جوابیه انجمن صنعت سیمان به خبر وزارت صنعت و معدن

0

انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در واکنش به خبر مورخ ۹۳.۱.۱۶ وزارت صنعت، معدن و تجارت، اقدام به ارسال جوابیه ای کرده که متن آن در ادامه آمده است.

جوابیه انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به خبر مورخه ۹۳.۱.۱۶ وزارت صنعت معدن و تجارت

تصمیمات انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور در چارچوب قوانین و مقررات حاکم و براساس تفاهم نامه فی مابین این انجمن و وزارت صنعت معدن و تجارت مورخ ۹۲.۲.۱۰ و با اختیارات تفویضی از آن، پس از بررسی های دقیق و کارشناسی و لحاظ همه مؤلفه های مالی و اقتصادی اتخاذ گردیده است.

این انجمن موکداً اجرای این تصمیم را برای تداوم حیات این صنعت ضروری می داند و برای این تصمیم سازی مذاکرات لازم با مقامات مرتبط وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت پذیرفته است. بدیهی است هر گونه تصمیم برای این صنعت مهم کشور، بایستی با لحاظ سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری اتخاذ و برنامه حمایت از تولید دولت تدبیر و امید را محقق سازد و تصمیم هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور در برگیرنده این امر است.

به گزارش بورس نیوز، نامه این انجمن در حالی به دفتر این خبرگزاری ارسال شده که روز شنبه هفته جاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه ای افزایش قیمت سیمان توسط انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان را بدون هماهنگی با این وزارتخانه اعلام کرد.

بطوریکه براساس اعلام معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارتخانه مذکور، انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در اعلام قیمت های سیمان برای سال ۹۳ هیچگونه هماهنگی با این وزارتخانه به عمل نیاورده و با وارد آوردن شوک به بازار، عملاً خلاف تفاهم نامه فی مابین عمل کرده است؛ از این رو کارخانجات سیمانی کشور تا اطلاع ثانوی موظف به فروش محصولات خود به قیمت های سال ۱۳۹۲ خواهند بود و در غیر این صورت با هر گونه تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ