راهنمای خرید بهترین فلش مموری در بازار USB Flash Memory

0

Flash Memory یعنی حافظه فلش ، یعنی حافظه ای که سرعت نوشتن و پاک کردن اطلاعات در اون خیلی زیاده ، مثل فلش سریعه ! الان بخواید اون چیزی که ما تو فارسی میگیم فلش مموری رو به زبون انگلیسی سرچ کنید باید حتما عبارت USB رو بهش اضافه کنید . یا واژه Drive رو اضافه کنید . مثلا باید بنویسید : USB Flash Memory و یا Flash Memory Drive .

فلش مموری‌ها در زمینه انتقال داده‌های دیجیتالی و قابل حمل کردن آنها، چهره دنیای دیجیتال را متحول کردند به طوریکه ذخیره‌سازی اطلاعات و جابه‌جایی آن‌ها نسبت به گذشته بسیار ساده شده است.

راهنمای خرید فلش مموری راهنمای خرید بهترین فلش مموری بهترین برند فلش مموری اخبار تکنولوژی Flash Memory

برای خرید فلش مموری در بازار به دلیل تنوع بالا باید به چند نکته توجه کرد که در ادامه می‌خوانید:

ظرفیت و فضای ذخیره‌سازی فلش باتوجه به نوع فایل‌هایی که می‌خواهید ذخیره یا جابه‌جا کنید، متغیر است. در صورتی که فلش را برای ذخیره یا جابه‌جایی موسیقی، تصاویر ویدیویی یا عکس خریداری می‌کنید باید ظرفیت فلش بالای آن را در اولویت قرار دهید.

فلش مموری ها معمولا بر اساس نوع رابط سخت افزاری شون دسته بندی میشن . مثلا فلش USB 2.0 و یا USB 3.0 و یا USB 3.1 و یا USB Type C . هر کدوم از اینا با هم فرق دارن و بسته به نیاز و بودجه تون میتونید یکیشون رو انتخاب کنید .

نکته ای که باید بدونید اینه که فلش USB 3.0 روی پورت USB 2.0 کار میکنه اما با سرعت USB 2.0 کار میکنه . فلش USB 3.1 با پورت USB 3.0 کار میکنه اما سرعتش به اندازه USB 3.0 میاد پایین .

در مورد فلش های USB Type C اینجوری نیست ، چون تایپ سی ، از نظر ظاهری با بقیه پورت های USB فرق میکنه و پورت و کانکتور مخصوص به خودش رو داره و اصن به پورتی غیر از پورت خودش نمیخوره .

فناوری فلش‌های USB ۲.۰ نزدیک یک دهه تنها انتخاب افراد بوده، اما چند سال است که فناوری USB ۳.۰ نیز در دسترس همه قرار گرفته که به وسیله آن، می‌توان داده‌ها را با سرعت بیشتری منتقل کرد.

لازم به ذکر است که USB ۲.۰ می‌تواند در هر ثانیه، ۶۰ مگابایت را جابه‌جا کنددر حالی‌که USB ۳.۰ در هر ثانیه ۶۴۰ مگابایت را منتقل می‌کند.

سرعت نوشتن مربوط به زمانی است که اطلاعات خود را در فلش مموری کپی می‌کنید در واقع عمل نوشتن فایل‌ها در فلش مموری انجام می‌شود و این کار هرچه سریع‌تر انجام شود، بهتر است.

سرعت خواندن نیز مربوط به زمانی است که می‌خواهید فایل‌های کپی شده روی فلش‌تان را فراخوانی کنید؛ که این مورد هم هرچه سریع‌تر انجام شود، بهتر است. به طور مثال اگر می‌خواهید فایل‌های حجیم موسیقی یا تصاویر ویدیویی کپی شده را بخوانید، سرعت بالای فلش، شما را کمتر معطل می‌کند.

با توجه به این توضیحات، فلش دارای پورت USB ۳.۰، به دلیل سرعت ۱۰ برابری آن نسبت به USB ۲.۰ بهتر است. هنگام خرید به اطلاعات فلش مموری و حداکثر حافظه آن توجه کنید.

در حال حاضر انواع فلش مموری، با قابلیت رمزگذاری در بازار وجود دارد که می‌توان با خرید یکی از آن‌ها و دادن رمز به فلش، از اطلاعات موجود در آن حفاظت کرد.

همچنین برای پیشگیری از آلوده شدن فلش یا سیستم‌های کامپیوتری که فلش به آن وصل می‌شود می‌توان از نرم‌افزار‌های ضدویروس استفاده کرد.

راهنمای خرید فلش مموری راهنمای خرید بهترین فلش مموری بهترین برند فلش مموری اخبار تکنولوژی Flash Memory

آیا فلش مموری خوب باید نازک و کوچک باشد؟

فلش مموری های کوچک و نازک همیشه بهترین فلش مموری نیستند. شما باید سعی کنید بین اندازه، سرعت و توان عملیاتی توازن ایجاد کنید. درست است که فلش مموری های کوچک قابل حمل تر هستند اما اگر اندازه آن خیلی کوچک باشد در کیفیت قطعات مورد استفاده تاثیر می گذارد. قطعات بهتر معمولا به فضای فیزیکی بیشتری نیاز دارند. در سالهای اخیر ما شاهد درایوهای نازک و کوچکی هستیم اما اگر می خواهید یک فلش مموری قدرتمند را داشته باشید ممکن است به فلش مموری بزرگی نیاز داشته باشید.

بهترین فلش مموری دارای چند سیکل نوشتن باید باشد؟

به طور میانگین در فلش مموری ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سیکل می توان نوشت. شاید دیدن این ارقام باعث وحشت شما شود اما این سیکل بسیار زیادی است. شما احتمالا هنگام وصل کردن و جدا کردن فلش مموری به آن آسیب می رسانید. فلش مموری هایی که دارای ۳۰۰۰ سیکل نوشتن هستند بیش از ۴ سال عمر می کنند و این در حالی است که شما در روز ۲ بار از فلش مموری استفاده می کنید. ۱۰ علت کار نکردن و دلایل سوختن فلش مموری را بررسی بفرمایید.

راهنمای خرید فلش مموری راهنمای خرید بهترین فلش مموری بهترین برند فلش مموری اخبار تکنولوژی Flash Memory

بهترین مارک فلش مموری OTG

کاربران اندروید همیشه سعی می کنند فلش مموری هایی را خریداری کنند که هم پورت USB معمولی و هم پورت MicroUSB داشته باشند (مانند Kingston Micro Duo). شما باید ببرسی کنید که آیا گوشی اندروید شما از USB OTG پشتیبانی می کند یا نه و ساده ترین روش برای فهمیدن این موضوع خواندن جعبه تلفن یا مشخصات تلفن در سایت سزنده یا جستجو در گوگل است. اگر دستگاه شما از USB OTG پشتیبانی نمی کند پس خرید یک فلش مموری که دارای پورت MicroUSB است بی فایده است.

بهترین فلش مموری های ایمن

فلش مموری های خاصی برای کاربرانی که می خواهند از اطلاعات شخصی خود محافظت کنند طراحی شده است. این فلش مموری ها در مقابل آسیب های فیزیکی محافظت شده هستند مانند وقتی که شما فلش را در جیب شلوار خود قرار می دهید و روی آن می نشینید. فلش مموری های ایمن شما را در مقابل هکر ها و یا سارقان اطلاعات محافظت می کند. اگر اطلاعات شما بسیار حساس است و باید رمزگذاری شود پس فلش مموری هایی مانند IronKey  یا Aegis Key Security را که دارای یک پد برای ورود پین است خریداری کنید. LOK-IT، فلش درایو یا گاو صندوقی امن برای ذخیره اطلاعات شما!

شکل و شمایل فلش مموری ها در بازار

امروزه فلش مموری ها با شکل و شمایل متفاوتی عرضه می شوند. شما می توانید یک استایل شکیل یا خنده دار و یا عجیب را برای خود انتخاب کنید تا راحتتر بتوانید فلش مموری خود را از بین فلش مموری های اعضای خانواده تان جدا کنید. در اینجا برای انتخاب بهترین مارک فلش مموری سلیقه شماست که حرف اول را می زند.

راهنمای خرید فلش مموری راهنمای خرید بهترین فلش مموری بهترین برند فلش مموری اخبار تکنولوژی Flash Memory

بهترین مارک فلش مموری چیه ؟

ببینید نمیشه گفت چه مارکی دقیقا از همه بهتره چون عوامل زیادی رو باید در نظر گرفت مثلا یه فلش ظاهر خوبی داره اما سرعت قابل قبولی نداره و برعکس . اما به طور کلی اون مارک هایی که بیشتر معیارهاشون قابل قبوله رو خدمتون میگم خیلی هاشونم خودتون میشناسید .

۱ – مارک Sandisk که یکی از بهترین شرکت ها تو زمینه تولید حافظه فلش هستش .

۲ – مارک کینگستون Kingston که حافظه های رم معروفی هم داره .

۳ – سامسونگ . شاید باورتون نشه اما حافظه های تولید سامسونگ در خیلی از کامپیوترها و گوشی ها استفاده میشه و کیفیت خوبی هم داره .

۴ – برند توشیبا . نمیدونم میدونید یا نه اما حافظه فلش رو همین شرکت توشیبا اختراع کرد . البته یکی از کارمندهای توشیبا اما به طور لفظی به نام شرکت توشیبا تموم شد .

۵ – برند ترنسند که فکر میکنم هر ایرانی یه دونه هم که شده فلش ترنسند تو زندگیش داشته .

۶ – برند Patroit که احتمالا اسمش رو بخاطر حافظه های رم شنیده باشید .

۷ – برند Corsair هم برند معروف و معتبریه که بیشتر بخاطر حافظه های رم شناخته شده .

برندهای دیگه هم خوبن مثل ADATA و PNY و Apacer و فیلیپس و سیلیکون پاور و hp اما اون ۷ تا برندی که بالا نوشتم ، تو بازار بین المللی بیشتر مورد توجه هستن و همواره بهترین فلش مموری ها رو تولید کردن . اما در کل اگه میخواید فلش بگیرید یکی از این ۱۳ مارک رو بگیرید .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ