جزییات سود آوری “وخارزم” از نیروگاه قائم

0

با توجه به سبد سرمایه گذاری اسفند ماه شرکت سرمایه گذاری خوارزمی، ارزش خالص دارایی های این شرکت به ازای هر سهم (NAV) می تواند بر ۲۱۹ تومان بالغ گردد.

  گفتنی است با توجه به فروش اخیر نیروگاه تولید برق منتظر قائم از سوی بانک صادرات به  “وخارزم“، در میان مدت و بلند مدت ارزش خالص دارایی های این شرکت می تواند رشد خوبی داشته باشد. طی اطلاعات اخیر شرکت، خرید این نیروگاه بر سودآوری سال مالی منتهی به ۹۳.۳.۳۱ “وخارزم” تاثیر خاصی نخواهد داشت.

 شنیده ها حاکی از آن است که انعقاد قرارداد واگذاری مجموعه نیروگاه تولید برق منتظر قائم فردیس کرج بین شرکت سرمایه گذاری خوارزمی و بانک صادرات به صورت نقد و اقساط نهایی شده است . کل مبلغ نقدی خرید مجموعه مزبور معادل ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال می باشد که بخش نقدی آن بلافاصله پس از امضای قرارداد در وجه بانک صادرات ایران کارسازی و باقی مانده طی ۱۶ قسط شش ماهه با احتساب سود مربوطه از تاریخ ۲۷/۰۶/۱۳۹۳ پرداخت خواهد شد.

 معاملات سهام شرکت سرمایه گذاری خوارزمی از تاریخ پنجم فروردین ماه امسال متوقف گردیده و گمانه زنی سهامداران این شرکت در رابطه با تعدیل مثبت “وخارزم” از گوشه و کنار به گوش می رسد.

  مجمع سرمایه گذاری خوارزمی سود سهام سرمایه گذاری خوارزمی سود سهام بانک صادرات (وبصادر) تحلیل سرمایه گذاری خوارزمی

گفتنی است محدوده قیمت لحاظ شده در این محاسبات مربوط به آخرین معاملات روز پنجم فروردین ماه می باشد و نسبت های جدید پس از بازگشایی نماد این شرکت متفاوت خواهند بود.

 اما با توجه به جدول بالا می توان مشاهده نمود که نسبت p/NAV “وخارزم” در آخرین روز معاملاتی این شرکت در پنجم فرودین ماه جاری به نسبت ۰.۹ مرتبه بوده است. این نسبت نشان می دهد که سهام این شرکت با قیمتی معادل ۹۰ درصد ارزش خالص دارایی های خود در بازار مورد معامله قرار گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ