تصمیمات جدید ستاد مقابله با کرونا درباره بازگشایی ها

0

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد مقابله با کرونا درباره بازگشایی اماکن مقدس، ساعت کار ادارات و…. توضیحاتی ارائه کرد.

تصمیمات جلسه امروز مربوط به بخش فرهنگی جامعه و بازگشایی اماکن مقدس و صحن‌ها می‌شود، گفت: البته در جلسه قبل این مورد را اعلام کرده بودیم اما مصوبه قبلی این بود که حرم‌ها صبح باز شود و نزدیک ظهر بسته شود و مجدداً بعدازظهر باز شود. دوستانی که تولیت آستان‌های قدس را بر عهده دارند اجرای مصوبه برایشان سخت بود. این دو بخش شدن برای این بود که اجتماعات برقرار نشود و نماز جماعت هم در ظهر نباشد.

روحانی ادامه داد: قرار شد یک ساعت پس از طلوع آفتاب صحن‌ها را باز کنیم و یک ساعت مانده به غروب آفتاب صحن‌ها را ببندیم و در این مدتی هم که باز هست مردم را هدایت خواهند کرد که زیارت کنند و هم توقفشان طولانی نباشد و هم پروتکل‌ها را کاملاً اجرا و رعایت کنند. ان‌شاءالله از فردای عید فطر صحن‌ها گشایش خواهند یافت و مردم حداکثر استفاده را از این اماکن خواهند برد.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: در زمینه بازگشایی موزه‌ها و اماکن تاریخی هم از فردای عید فطر می‌توانند با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی هماهنگ شده با ستاد ملی کرونا، بازگشایی شوند. البته در مورد فعالیت آژانس‌ها برای مسافرت هم قرار شد وزارت کشور با مسئولین بهداشت درمان و گردشگری جلسه‌ای بگذارند و پس از آن جلسه از هفته آینده فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: البته نسبت به بازگشایی کل مساجد کشور و پایان محدودیت برای فعالیت پاساژها ظرف هفته جاری بررسی‌ها انجام می‌گیرد و شنبه آینده نسبت به آن‌ها تصمیم گیری خواهیم کرد. ممکن است موارد جدیدی به آنها اضافه شود و مردم در فشار کمتری باشند و سلامت آنها حفظ شود. همواره از ابتدا تاکید کردیم سلامت و معیشت مردم مدنظر ماست و در کنار هم باید پیش رود.

روحانی در ادامه با اشاره به دیگر مصوبه ستاد مقابله با کرونا گفت: از هفته آینده یعنی دهم خرداد ماه نیز همه کارمندان اداری در محل کار خود حضور خواهند یافت و این محدودیت برداشته خواهد شد و همه کارمندان از ۱۰ خرداد سرکار حاضر می‌شوند. البته در ابلاغیه نکات ریز مسئله به کارمندان گوشزد می‌شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ساعت کاری ادارات ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود و ابلاغ خواهد شد و سازمان اداری استخدامی ما در همین هفته این دستورالعمل را ابلاغ می‌کند و نکات بهداشتی هم در ضمن آن ابلاغ خواهد شد.

منبع : مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ