سهمیه بنزین تا چند ماه در کارت میماند؟

0

مهلت استفاده از سهمیه بنزین اسنپ ، آیا سهمیه بنزین می سوزد ، سهمیه بنزین چند ماه اعتبار دارد ، ذخیره سهمیه بنزین موتورسیکلت و آژانس ، آیا سهمیه بنزین می سوزد ، مدت زمان ذخیره بنزین در کارت سوخت ، سهمیه بنزین وانت تا چند ماه ذخیره میشود ، سهمیه بنزین ۶ ماه ، سهمیه بنزین بعد از شش ماه ، ذخیره بنزین در کارت سوخت موتور سیکلت ، تاریخ ابطال سهمیه بنزین ، سهمیه بنزین موتور میسوزد ، از بین رفتن سهمیه بنزین ، سهمیه بنزین تا چند ماه در کارت میماند

برخی شایعه‌های منتشر شده درباره تخصیص سهمیه سوخت به یکی از خودروهای مالکان چند خودرو، صحت ندارد و سهمیه سوخت به کارت سوخت همه خودروها تعلق می‌گیرد و تاکنون سیاست دیگری به این شرکت ابلاغ نشده است.

براساس مصوبه جدید، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

کارت سوخت بنزین علت کم شدن سهمیه بنزین سهمیه بنزین چقدر است سهمیه بنزین اسنپ حذف سهمیه بنزین تاریخ ابطال سهمیه بنزین اعتبار سهمیه بنزین از بین رفتن سهمیه بنزین اخبار بنزین

اگر منظور از اعتبار کارت سوخت خودرو این است که سهمیه بنزین آن تا چه زمانی باقی می ماند، پاسخ سوال بسته به نوع خودرو، متفاوت است. اما اگر منظور این است که اعتبار کارت سوخت خودرو چه قدر است، باید بگوییم که کارت سوخت تاریخ انقضایی ندارد و تا زمانی که سالم باشد، مخدوش و معدوم نباشد، رمز آن فعال باشد و به طور کلی یک کارت سوخت واقعی باشد، اعتبار دارد. به این ترتیب با داشتن یک کارت سوخت فعال، نیازی به پیگیری کارت سوخت المثنی نیست.

همراه نداشتن کارت سوخت خودرو، به عنوان تخلف رانندگی و خلافی ماشین به حساب نمی آید، اما مجبور به استفاده از بنزین آزاد خواهید شد.

اعتبار کارت سوخت خودروهای تاکسی و وانت‌ها

برای انواع تاکسی ها، سهمیه بنزین متفاوتی ریخته می شود. بر اساس کارکرد تاکسی و دوگانه سوز بودن یا تک سوز بودن آن، سهمیه‌ها کم و زیاد می شوند. طبق اعلام شرکت پخش فراورده های نفتی تاکسی های بنزینی ۴۰۰ لیتر، تاکسی های دوگانه سوز ۲۰۰ لیتر (از ابتدای آذرماه ۲۵۰ لیتر)، تاکسی بین شهری بنزینی ۷۵۰ لیتر، تاکسی بین شهری دوگانه سوز ۴۵۰ لیتر و تاکسی ون شهری بنزینی ۶۰۰ لیتر، سهمیه بنزین دارند. اعتبار کارت سوخت خودروهای تاکسی با توجه به اینکه سهمیه بنزین آنها بیشتر از یک خودروی سواری است، یک ماه است. به این معنی که اگر یکی از خودروهایی که بالا نام بردیم، سهمیه یک ماه خود را به هر دلیل استفاده نکند، سهمیه او سوخت می شود و در ماه جدید سهمیه جدید برای او لحاظ می شود. این قانون برای وانت ها نیز اجرا می شود.

قانون اعتبار کارت سوخت خودرو چگونه است؟

سهمیه و اعتبار کارت سوخت خودرو تا ۳۶۰ لیتر قابل ذخیره است. ذخیره این ۳۶۰ لیتر هم فقط برای خودروهای شخصی و سواری‌های شخصی امکان پذیر است. چنانچه یک خودروی سواری که ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه دارد، برای ۶ ماه متوالی از سهمیه خود استفاده نکند، ۶۰ لیتر ماه هفتم برای او لحاظ نمی شود. زیرا سهمیه موجود در کارت او در مجموع از ۳۶۰ لیتر فراتر می رود. همین خودرو اگر ۳۳۰ لیتر سهمیه در کارت سوخت خود داشته باشد، در ماه هفتم، فقط ۳۰ لیتر سهمیه دریافت می کند. بنابراین اعتبار کارت سوخت خودروهای شخصی نیز تا ۳۶۰ لیتر است و بیشتر از این مقدار قابل ذخیره نیست. از روی همین قانون به خوبی مشخص می شود که دیگر خودروها نمی توانند سهمیه خود را برای چندین ماه پیاپی ذخیره کنند، زیرا از ۳۶۰ لیتر فراتر می رود. مثلا یک آمبولانس اگر بخواهد و بتواند که سهمیه ۷۰۰ لیتری خود را در یک ماه استفاده نکند، این امکان برای او وجود ندارد که سهمیه خود را ذخیره کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ