راهنمای نگهداری و پرورش گیاه پپرومیا یا قاشقی

0

گیاه پپرومیا که همه آن را به اسم قاشقی می‌شناسند؛ گیاهی علفی و همیشه سبز است که رشد آن به کندی صورت می‌گیرد.

گیاه قاشقی برگ‌های قلبی شکل، گوشتی و اغلب رنگ‌های سفید،کرمی و سبز دارد و چون زیستگاهش در شرایط کم نوری‌بوده می‌تواند در محیط‌های آپارتمانی به خوبی رشد کند. این گیاه دارای بیش از ۴۰۰ گونه مختلف و اغلب دارای برگ گوشتی و نیمه گوشتی و چیه‌ای کوچک هستند.

گیاهان آپارتمانی مقاوم گیاهان آپارتمانی گیاه شناسی عمومی کاشت گیاه در گلدان کاشت گیاه پرورش گل و گیاه بهترین گیاه برای نگهداری بهترین ترفندها

ارتفاع این گیاه همیشه سبز می‌تواند به حدود ۲۵ سانتی متر نیز برسد؛ برگ‌های آن گوشتی و تخم مرغی شکل بوده و رنگ آن معمولا سبز تیره با رگه‌های سبز روشن است.

نور مورد نیاز این گیاه؛ باید غیر مستقیم باشد و در صورتی که نور هم نباشد می‌تواند به راحتی رشد کند و جالب است بدانید که این گیاه در مقابل سرما هیچ استقامتی ندارد و در فصل زمستان آن را در محیطی گرم‌تر قرار دهید.

گیاه پپرومیا به آبیاری کمی نیاز دارد، زیرا آب را در بافت برگ‌ها و ساقه‌های خودش ذخیره می‌کند و نیاز به آب کمی دارد و در تابستان هفته‌ای یکبار آبیاری کافی است.

گیاهان آپارتمانی مقاوم گیاهان آپارتمانی گیاه شناسی عمومی کاشت گیاه در گلدان کاشت گیاه پرورش گل و گیاه بهترین گیاه برای نگهداری بهترین ترفندها

روش های تکثیر گیاه قاشقی

فصل بهار زمان مناسب برای تغییر گلدان است و در صورت فراهم کردن خاک مناسبی برای گیاه به راحتی می‌توانید این گیاه را تکثیر و در منزل پرورش دهید. یکی از ساقه‌های این گیاه که قدرت بیشتری دارد را با قیچی به صورت کج ببرید؛ سپس به میزان ۴ تا ۵ سانتی متر در خاک قرار دهید و در تاریکی‌بگذارید و بعد از مدت یک الی دو ماه شما یک گلدان جدید قاشقی خواهید داشت.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ