از کمک هنرمندان کره ای تا چالش رقص سلبریتی های ایرانی

0

با شیوع کرونا در سرتاسر جهان تمام صنوف و مشاغل خود را در معرض آزمایش انسانی و بشردوستانه دیده‌اند و هرکس به سهم خود کمکی برای حل این بحران بزرگ جهانی می‌کند.

به طوری طبیعی پرستاران و پزشکان در صف اول مبارزه‌اند اما دیگر مشاغل و صنوف نیز می‌توانند به دلیل اهمیتی که دارند در این مبارزه یاری‌رسان خوبی باشند. مثلاً خیاطان برای تهیه ماسک دست به کار شده‌اند و جوانان برای ضدعفونی کردن خیابان‌ها و تهیه اقلام ضروری به طور گروهی در حال کارند.

یکی از صنوف دیگر هنرمندانند که می‌توانند با ساخت و بازی در برنامه، فیلم و سریال‌هایی روحیه بیماران، خانواده‌های آنان و عموم مردم کشور خودشان را بهبود بخشند و هم بخش قابل توجهی از آنان که دارای ثروتند در کمک‌رسانی به دولت و مردم خود نقش‌آفرین باشند.

این طور که اخبار و رسانه‌های داخلی و خارجی می‌گویند مقابله و درمان با کرونا آنقدرها هم که فکر می‌کنیم ارزان نیست. به عنوان مثال اخبار ۲۴ ساعت گذشته از درخواست وام ۵ میلیارد دلاری! دولت از صندوق جهانی پول برای درمان و مقابله با این ویروس منحوس خبر داده‌اند که نشان می‌دهد در زمنیه تأمین اعتبار دچار مشکلیم.

البته این موضوع تنها شامل کشور و مردم عزیز ما نشده است و برخی دیگر از کشورهایی که به نظر می‌رسد از نظر اقتصادی از وضعیت بهتری برخوردار باشند نیز در تأمین مخارج خود دچار مشکل شده‌اند و البته برای رفع آن تنها دولتشان از صندوق جهانی درخواست وام نکرده است، بلکه جمع کثیری از هنرمندان این کشورها نیز در تأمین بودجه کمک شایانی کرده‌اند.

یکی از این کشورها کره جنوبی است که تعداد زیادی از هنرمندانش از ۱۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون وون معادل ۸۳ هزار دلار به دولت خود برای حل این بحران کمک کرده‌اند تا سهم خود را برای مبارزه و مقابله با کرونا ادا کنند. نقش‌آفرینی هنرمندان کره‌ای در این موضوع مهم نشان داده است که فهم و درک جایگاه هنرمندان و سلبریتی‌های کره‌ای از خودشان و نسبتشان با مردم سرزمین و کشورشان چه‌قدر مسئولیت‌پذیرانه و دلسوزانه است.

کرونا در جهان کرونا در ایران سلبریتی های ایرانی سلبریتی بیسواد اخبار هنرمندان اخبار کرونا ویروس اخبار سلبریتی ها اخبار بازیگران

کمک هنرمندان کره برای درمان کرونا

به عنوان مثال “لی یانگ آئه” بازیگر سرشناس کره‌ای یا همان یانگوم مبلغ ۵۰ میلیون “وون” برای افزایش تجهیزات پزشکی کمک کرده، “پارک سو جون” دیگر بازیگر مشهور کره‌ای نیز ۱۰۰ میلیون “وون” به دولت کره جنوبی پرداخت کرده است تا برای افزایش تجهیزات هزینه شود.

همچنین “شوگا” خواننده سرشناس و “سون یه جین” بازیگر کره‌ای به انجمن‌های خیریه کمک کرده‌اند. “سونگ گاین” خواننده کره‌ای درآمد یکی از کنسرت های خود را به کمک به بیماران کرونا اختصاص داده و گیم گویون دیگر هنرمند کره‌ای ۴۰ هزار ماسک را خریداری و بین مردم توزیع کرده است.

اما این مهم در کشور ما گویا اوضاع دیگری دارد. جدای از برخی از هنرمندان ما که در فضای مجازی با نشر پست‌های توصیه محوری درباره خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی تلاش می‌کنند دلگرمی بدهند و مردم را به سمت مدیریت خویشتن در شرایط سخت هدایت کنند، اتفاق خاص دیگری از طرف جمعیت چندین هزارنفری هنرمندان نمی‌افتد.

این در حالی است که طبق آمار و مستندات دستمزد برخی از بازیگران، کارگردانان و سود حاصل از فروش بسیاری از فیلم‌ها برای تهیه‌کنندگان آنقدر بالا است که اگر هرکدام گوشه‌ای از کار را به هر مقدار که می‌توانند بگیرند قطعاً هم کمک قابل قبولی به مجموعه در حال مقابله و درمان کرونا می‌شود و هم برگ برنده‌ای خواهد بود برای این قشر مهم فرهنگی کشور و سندی می‌شود ماندگار در تاریخ که نشان از همدلی و همکاری هنرمندان ایران زمین با مردم دارد.

اما متأسفانه سلبریتی‌های ما در این قبیل کمک‌رسانی‌ها کارنامه خوبی ندارند. کافی است به کمک‌رسانی‌های هنرمندان در زلزله و سیل سال قبل اشاره شود که آخر هم تکلیف مقادری زیادی از پول‌هایی که از مردم گرفته شد، معلوم نشد که چه شد؟ البته برخی از هنرمندان تکلیف سرمایه جمع‌آوری شده را روشن کردند اما خروجی آن مقوله‌های کم ضرورتی مانند خانه فرهنگ در شرایطی بود که مردم خانه و سرپناهی نداشتند چه برسد که نیازی به خانه فرهنگ و هنر داشته باشند.

این روزها نیز سهم سلبریتی‌ها در مبارزه با کرونا و مداوای بیماران، غیر از چالش‌های رقص و انتشار چند پست که در خانه بمانید  چیز دیگری نیست. این مسئله در کنار دو تابعیتی بودن بسیاری از هنرمندان نشان می‌دهد که امتحان و محک کرونا باعث شده است تا هنرمندان کشور تا اینجای کار از این امتحان نمره قابل قبولی به‌دست نیاورند.

کرونا در جهان کرونا در ایران سلبریتی های ایرانی سلبریتی بیسواد اخبار هنرمندان اخبار کرونا ویروس اخبار سلبریتی ها اخبار بازیگران

پست لاکچری گلزار درباره کرونا

اگر خاطرمان باشد در ابتدای این بحران کارگردان فیلم اسکاری انگل و همینطور جکی چان بازیگر و کارگردان مطرح شرق آسیا، هرکدام جداگانه مبالغ قابل توجهی را برای شکست کرونا اختصاص دادند. اما آیا محمدرضا گلزار و یا نوید محمدزاده نیز حاضرند از سرمایه خود هرکدام ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند؟

منبع:تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ