تاثیر منفی افزایش قیمت سوخت بر سهام شرکت های فولادی

0

 احرامیان در گفت وگو با  پانا در خصوص افزایش قیمت انرژی و تاثیر آن بر صنعت فولاد کشور با اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها بیان کرد: نرخ انرژی در ایران به گونه ای است که حتی پس از اجرای فاز دوم هدفمندی نیز از مزیت نسبی در تولید برخوردار خواهیم بود.

وی افزود: اما یکی از شاخص هایی که در تولید فولاد نسبت به سایر تولید کنندگان فولاد در سطح جهان رتبه ما را نازل می کند هزینه های مالی و نرخ تمام شده پول در ایران است.

احرامیان خاطرنشان کرد: نرخ انرژی تا کنون در کشور مناسب بوده و می توانسته به عنوان یک مزیت نسبی عدم بهبود سایر شاخص ها مانند نرخ تسهیلات را پوشش دهد.

عضو هیات مدیره انجمن فولاد تاکید کرد: صنعت فولاد کشور توان هزینه انرژی متناسب با نرخ های جهانی و نرخ تسهیلات و هزینه های مالی بالاتر از نرخ های جهانی را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه هزینه های مالی تنها متعلق به صنعت فولاد کشور نیست و صنایع دیگر نیز از این بابت اسیب جدی دیده اند تصریح کرد: صنعت فولاد از بالا بودن هزینه های مالی آسیب جدی تری نسبت به صنایع دیگر داشته است و این صنعت به طور قطع آسیب پذیری بیشتری نیز به دلیل انرژی بر بودن از بالا رفتن نرخ حامل های انرژی خواهد دید.

احرامیان تاکید کرد: دولت باید در تعدیل هزینه های مالی کمک بیشتری به صنایع فولاد کشور داشته باشد.

عضو هیات مدیره انجمن فولاد تصریح کرد: افزایش قیمت سوخت بر سهام شرکت های فولادی تاثیر منفی دارد و با پایین آمدن سود این شرکت ها شاخص نیز منفی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ