چرا نماد جام جهانی از ۸۸ کشور جهان عبور کرد ولی از ایران عبور نکرد!؟ + عکس

0

فیفا با همکاری و حمایت کمپانی کوکا کولا، از سال ۲۰۰۶ تاکنون (برای سومین‌بار)، یک تور جهانی برای نشان دادن نماد جام جهانی به راه انداخته است که مسیر آن از روز ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۳ در برزیل آغاز شد و با از عبور از کشورهای گوناگون، کشور آمریکا از ۱۴ تا ۲۰ آوریل ۲۰۱۴ به عنوان آخرین میزبان سمبل جام جهانی ۲۰۱۴ ، از آن استقبال خواهد کرد.

این تور با گذر از کشور آلمان دو روز دیگر و مصادف با چهارم آوریل به شرق آسیا می‌رسد و برنامه های خود را در کره جنوبی اجرا خواهد کرد.
بر اساس اعلام فیفا این تور در مدت ۲۶۷ روز از ۸۸ کشور جهان و حتی کشورهایی که در جام جهانی حضور ندارند عبور می‌کند. کشورهایی مانند فیجی، هند، چین، رژیم صهیونیستی(!) اندونزی، نپال، میانمار و.. اما نکته جالب عدم حضور این تور در ایران و کشورهایی مانند پرتغال و استرالیاست که در جام جهانی حضور دارند.
فیفا در پاسخ سوالی راجع به این موضوع اعلام کرده است: فیفا و کوکاکولا با انتخاب کشورهای واجد شرایط و غیر واجد شرایط در نظر دارد تا نماد جام جهانی را در سرتاسر جهان به منظور دادن یک فرصت به طرفداران یکی از شناخته‌شده‌ترین جام‌ها، حتی در کشورهایی که شانس حضور در مرحله پایانی جام جهانی را بدست نیاوردند، به نمایش بگذارد.
متاسفانه، به دلایل تدارکارتی امکان دیدار با تمامی کشورها بطور هم‌زمان میسر نیست، اما هدف فیفا این است که نماد جام جهانی را در تمامی ۲۰۹ کشور عضو اتحادیه در سال‌های آینده ببرد.

نماد جام جهانی برزیل نماد جام جهانی 2014 نماد جام جهانی کوکا کولانماد جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل
نماد جام جهانی برزیل نماد جام جهانی 2014 نماد جام جهانی کوکا کولا
نماد جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل
نماد جام جهانی برزیل نماد جام جهانی 2014 نماد جام جهانی کوکا کولانماد جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل
نماد جام جهانی برزیل نماد جام جهانی 2014 نماد جام جهانی کوکا کولا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ