کرونا عامل کاهش چشمگیر ذخایر خون در کشور

0

محمدرضا مهدی زاده،مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به آخرین آمار مراجعه مردم جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور متاسفانه میزان مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

او ادامه داد:  نیاز بیمارستان‌ها و استان‌های مختلف به خون و انواع فرآورده‌های خونی از همین مراکز تامین می‌شود اما اگر به همین روال پیش برویم به دلیل کاهش مراجعه مردم در زمینه تامین خون بیماران و نیازمندان با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: از اول اسفند تا به امروز ۸۹۴۳ نفر به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۷ هزار و ۱۴۸ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

او گفت:از این تعداد  ۶۷۳ واحد پلاکت در مراکز انتقال خون سطح  استان تهران اهدا شده است. امیدواریم مردم مشارکت بیشتری در  خصوص اهدا خون با هدف رفع نیاز بیماران و مراجعه کنندگان داشته باشند.
مهدی زاده یادآوری کرد: از ابتدای امسال  تا آخر بهمن تعداد  ۱۶۱ هزار و ۲۶۰ نفر در سطح استان تهران برای اهدای خون  به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۲۹۰ هزار و ۶۳۷ نفر  موفق به اهدای خون و فرآورده‌های خونی مانند  پلاکت و پلاسما شده‌اند.
او افزود:  در حال حاضر وضعیت ذخایر  انواع گروه خونی در تهران بهتر از سایر  استان‌های کشور است اما به طور کلی  در برخی از گروه‌های خونی، میزان ذخیره بین ۲ تا ۳ روز  و در برخی دیگر از گروه خونی  هفت روز است .

مهدی زاده در پایان گفت: این میزان ذخیره خون  طی ۱۵ سال گذشته بی سابقه بوده است. امیدواریم شهروندان تهرانی در جهت رفع نیاز بیماران و نیازمندان مشارکت بیشتری در کار خیر و خداپسندانه اهدای خون داشته باشند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ