پرستار قلابی سارق منازل تهرانپارس بازداشت شد

0

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: دهم دی ماه سال جاری پرونده‌ای به دادخواهی یکی از شهروندان توسط کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس به پایگاه چهارم پلیس آگاهی واصل و تحت پیگیری کارآگاهان این پایگاه قرار گرفت.

نثاری در ادامه بیان داشت: شاکی پس از حضور در پایگاه چهارم عنوان داشت حدود ۱۰ روز پیش با توجه به تنهایی، کهولت سن و ناتوانی در اجرای امورات شخصی خود در شبکه مجازی جهت استخدام پرستار یک آگهی درج کردم و چند نفری با من تماس گرفتند که به توافق نرسیدیم و نهایتاً یک نفر خانم هفتم دی ماه طی تماسی که داشتند درموارد اولیه به توافق رسیدیم و قرار شد فردا بعداز ظهر به منزل من مراجعه و شروع به کار کند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان داشت: شاکی در ادامه به کارآگاهان گفت: در زمان مقرر دو نفر خانم که یکی از آن‌ها حدود ۲۰ ساله و دیگری حدود ۳۰ ساله به منزلم مراجعه که خود را سهیلا و سمیرا معرفی کردند. سهیلا خود را به عنوان پرستار معرفی نمود و علت حضور همراه را از ایشان سوال کردم که بیان داشت دختر خاله اش هست و از شهرستان آمده و فردا به شهرستان برمی گردد.

شاکی ادامه داد: سهیلا با رضایت من شروع به کار کرد و با انجام کارهایی اعتماد من را جلب کرده که پس از خوردن شام در میان صحبت‌های خود در خصوص محل نگهداری طلا و وجه نقد سوالاتی را از من پرسید و من هم از روی سادگی و بی خبری از هدف آن‌ها این اطلاعات را در اختیارشان قرار دادم و پس از اتمام کارهای روزانه آن‌ها در اتاق مخصوص پرستار رفته و من در اتاق خود خوابیدم و صبح که بیدار شدم مشاهده کردم که زودتر از من بیدار شدند و وسایل صبحانه را آماده کرده اند پس از صرف صبحانه لیوانی که داخل آن یک دمنوش بوده به من داده و خودشان چای ساده خورده که من ده دقیقه پس از خوردن چای بی هوش شدم و دیگر چیزی نفهمیدم زمانی که به هوش آمدم مشاهده کردم که آن دو نفر با کارتنی که در دست دارن از منزلم خارج شدند و من به خیابان رفتم ودیدم که با یک دستگاه پراید از محل متواری شدند.

سرهنگ نثاری افزود:کارآگاهان پس از اظهارات شاکی و بررسی محل سرقت اقدام به بازبینی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته کردند و موفق شدند تصاویر سارقان و شماره پلاک خودروی پراید را استخراج کنند.

وی ادامه داد: استعلام پلاک خودروی پراید و پس از هماهنگی قضایی مالک خودرو در این پایگاه حاضر و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد راننده تاکسی اینترنتی است و سارقین را با توجه به درخواست دریافتی به مقصد خیابان دماوند برده است و هیچ اطلاعات دیگری از سارقین ندارد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: از شرکت مسافربری اینترنتی مربوطه در خصوص تمامی سفرهای درخواستی استعلام که بیشترین سفرها در محدوده میدان امام حسین و خیابان‌های اطراف بوده و با توجه به آدرس به دست آمده اکیپی از کارآگاهان این پایگاه به موقعیت اعزام و در تحقیقات میدانی به عمل آمده هر دو متهم شناسایی و در تاریخ شانزدهم بهمن ماه دستگیر و به پایگاه چهارم منتقل می‌گردند.

سرهنگ نثاری گفت: متهمین در تحقیقات اولیه منکر سرقت شده، ولی با توجه به ارائه مدارک و مستندات توسط کارآگاهان به بزه انتسابی اعتراف و سهیلا بیان داشت موضوع سرقت را با خواهرم در میان گذاشتم و نقشه سرقت را طراحی نمودیم و با برنامه قبلی با شاکی تماس گرفتم و به منزل شاکی مراجعه نمودیم و اموال با ارزش وی را سرقت کردیم و در منزل پدرم مخفی نمودیم.

سرهنگ نثاری در پایان گفت: با توجه به تکمیل تحقیقات پرونده و اعتراف صریح متهمین به بزه انتسابی و کشف اموال مسروقه به دستور مقام قضایی هر دو متهم طی قرار قانونی روانه زندان شدند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ