جنگلی زیبا و عجیب در زیر آب (عکس)

0

آب دریاچه کایندی Kaindy Lake قزاقستان همیشه سرد است. حتی در تابستان از شش درجه تجاوز نمی‌کند. به گونه‌ای که برگ‌های سوزنی درختان حتی تا صدسال در حالیکه در آب غوطه ور هستند طراوت خود را حفظ می‌کنند. این دریاچه در سال ۱۹۱۱ بر اثر لغزش سنگ‌های آهکی بوجود آمده است.

حدود یک قرن پیش زلزله مهیبی در کوهستان های قزاقستان رخ داد که نتیجه آن بوجود آمدن این پدیده طبیعی بود. با سنگهایی که از کوهستان درون دره ای عمیق سقوط کردند مسیر آب باران و آبهای سطحی گرفته شد و در نهایت پس از مدتی دریاچه کیندی بوجود آمد. اما این تازه شروع ماجرا بود. در این دره جنگلی از صنوبر وجود داشت که زلزله آنها را هم از ریشه کند.

مناطق گردشگری قزاقستان قزاقستان عکس جنگل عجایب طبیعی عجایب شگفت انگیز جهان دریاچه کیندی جنگل زیر آب

از آنجاییکه چوب بر روی آب شناور می شود صنوبر ها به صورت وارونه بر روی آب شناور شدند اما خشک نشدند و همانطور به رشدشان ادامه دادند و برعکس به سمت داخل آب روییدند!

حال در زیر این دریاچه نمایی از صنوبرها وجود دارد که جنگلی وارونه را شکل داده اند اما قسمت بالای آن به صورت تیرک هایی چوبی بیرون از آب مانده است.

به دلیل کوهستان و رنگ دریاچه که آنرا مدیون صنوبر های زیر آب است این منطقه بهشت عکاسان و گردشگران است. به خاطر شفاف بودن آب دیاچه جنگل زیر آب کاملا مشهود است و رنگ سبز درختان انعکاس میابد تا منظره ای رویایی را بوجود می آورد.

مناطق گردشگری قزاقستان قزاقستان عکس جنگل عجایب طبیعی عجایب شگفت انگیز جهان دریاچه کیندی جنگل زیر آب

اگرچه آب درختان را می پوساند اما درختان در این دریاچه همچنان سالمند. دلیل این پدیده را هم آب بسیار سرد دریاچه می دانند به طوری که در تابستان هم دمای آن بالاتر از ۶ درجه نمی رود.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ