: هم اکنون میانگین درآمد سالانه هز مازنی ۱۱/۳میلیون تومان است، در حالی که متوسط درآمد هر شهروند ایرانی در سال هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می باشد.
وی افزود: میانگین درآمد سالانه مازندرانی ها از سرانه کشوری بالاتر است.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران در ادمه از تشکیل شورای روابط خارجی در استان خبر داد و افزود: ایجاد شورای روابط خارجی در مازندران از نیازهای اساسی استان است.
وی اظهار کرد: با توجه به توسعه زیرساخت ها در مازندران، این استان به همراه استان های شمالی کشور در آینده نزدیک به عنوان دوازه ورودی به کشورهای اروپایی خواهند شد.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران با اشاره به اینکه کشورهای حاشیه دریای خزر در سال های اخیر مراودات خوبی با مازندران داشتند، تصریح کرد: کشورهای نظیر قزاقستان مشتاق سرمایه گذاری در مازندران هستند.
فرزانه با بیان اینکه بسیاری از فعالیت های ترانزیتی کشورهای سی آی اس در استان های شمالی کشور به سهولت انجام می شود، یادآور شد: با وجود چهار بندر ترانزیتی، صیادی و نفتی و سه فرودگاه در مازندران این استان در حوزه زیرساخت های توسعه روابط خارجی دارای پتانسیل های بالایی است.
وی با اعلام اینکه استان های شمالی مبدا ورود به کشورهای اروپایی می شود، افزود: باید با توسعه روابط خارجی در این حوزه اقداماتی صورت گیرد.
این مسئول استانداری مازندران در ادامه با اشاره به تعدد پتانسیل های موجود در بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: باید تغییر کاربری آب بندان ها در مازندران متوقف شود.
فرزانه با بیان اینکه متاسفانه در برخی روستاهای استان به دلیل بی توجهی آب بندان های مزارع دچار خشکی شده است، افزود: باید با مدیریت صحیح از ظرفیت آب بندان ها برای توسعه شیلات و گردشگری استفاده کرد.
وی با اعلام اینکه باید با توسعه آب بندان ها ظرفیت اشتغال در روستاهای مازندران را توسعه داد، گفت: با استفاده از فناوری های نو می توانیم کشاورزی مازندران را شکوفا کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ