افزایش ۲۴ درصدی قیمت برق در فروردین ۹۳

0

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه قبوض برق این دوره بر اساس افزایش ۲۴درصدی صادر خواهد شد، گفت: دولت تصمیمی درباره اینکه اگر مرحله دوم هدفمندی اجرا شود قیمت برق نیز افزایش یابد، نگرفته است.

هوشنگ فلاحتیان در پاسخ به این سوال که آیا قبوض برق در فروردین ماه بر اساس افزایش ۲۴ درصدی اعمال می‌شود، اظهار کرد: بلافاصله روز بعد از اینکه دولت افزایش ۲۴ درصدی قیمت برق را تصویب کرد به شرکت‌های توزیع آن را ابلاغ کردیم. بنابراین به تدریج افزایش ۲۴ درصدی بر قبوض برق اعمال می‌شود.

فلاحتیان در پاسخ به این سوال که با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها آیا قیمت برق در سال جاری افزایش می‌یابد، گفت: هنوز دولت در این خصوص تصمیمی اتخاذ نکرده است و ما هم از آن اطلاعی نداریم.

وی افزود: تعرفه‌های برق کشاورزی، تجاری، صنعتی و خانگی متفاوت است و هرکدام به طور متوسط ۲۴ درصد رشد خواهند داشت. وی درپاسخ به این سوال که آیا قرار نیست روی قبوض برق مشترکان پرمصرف جریمه اعمال شود، گفت: خودبه‌خود طراحی تعرفه‌ها به گونه‌ای است که مشترکان اگر تا ۲۰۰ کیلو وات ساعت که الگوی مصرف است، برق مصرف کنند یک نرخ و اگر مصرف برق آن مشترک به ۴۰۰ کیلو وات ساعت رسید نرخ بیشتری اعمال می‌شود. وی افزود: پس خود به خود طراحی تعرفه‌ها به گونه‌ای است که هر مشترکی که بیشتر از الگو مصرف کند، مبلغ بیشتری باید پرداخت کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ