چگونگی شستشوی لباس ها هنگام شیوع کرونا

0

با وجود این که ویروس کرونا روی سطوح پارچه به مدت ۶ تا ۱۲ ساعت زنده مانده و از بین می‌رود، اما رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس ضروری است.

محبوبه علیزاده فلوشیپ پیشگیری و کنترل عفونت‌های بیمارستانی و مدیر درمان بیمارستان بهارلو در خصوص چگونگی تمیز و ضدعفونی کردن لباس‌ها برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به داخل خانه، گفت: پس از ورود به منزل لباس‌ها باید بلافاصله تعویض شوند و در مکانی دور از دسترس کودکان و جدا از سایر لباس‌های تمیز نگهداری شوند. همچنین لباس‌ها با کمک مواد شوینده‌ معمولی در دمای ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد شسته شده و ترجیحا در مقابل نور آفتاب خشک شوند.

مدیر درمان بیمارستان بهارلو همچنین افزود: برای شست و شوی لباس‌ها و ملحفه‌های آلوده‌ی فرد بیمار، دمای ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتیگراد توصیه می‌شود.

علیزاده در خصوص چگونگی ضدعفونی محیط خانه اظهار کرد: برای گندزدایی سطوح در منزل یا محل کار، از محلول‌های گندزدای آماده (مخصوص سطوح) می‌توان استفاده کرد یا پارچه‌ای تمیز را به محلول رقیق شده‌ی سفید کننده خانگی (یک تا دو درصد) آغشته کرده و با کمک آن سطوح آلوده را دستمال کشید.

او گفت: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا داشتن تغذیه سالم، خواب و استراحت کافی، برقراری تهویه طبیعی در محل کار یا منزل، رعایت بهداشت دست و رعایت آداب عطسه و سرفه ضروری است.

علیزاده همچنین تاکید کرد: تا زمان کنترل پاندمی فعلی، مردم باید تا حد امکان از حضور در مجامع عمومی و مسافرت‌های غیر ضروری اجتناب کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ