از خیابان نوسکی پراسپکت تا دژ پیتر و پل سنت پترزبورگ در سفر به روسیه

0

شهر تاریخی سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه بعد از مسکو می باشد که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است . جاذبه های گردشگری این شهر بقدری زیاد است که با یکبار سفر به آن موفق با بازدید از تمامی آنها نخواهید بود و ذکر حتی نام آنها به زمان زیادی نیاز دارد  .

در ادامه مطلب قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی و پرطرفدار در این شهر را به اختصار شرح دهیم پس با ما همراه باشید:

 

۱- موزه ملی هرمیتاژ و قصر زمستانی سنت پترزبورگ

موزه ملی هرمیتاژ با آثار ارزشمند تاریخی داخل قصر پر ابهت زمستانی قرار گرفته است ، و یکی از غنی ترین موزه های دنیا محسوب می گردد. با ورود به این موزه از سه میلیون اثر هنری و تاریخی که شاهکار دورانهای  مختلف تاریخ اند دیدن می کنید ، و با تمدن و فرهنگ ادوار تاریخی آشنا خواهید شد .

گفته می شود برای تماشای تک به تک این آثار و جزئیات این موزه به زمانی بیش از یکسال نیاز است .

 

۲- خیابان نوسکی پراسپکت سنت پترزبورگ روسیه

خیابان نوسکی پِراسپِکت یکی از پر زرق و برق ترین خیابان های این شهر در تور روسیه ارزان قیمت است که از زمان آغاز قرن نوزدهم تا به اکنون مکانی برای خوشگذرانی و تفریح بوده است . این خیابان در حدود چهار  کیلومتر طول دارد و سراسر آن را بناهای تاریخی و رستورانها و کافه های متنوع فرا گرفته است و به خصوص با تاریکی هوا رفت و آمد در آن بیشتر می گردد . بازار تفریحات شبانه در این خیابان گرم است و اکثرگردشگران شب های خود را در این خیابان به صبح می رساند . وجود فروشگاهها و  مغازه های متعدد در کنار سوغات فروشی ها ، رستوران و کلوپ و بار به جذابیت آن افزوده است .

 

۳- کلیسای جامع کازان سنت پترزبورگ

به توضیح سفر باتو ، کلیسای کازان که آن را لیدی کازان نیز می نامند با معماری شگفت انگیز خود یکی از بزرگترین شاهکارهای کلاسیسیم روسی محسوب می گردد . این کلیسای برای قرنها یکی از بزرگترین عبادتگاه های روسیه است و در شاهراه خیابان نوسکی قرار گرفته است ، این بنا همچنین محل دفن فیلد مارشال کوتوزوف نیز می باشد .

 

۴- اداره نیروی دریایی سنت پترزبورگ روسیه

ساختمان اداره نیروی دریایی توسط پیتر بزرگ در سال ۱۷۰۴ تاسیس و راه اندازی گردید و گنبد مخروطی شکل و طلا کاری شده آن از مایلها دورتر قابل مشاهده است . این بنا در گذشته دژی با استحکام بوده که از این شهر محافظت می نموده  و پس از ان به مهمترین مرکز کشتی سازی در این کشور تبدیل شد؛ اما سالهاست در این ساختمان دروس نیروی دریایی تدریس می گردد و همچنین ساختمان وزرات نیروی دریایی روسیه نیز در همین مکان قرار دارد.

 

۵- دژ پیتر و پل سنت پترزبورگ

دژ پیتر و پل سن پترزبورگ روسیه در یک جزیره کوچک و در میان آبها احاطه گردیده است . این بنا در واقع اولین قلعه ای است که توسط پیتر اول و همزمان با پی ریزی شهر جدید سن پترزبورگ ساخته شد . در گذشته از این دژ برای زندانی نمودن متهمان سیاسی استفاده می شد و مدتی بعد بعنوان یک مکان مذهبی مورد استفاده قرار گرفت. اما هم اکنون بعنوان یک مجموعه مهم توریستی و گردشگری مشغول بکار بوده و  گالری های مختلف هنری و موزه در آن برپا می باشد.

 

۶- تئاتر مارتینسکی سنت پترزبورگ روسیه

ساختمان تاریخی مارتینسکی با معماری با شکوه به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری در این شهر تبدیل شده و البته تئاترهای موزیکال معروفی در آن برگزار می گردد. این بنا به نشانه سپاس و قدر دانی از سرگی کیروف ، اپرای کیروف نیز نامیده می گردد .در این ساختمان اجراهای پرشور اپرا و باله برگزار می گردد که دارای شهرت جهانی است .

 

۷- کلیسای جامع اسحاق سنت پترزبورگ

کلیسای جامع اسحاق بنایی باشکوه است که در حدود دویست سال قدمت دارد ، این کلیسای چهارمین کلیسای بزرگ دنیاست و بزرگترین کلیسای جامع امپراتوری روسیه محسوب می شد.

 

۸- خیابان منجی رستاخیز سنت پترزبورگ

کلیسای رستاخیز یا همان منجی رستاخیز یکی از برترین مکانهای تاریخی در این شهر است که توسط امپراتور الکساندر دوم درسال ۱۸۸۱ بنا گردید . این بنا در حالی به اتمام رسید که وی در یک بمب گذاری تروریستی به قتل رسید.

 

۹- موزه ملی سنت پترزبورگ

در این موزه در حدود چهار هزار اثر هنری به نمایش در آمده که همه آنها در طول قرن ها و عصرهای مختلف پدید آمده و در این مکان به معرض نمایش گذارده شده است . ساختمان این موزه دارای معماری با شکوهی است به دست معمار مشهور ایتالیایی کارلو روسی بناشده است .

 

۱۰- قصر کاترین و پارک تزارسکو سنت پترزبورگ

قصر باشکوه و دیدنی کاترین و پارک تزارسکو مکانی دیدنی و پر طرفدار است که با اتاق بی نظیر و به رنگ کهربایی و مناظر طبیعی خیره کننده چشم نوازی می نماید و پارک بزرگی در محوطه آن به چشم می خورد که بناهای زیبایی همچون مجسمه، آثار هنری و ساختمان های کوچک در آن به معرض نمایش درآمده است .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ