چیزهای جالبی که بهتر است در تور کیش بدانید

0

کیش یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌رود، که برای توریست‌ها اهمیت زیادی دارد. این منطقه آزاد گردشگری، سواحل جذابی برای تفریح گردشگران دارد. ورزش‌های آبی موجود در این جزیره بخشی از جذابیت‌های آن به شمار می‌روند. این جزیره در کنار خلیج فارس یکی از دیدنی‌ترین مکان‌هایی است که توریست‌های داخلی و خارجی زیادی را جذب خود می‌کند. جالب است بدانید این جزیرا در اکثر روزهای تعطیل سال، میزبان گردشگران است. اگر قصد شرکت در تور کیش را دارید بهتر است با ما همراه شوید تا نکات جذابی را در مورد جزیره کیش به شما بگوییم.

جزیره زیبای کیش

یکی از نکات جالبی که دانستن آن برای شما جذاب خواهد بود این است که شاید کمتر کسی باشد که این جزیره را با نام کیش بشناسد. بهتر است بدانید که بین جزیره و کیش، همواره یک واژه با عنوان زیبا قرار می‌گیرد. بنابراین جزیره زیبای کیش است که همواره ورد زبان‌ها است. حتی وقتی قصد پیاده شدن از هواپیما را دارید اگر دقیق گوش کنید به شما می‌گویند به جزیره زیبای کیش خوش آمدید. این نان را تا زمانی که در کیش به گشت و گذار می‌پردازید، بارها خواهید شنید.

 

جمعیت کیش

یکی از نکاتی که پیش از سفر به تور کیش بهتر است بدانید این است که در این جزیره، ۳۵ هزار نفر زندگی می‌کنند. ۵ هزار نفر از این افراد بومی جزیره بوده و عرب هستند. جالب است بدانید که ساکنان کیش را اغلب افرادی تشکیل می‌دهند که در سواحل شمال غرب جزیره قرار دارند. این مردم با روش‌های سنتی زندگی کرده و خانه‌هایی با قدمت ۲۰۰ ساله دارند. در این منطقه، خانه‌ای با نام خانه مردم‌شناسی وجود دارد که در محله سفین واقع شده است. این خانه با سبک معماری سنتی ساخته شده و در حدود ۱۲۰۰ متر مربع زیربنا دارد. خانه مردم شناسی کیش ۱۵ اتاق و دو حیاط دارد که برای کسانی که قصد آشنایی با تاریخ و فرهنگ کیش را دارند در نظر گرفته شده است.

کیش‌وند در کیش

به گزارش سفر باتو ، افرادی که در کیش زندگی می‌کنند با نام کیش‌وند شهرت دارند. این واژه در سایر شهرها برای شهروندان به کار نمی‌رود. با این حال در کیش عادی است و برای افراد کارت‌های کیش‌وندی نیز صادر می‌شود. جالب است بدانید که این کارت در منطقه آزاد ارائه شده و تخفیف‌ها و مزایای خاصی نیز دارد. کسانی که از جاهای دیگر به کیش رفته و در این شهر ساکن شده‌اند، خود را کیش‌وند محسوب می‌کنند. مردم این منطقه افرادی خونگرم هستند و رابطه بسیار خوبی با توریست‌ها برقرار می‌کنند. این افراد خوش زبان بوده و به راحتی با گردشگران وارد تعامل می‌شوند. در این مورد به شما خواهند گفت که اهل چه جاهایی هستند. تاریخچه و سوابق جزیره را با شما در میان می‌گذارند. آنچه جالب به نظر می‌رسد این است که چهره‌های این افراد همیشه بشاش بوده و لبخند از لبان آنها دور نمی‌شود.

 

خودروهای شیک در کیش

یکی از صحنه‌های جالبی که در تور کیش می‌توانید مشاهده کنید، عدم وجود خودروهای ایرانی در این منطقه است. در این مکان بر خلاف دیگر نقاط ایران، هیچ اثری از ماشین‌های ایرانی نیست. آنچه در این جزیره زیبا می‌توان دید حضور ماشین‌های شیک و زیبای خارجی است. زیرا این جزیره، یک منطقه آزاد تجاری است. بنابراین خودروهای خارجی، سواحل شنی زیبا و براق، درختان نخل منطقه، اسمان آفتاب و آبی جزیره، خیابان‌های وسیع، تصویری را جلوی چشم شما به نمایش می‌گذارد که یادآور کشورهای خارجی بزرگ است.

حیوانات و گیاهان جزیره

در جزیره کیش، حیوانات و گیاهان خاصی وجود دارد. برای مثال بزهای کوهی در این منطقه قرار دارند که می‌توانید به راحتی آنها را در جزیره، مشاهده کنید. در این منطقه، لاک‌پشت‌های جذابی دیده می‌شود که نقاب دارند و در جزیره برای تخم‌گذاری مورد حفاظت قرار می‌گیرند. گیاهانی مانند گل‌های کاغذی از جذابیت‌های موجود در جزیره هستند که با رنگ‌های جذابی که دارند در سراسر جزیره دیده می‌شوند. از دیگر جاذبه‌های جزیره، درختان بانیان در منطقه کیش هستند که قدمتی در حدود ۶۰۰ سال دارند و برای جزیره، اهمیت بسیار زیادی دارند.

هتل‌های کیش

از دیگر چیزهایی که دانستن آن به نفع شما است، اطلاع از هتل‌های موجود در جزیره کیش است. هتل‌های زیاید برای استفاده توریست‌ها در این منطقه ساخته شده است. هتل داریوش، هتل شایان که بزرگترین هتل کیش است و ۵ستاره دارد یکی دیگر از این هتل‌ها است. در مقابل این هتل، اسکله بزرگ کیش قرار گرفته است که در نوع خود کم‌نظیر است. هتل ترنج کیش یکی دیگر از هتل‌های کیش است که روی آب ساخته شده است. این هتل از دو فاز تشکیل شده که یکی روی آب است و توریست‌ها می‌توانند از کف شیشه‌ای آن دریا را مشاهده کنند. فاز دیگر آن یک ساختمان ۴ طبقه است که در کنار ساحل ساخته شده و کار ساخت آن هنوز تمام نشده است.

برای دیدن این مواردی که برای شما گفته شد می‌توانید در تور کیش شرکت کنید و تمامی این جذابیت‌ها را از نزدیک دیده و تجربه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ