چرا ایران به پزشکان بدون مرز اجازه ورود نداد؟

0

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: پزشکان بدون مرز فرانسه در نظر داشتند یک بیمارستان ۴۸ تخت‌خوابی سیار و صحرایی در یکی از مراکز درمانی ما ایجاد کنند.
وی افزود: امروز بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی و ۱۰ هزار تخت پسابیمارستانی که عمده آنها مازاد است، داریم و قاعدتا ۴۸ تخت بیمارستانی برای شرایط ما راهگشا نیست. ضمن پوزش و عذرخواهی، از این اقدام همراهانه و همدلانه آنها تقدیر می‌کنیم.

به گزارش فارس، علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت هم در توئیتی نوشت: در گروه پزشکان بدون مرز، هیچ متخصص عفونی یا مرتبط با کرونا حضور نداشت. یک پزشک اورژانس و میزان کمی تجهیزات مصرفی که تولید داخل هم دارد. داروی خاص و تحریمی هم نبوده که به کاهش اثرات تحریم کمک کند. در شرایطی که ده‌ها بیمارستان صحرایی نیروهای مسلح در آماده‌باش و بسیاری از بیمارستان‌ها خالی است، حضور این تیم و راه اندازی بیمارستان صحرایی ۴۸ تختخوابی لزومی ندارد.

***

سیده راضیه حسینی فعال رسانه ای طی یادداشتی نوشت: تحت‌عنوان پزشکان بدون مرز، چندکارتن ماسک و لباس آورده‌اند؛ تعدادش به اندازه خروجیِ یک نصف روزِ گروه‌های جهادی هم نیست. همراه کارتن‌ها، یک گروه ۶ نفره آمده‌اند که معلوم نیست این چند نفر اصولا چه دردی را دوا می‌کنند؟! آن هم از سمت کشوری که حاضر نیست تحریم‌های غیرانسانی را در این روزهای سختِ مردم ایران بردارد تا بتوانیم با پول خودمان، تجهیزات پزشکی بخریم.

هیچ عقل سلیمی هست به کل این ماجرا شک نکند؟

حالا که ایران با حسن‌نیت از این کمک‌ها تشکر کرده و در یک تصمیم‌ منطقی اعلام کرده نیازی به کادر درمان خارجی ندارد، بازوهای رسانه‌ای مزدبگیر دوره افتاده‌اند به شانتاژ که آی چه نشسته‌اید که برای مردم کمک فرستاده‌اند و جمهوری اسلامی آن را پس فرستاده!

نیمی از بحران، همین جنگ روانی رسانه‌های مزد بگیر است که با دروغ و شایعه و نامردی، از پشت به مردم ایران خنجر می‌زنند تا دلارهای کثیف تحریم‌کنندگان را به جیب بزنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ