“حخزر” اولین عرضه اولیه سهام در ۹۳ با قیمت ۵۳۵ تومان کلید خورد

0
طی معاملات روز جاری و با اعلام پیغام ناظر بازار حدود ۱۰ درصد از سهام شرکت کشتیرانی دریای خزر با سرمایه ۵۴ میلیارد تومان در فرابورس عرضه شد و سرانجام هر سهم “حخزر” پس از رقابت میان معامله گران ۵۳۵۰ ریال قیمت خورد.
تعداد ۵۴ میلیون سهم شرکت کشتیرانی دریای خزر در حالی طی معاملات روز جاری در فرابورس عرضه شد که در مرحله اول با معامله تعداد ۲۵ میلیون سهم توسط ایستگاه های معاملاتی کارگزاران ارزشی معادل ۱۳۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به خود اختصاص داد و تعداد ۲۹ میلیون سهم تخصیصی به معامله گران بر خط نیز طی پیغام های بعدی ناظر بازار به فروش خواهد رسید.

بدین ترتیب فعالان بازار سرمایه پس از کشف قیمت پنج هزار و ۳۵۰ ریالی و براساس سود برآوردی ۴۹۳ ریالی برای سال مالی جاری در نهایت نسبت پی بر ای ۱۰.۸ واحدی را برای هر سهم “حخزر” رقم زدند.

در پایان این گزارش می افزاید، این شرکت فعال در گروه حمل و نقل و انبارداری پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری خود را با افزایش ۹ درصدی نسبت به آخرین پیش بینی سال گذشته ارایه نموده و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی به عنوان سهامدار عمده “حخزر” خبر از پوشش کامل سود برآوردی سال مالی گذشته شرکت و پتانسیل های آن جهت روند صعودی سودآوری آن طی سال جاری داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ