نحوه تشخیص تب یونجه از کرونا +علائم

0

تب یونجه یک واکنش حساسیت زا و آلرژیک شایع در فصل بهار است که در اثر تماس گرده‌ی گیاهان با دهان، بینی و چشم سینوس ها و گلوی فرد را درگیر می‌کند.

ممکن است نام این بیماری کمی گمراه کننده باشد؛ چرا که یونجه باعث واکنش حساسیتی نمی‌شود و در این بیماری هیچ تبی وجود ندارد اما از آن به عنوان «تب یونجه» یاد می‌شود.

تب یونجه همانند بیماری آسم و تنگی نفس است که با علائمی مانند عطسه‌های مکرر و طولانی مدت، گرفتگی بینی همراه با خارج ترشحات، خارش در سقف دهان، ریزش اشک، خس خس سینه و سوزش گلو همراه است. به علت همزمان شدن زمان بروز تب یونجه با شیوع ویروس کرونا ممکن است برخی افراد به اشتباه بعد از مشاهده این علائم مشکوک به ویروس کرونا شوند، اما باید بدانید که علائم آن با کرونا متفاوت است.

گفتنی است؛ حساسیت تب یونجه هرگز قبل از ۵ سالگی شروع نمی‌شود اما پس از آن می‌تواند در هر سنی بروز کند.

علائم تب یونجه

خارش، قرمزی و آبریزش چشم ها، خارش گلو،، دهان و گوش ها، از دست دادن حس بویایی، درد در اطراف شقیقه‌ها و پیشانی، آبریزش و گرفتگی بینی، عطسه یا سرفه، احساس خستگی و گوش درد از علائم تب یونجه هستند. همچنین در مبتلایان به آسم احساس گرفتگی در سینه، تنگی نفس، خس خس سینه و سرفه نشانگر تب یونجه است.

شایع‌ترین علائم ویروس کرونا

از آن جایی که حدود ۳ ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد تمامی افراد از علائم و روش‌های درمان خانگی آن اطلاع دارند، اما به علت تفاوت‌های آن با تب یونجه باید مهم‌ترین علائم آن که تب، تنگی نفس و سرفه هستند را بشناسید.

متخصص آلرژی و ایمونولوژی کرونا در ایران علائم رینیت آلرژیک چیست علائم تب یونجه سلامت نیوز تب یونجه یا کرونا تب یونجه چیست بیماری کرونا انواع آلرژی آلرژی تنفسی

تفاوت های تب یونجه و کرونا

۱_ در هر دو تنگی نفس دیده می‌شود؛ اما در کرونا این مشکل معمولا در موارد جدی شایع‌تر است.

۲_ تب یونجه منجر به تب و احساس ناخوشایندی نمی‌شود.

۳_ شایع‌ترین علائم تب یونجه یعنی خارش چشم ها، گرفتگی و آبریزش بینی در کرونا نادر است.

گرده گیاهان علفی، گل ها، چمن و درختان، قارچ ها، دود سیگار و قلیان و سایر آلاینده‌های هوا، گرد و غبار، حیوانات خانگی و گرد و خاک، سابقه خانوادگی حساسیت از عوامل افزایش دهنده حاسیت در تب یونجه هستند.

متخصص آلرژی و ایمونولوژی کرونا در ایران علائم رینیت آلرژیک چیست علائم تب یونجه سلامت نیوز تب یونجه یا کرونا تب یونجه چیست بیماری کرونا انواع آلرژی آلرژی تنفسی

چگونه از ابتلا به تب یونجه پیشگیری کنیم؟

۱_ پنجره‌ها را تا حد امکان بسته نگهدارید و از لمس سطوح آلوده به گرد و غبار بپرهیزید.

۲_ در خانه خود به هیچ عنوان پرنده نگهداری نکنید و هر گونه حیوان خانگی را بیرون از منزل نگهدارید.

۳_ هنگام قرار گرفتن در مواد آلرژی زا حتما از ماسک‌های فیلتر دار استفاده کنید.

۴_ اگر در مشاغل باغبانی یا چمن زنی فعالیت می‌کنید، حتما حوزه کاری خود را تغییر دهید.

۵_ از پتو، بالشت و زیر انداز پارچه‌ای به منظور شستشوی مداوم آن‌ها استفاده کنید.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ