اولین پیش بینی سود سهام “بانک تجارت” برای سال ۹۳

0

بانک تجارت در حالی مبلغ ۱۱۹ ریال را در ۹ ماه نخست سال ۹۲ محقق کرده است که نسبت به پیش بینی ۱۷۸ ریال برای سال ۹۲ شاهد پوشش ۶۷ درصدی از طرف این بانک در ۹ ماهه نخست سال ۹۲ می باشیم . همچنین در اولین پیش بینی خود برای سال ۹۳ ، سود هر سهم را مبلغ ۱۶۲ ریال اعلام کرده است که نسبت به آخرین پیش بینی سال ۹۲ شاهد ۹ درصد تعدیل منفی می باشیم که شرکت دلیل آن را به شرح زیر اعلام کرده است :

براساس پیش بینی اولیه سود خالص بانک برای سال ۹۲، مبلغ ۶۱۷ میلیارد تومان پیش بینی گردیده بود اما با توجه به تغییر نرخ تسعیر دارایی ها و بدهی ها ی ارزی از نرخ مرجع به مبادله ای در شهریور ماه ۱۳۹۲ در راستای الزامات قانونی و تکالیف مقرر ، مبلغ ۱۹۴ میلیارد تومان درآمد حاصل از تسعیر شناسایی گردید که بر این اساس پیش بینی سود خالص سال ۹۲ با افزایشی به همین میزان ، به مبلغ ۸۱۱ میلیارد تومان تعدیل گردید . از انجاییکه افزایش قابل ملاحضه نرخ تسعیر برای یک بار در سال ۹۲ صورت پذیرفته و در سال ۹۳ تکرار نخواهد شد، لذا درآمدی نیز از آن بابت پیش بینی نمی گردد.

 با توجه به موارد فوق هر چند پیش بینی سود خالص سال ۹۳ نسبت به آخرین پیش بینی سود خالص سال ۹۲ حدود ۹ درصد کاهش نشان می دهد ، لیکن نسبت به پیش بینی سود خالص سال ۹۲ بدون احتساب درآمد حاصل از تسعیر حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ