خبرهای خوبی از مس به گوش نمی رسد

0

با از سرگیری معاملات در بازار فلزات اساسی طی روز دوشنبه بار دیگر مس با افت قیمت مواجه شد و بدین ترتیب به پایین ترین سطح در یک ماه اخیر رسید.

افت کنونی قیمت مس ناشی از انتشار گزارش اشتغال نا امیدکننده از سوی ایالات متحده و همچنین پیش بینی های جدید مبنی بر پابرجا ماندن مازاد عرضه این محصول می باشد.

در پایان هفته گذشته وزارت کار ایالات متحده از ایجاد تنها ۱۹۲ هزار فرصت شغلی در ماه گذشته میلادی خبر داد که این رقم پایین تر از انتظار فعالان اقتصادی به حساب می آید.

بدین ترتیب با شروع معاملات در بخش آسیایی بازار فلزات لندن، قیمت مس در صبح امروز با افتی ۰،۶ درصدی به ۶۵۷۷،۵ دلار در هر تن رسید که این پایین ترین سطح قیمت در یک ماه اخیر به حساب می آید. شایان ذکر است که در هفته گذشته دو گزارش ضعیف مرتبط با سطح تولیدات کارخانه ای در چین نیز منتشر شد که این امر نیز چشم انداز تقاضا برای مس از سوی بزرگترین مصرف کننده این محصول را تیره ساخته است.

شایان ذکر است که در آخرین گزارش منتشر شده از سوی گروه مطالعات بین المللی مس نیز نشانه های خوبی از احیای بازار این محصول به چشم نمی خورد. در این گزارش پیش بینی شده که که مازاد عرضه مس در سال جاری به حدود ۴۰۰ هزار تن برسد که عمده علت این امر نیز ضعیف بودن روند تقاضا از سوی مصرف کنندگان بزرگ این محصول در جهان عنوان شده است.

نمابورس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ