ارتباط شعر با موسیقی و تاثیر شعر بر موسیقی چیست

0

موسیقی و شعر از قدیم الایام با یکدیگر توأم بوده اند. از آن زمان ها که آدمی بر اثر ترس از عوامل طبیعی، خدایان پرستی را پیشه ساخت و به منظور جلب رأفت ارباب به انواع پایکوبی و سرودخوانی پرداخت، کلام با موسیقی توأم بوده است.

 

هرچه فن موسیقی ترقی کند، احتیاجش به شعر کمتر می شود تا وقتی که بتواند بی کمک آن از عهده بیان منظوری برآید ولی هیچگاه از آن بی نیاز نخواهد بود، به خصوص در کشور ما که هنوز هم شعر جزء لاینفک موسیقی است و همواره کلمه ساز و آواز با هم به کار برده می شود.

 

حکومت کلام در ایران، بیش از موسیقی رونق و رواج داشته است، زیرا کلام متضمن معانی قابل ادراکی است، و هویداست وقتی این عامل انتقال اندیشه، با صوتی خوش توأم گردد اثر بخشی آن مضاعف می شود، به همین سبب، وقتی کلام زیبا از هنجره ای خوش شنیده می شد بیشتر مطلوب شنونده قرار می شگرفت، بی سبب نبوده است که از روزگاران قدیم موسیقیتوأم با کلام را یکی از عالی ترین انواع موسیقی دانسته اند.

 

در این که کدام از دو هنر شعر و موسیقی به هم محتاج تر می باشند، قدما زیاد بحث کرده، به این رسیده اند که شعر بی آهنگ، کامل ولی موسیقی بدون شعر از بیان مطلب عاجز است، چنانکه امیرخسرو دهلوی شعر را به عروس تشبیه کرده و نغمه را زیور آن دانسته است:

 

نظم را حاصل عروسی دان و نغمه زیورش          نیست بی عیب ار عروس خوب، بی زیور بود

حال در این بخش به معرفی سایتی که در این زمینه بسیار کوشا بوده است می پردازیم:

 

ملوتکست با این که فعالیت خود را در مدت زمانی کوتاهی آغاز نموده است ولی به عنوان یکی از بهترین ها و معروف ترین های سایت متن آهنگ در کشور ایران تبدیل شده است و تمامی آثار خواننده های مجاز ایرانی را به صورت آرشیوی کامل در وب سایت خود ایجاد نموده که با مراجعه به آن تقریبا تمامی متن آهنگ های موجود را می توان یافت کرد.

و از جمله نقاطی که وب سایت ملوتکست که آن را از دیگر وب سایت های موجود متفاوت ساخته این است که سایت ملوتکست با در اختیار گذاشتن امکانات متفاوت و مختلفی برای کاربران در سلیقه های مختلف آرشیو ها جلب نظر می نماید.

یکی دیگر از نقاط حائز اهمیت سایت ملوتکست ترجمه آهنگ های خارجی می باشد که در وب سایت ملوتکست می توانید علاوه بر متن آهنگ , ترجمه انواع آهنگ های کردی و عربی و ترکی و خارجی را بیابید و این مورد برای افراد و هموطنانی کاربردی است که به دنبال ترجمه انواع آهنگ های مختلف در حال تحقیق هستند.

یکی دیگر از مواردی که از ویژگی های بارز و مهم وب سایت ملوتکست می باشد این است که وب سایت ملوتکست یک سایت کاملا به روز و آپدیتی می باشد به این صورت که به محض منتشر شدن اثری از یک خواننده محبوب شما با مراجعه به این وب سایت می توانید بلافاصله آن را مشاهده نمایید. و یا با استفاده از پخش آنلاین که وب سایت ملوتکست در اختیار مخاطبان خود و هموطنان عزیز در سراسر کشور قرار می دهد می توانند همخوانی نموده و از آن لذت کافی را ببرند.

از قسمت های متفاوت و جذاب سایت ملوتکست به چند نمونه  در پایین متن اشاره می شود که با مراجعه به آن قسمت ها می توانید استفاده لازم را داشته باشید:

از جمله قسمت های متفاوت و جذاب سایت ملوتکست می توان به  متن نواهای مذهبی , متن آهنگ ها و سرود های حماسی, متن آهنگ های سنتی, کد آهنگ پیشواز, متن آهنگ های عاشقانه, بیوگرافی, متن آهنگ های غمگین اشاره نمود.

به عنوان مثال قسمتی از بیوگرافی مهراد جم که برگرفته شده از قسمت بیوگرافی سایت ملوتکست میباشد میپردازیم:

در مورد این خواننده، باید بدانید که نام اصلی ایشان محسن سعیدی کیا و نام هنری او مهراد جم است. مهراد جم در تاریخ ۱۴ مرداد سال ۱۳۷۶ در شهر آبادان متولد شده است. این خواننده جوان در حال حاضر ساکن شهر تهران است.

ازدواج مهراد جم

 

اگر کنجکاو هستید تا بدانید که این هنرمند جوان متاهل است یا مجرد؟ باید بگوییم که مهراد جم مجرد است و هنوز ازدواج نکرده است.

ممکن است برای همه این حالت اتفاق بیافتد که در محلی یک آهنگ و ترانه ای را شنیده و بنا به دلایلی امکان پرسیدن نام خواننده برای دانلود کردن آن آهنگ را نداشته باشیم ملوتکست با در اختیار گذاشتن این امکان به کاربران خود باعث شده تا این مشکل حل و رفع گردد به این صورت که با نوشتن متن آهنگ مورد نظر در قسمت فرم تماس با ما می توانید نام ترانه سرا و خواننده و حتی آن آهنگ را به صورت کامل استفاده نمایید.

ملوتکست

آهنگ ها پیشواز در ملوتکست و بیو گرافی خواننده ها

برای اطلاع از بیوگرافی خواننده ها برای افرادی که علاقه ای خاصی در این زمینه دارند ملوتکست این امکان را در اختیار آن ها گذاشته تا مراجعه به وب سایت ملوتکست بتوانند تمامی اطلاعات  بیوگرافی خواننده های محبوب خود را مطالعه نمایند برای مثال متولد کدام شهر و چه سالی هستند و رشته تحصیلی آن ها در دانشگاه چه بوده یا اطلاعات دیگری مانند اینکه قبل از ورود به عرصه ی موسیقی مشغول به چه کار و فعالیتی بودند و چه زمانی پا به عرصه ی موسیقی و خوانندگی گذاشتند.

برای همین علت به شدت توصیه می کنیم حتما و حتما به قسمت بیوگرافی مراجعه کرده و اطلاعات کامل بیوگرافی و همچنین عکس ها و اثر های قدیم تا جدید خواننده محبوب و همچنین تمامی متن آهنگ های موجود را با انتخاب خواننده مورد نظر خود مطالعه و مشاهده نمایید.

لازم به ذکر است که شما می توانید برای دستیابی به جدید ترین آهنگ های پیشواز هم به ملوتکست مراجعه نمایید. یک قسمت برای تعیین کد پیشواز برای آوای انتظار همراه اول و آهنگ پیشواز ایرانسل و همچنین برای راینور رایتل نیز جدید ترین کد پیشواز ها موجود می باشد.

از جمله مواردی که بسیار پر طرفدار می باشد آهنگ پیشواز است که کاربران تلفن همراه برای اینکه مخاطب و شخصی که به آن ها تماس می گیرد به جای شنیدن صدای بوق بتوانند آهنگ پیشواز تعیین شده برای شماره موبایلشان را گوش دهند و از این حالت صدای بوق آزار دهنده و خسته کننده تغییر بدهند.

برای مثال شما اگر قصد دارید از آهنگ های مهراد جم در کد پیشواز خود استفاده نمایید با مراجعه به قسمت آهنگ پیشواز و وارد کردن شماره تلفن همراه خود می توانید کد آهنگ پیشواز مهراد جم را برای شماره موبایل خود تعیین نمایید.

ملوتکست

بررسی سایت ملوتکست به صورت مرجع متن آهنگ

وب سایت ملوتکست به عنوان یک مرجع کامل در خصوص متن آهنگ می باشد و کاربران و افرادی که قصد دارند به دنبال یک مرجع کامل متن آهنگ باشند می توانند با مراجعه به وب سایت ملوتکست متن آهنگ خوانده مورد نظر خود را مشاهده نمایند و در صورت تمایل به دیدن و مشاهده کردن تمامی آثار و آهنگ های هر خواننده می توانید با مراجعه کردن به قسمت موضوعات سایت متن آهنگ خواننده محبوب خود را مشاهده و مطالعه نمایید و همچنین تمامی حق و حقوق این سایت تحت کنترل می باشد و سایت ملوتکست به عنوان مرجع کامل در خصوص متن آهنگ تحت رعایت قوانین جمهوری اسلامی بوده و تمامی خوانندگان مجاز و ترانه های مجاز که از وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز گرفته اند را در سایت خود ثبت کرده و در اختیار کاربران عزیز خود قرار می دهد و تمامی آهنگ های این سایت مجاز بوده و با استفاده از اجازه و کسب رضایت کامل از صاحب اثر می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ