راهنمای خرید سانگ یانگ تیوولی

0

خودروسازان کره‌ای معمولاً در دهه‌های اخیر با اقبال زیادی از جانب خریداران ایرانی روبرو شده‌اند. خودروهای تولید شده توسط تولیدکنندگان کره‌ای عموماً باقیمت نسبتاً مناسب وارد بازار کشور ما می‌شوند و البته مزایای چشمگیری هم نسبت به خودروهای تولید داخل دارند. بنابراین کسانی که قصد دارند با صرف هزینه‌های معقول صاحب یک خودروی لوکس شوند، به سراغ تولیدکنندگان چشم‌بادامی می‌روند. در این میان شرکت سانگ یانگ یکی از شرکت‌های مطرح کره‌ای است که البته همکاری نزدیکی هم با شرکت بنز دارد. این شرکت یکی از پیشگامان تولید کراس اوورهای لوکس و پرقدرت در کره جنوبی است که البته بخشی از خط تولید خود را نیز در کشور هند راه‌اندازی کرده است. یکی از محصولات نسبتاً معروف این شرکت تیوولی نام دارد که در این مقاله به معرفی نکات مهم خرید سانگ یانگ تیوولی می‌پردازیم.

سانگ یانگ تیوولی

مشخصات فنی سانگ یانگ تیوولی

یکی از مهم‌ترین کارها هنگام خرید خودرو سانگ یانگ تیوولی یا هر خودرو دیگری، توجه به مشخصات فنی و قدرت موتور خودرو است. خودروی سانگ یانگ تیوولی دارای ۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ و ظرفیت ۱.۶ لیتر است. حجم موتور آن نیز ۱۵۹۷ سی‌سی است. وزن خودرو حدود ۱۴۱۵ کیلوگرم است و موتور آن قادر است که ۱۲۸ اسب بخار قدرت تولید کند که برای خودرویی با این ابعاد، قدرت کمی محسوب می‌شود. گشتاور تولید شده توسط آن نیز ۱۶۰ نیوتن متر است و نیروی رانش از طریق جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک آن نیز به دو چرخ جلویی منتقل می‌شود.

امکانات رفاهی و آپشن‌های سانگ یانگ تیوولی

از آنجایی که خودروی سانگ یانگ تیوولی در سال ۲۰۱۵ و بعد از شروع همکاری شرکت بنز با سانگ یانگ تولید شد، این خودرو به جدیدترین امکانات رفاهی و الکترونیکی برای هدایت خودرو مجهز شده است. این تجهیزات می‌توانند جذابیت‌های زیادی برای خرید سانگ یانگ سانگ یانگ تیوولی ایجاد می‌کنند. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کامپیوتر سفری
  • دارای صفحه‌نمایش ۱۸ اینچی
  • مجهز به GPS
  • حفظ ایستایی در مسیرهای شیب‌دار
  • مجهز به آینه برقی
  • مجهز به سیستم ضد واژگونی خودرو
  • گرم‌کن صندلی‌های جلویی
  • دارای ترمز ضد قفل
  • مجهز به برف‌پاک‌کن اتوماتیک (دارای حس‌گر باران)
  • دارای ۶ کیسه هوا در نقاط مختلف خودرو
  • دارای رینگ‌اسپرت
  • امکان تعویض دنده به‌صورت دستی
  • تقسیم نیروی الکترونیکی ترمز
  • مجهز به ‌فرمان سه حالته
  • امکان اخطار اتوماتیک به خودروهای پشت سر برای توقف ناگهانی خودرو
  • دارای تهویه مطبوع
  • دارای نشانگر برای مشخص شدن جهت چرخ‌های جلویی
  • دارای صندلی‌های ارگونومیک

ایمنی خودرو تیوولی

مسلماً خیلی از شما به دلیل ایمنی بالا به فکر خرید سانگ یانگ سانگ یانگ تیوولی افتاده‌اید که اگر این‌طور است، باید گفت شنیده‌های شما کاملاً صحیح است. همان‌طور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، انواع دستگاه‌های مدرن برای حفظ تعادل خودرو، تقسیم مناسب گشتاور بین چرخ‌ها، سیستم حفظ ایستایی در سطوح شیب‌دار و کیسه‌های هوای متعدد، باعث شده که سانگ یانگ تیوولی در زمره ایمن‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران قرار بگیرد. سانگ یانگ تیوولی همچنین استاندارد ۵ ستاره از سازمان ان کپ کشور کره را نیز دارا است.

طراحی داخلی و بدنه تیوولی

در هنگام خرید سانگ یانگ تیوولی دست ‌دوم حتماً توجه داشته باشید که این خودرو مانند خودروهای کره‌ای قدیمی‌تر که ساخت شرکت سانگ یانگ بودند، ظاهری زمخت و نامتناسب ندارد. درواقع می‌توان تولید سانگ یانگ تیوولی را نقطه عطفی در تاریخ شرکت سانگ یانگ به‌حساب آورد. این کراس اوور جذاب، دارای چراغ‌های جلویی کشیده‌ای است که به سمت بالا متمایل شده‌اند و چهره‌ای خشن به خودرو بخشیده‌اند. انتهای چراغ‌ها تا روی گلگیرها ادامه دارد و همین امر در متفاوت بودن ظاهر سانگ یانگ تیوولی نقش زیادی داشته است. خطوط کناری و روی گلگیرها نیز حالتی پرحجم و قدرتمند به بدنه سانگ یانگ تیوولی بخشیده‌اند. در کنار این‌ها، سانگ یانگ تصمیم گرفته که به‌جای استفاده از خطوط منحنی و کشیده برای طراحی پنجره‌ها (مانند جک s5)، از خطوط زاویه‌دار استفاده کند. این امر علاوه بر ایجاد ظاهر تهاجمی و قدرتمند، تفاوت زیادی را بین ظاهر سانگ یانگ تیوولی با سایر کراس اوورهای هم‌رده‌اش ایجاد کرده است.

سانگ یانگ تیوولی

اما بهتر است کمی هم به طراحی داخلی آن بپردازیم. اگر هنگام خرید سانگ یانگ تیوولی کارکرده سوار این خودرو شوید احتمالاً اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، صندلی‌های فوق‌العاده راحت این خودرو است. جالب است بدانید که صندلی‌های سانگ یانگ تیوولی حتی جوایزی را برای طراحی ارگونومیک و راحت خود برنده شده‌اند! به‌جز صندلی‌های چرم و راحت، سانگ یانگ تیوولی یک طراحی داخلی شیک و دل‌چسب دارد که با یک فرمان خوش‌دست و چرمی به اوج زیبایی رسیده است. صفحه‌نمایش ۱۸ اینچی نیز در کنار متریال نسبتاً خوبی که در ساخت داشبورد به‌کاررفته است، تکمیل‌کننده این زیبایی هستند. بااین‌حال، هنوز نمی‌توان سانگ یانگ تیوولی را یک خودروی فوق‌العاده لوکس به‌حساب آورد. ما اعتقاد داریم زمانی که شرکت سانگ یانگ تصمیم بگیرد که از پلاستیک کمتری در ساخت داخل کابین این خودرو استفاده کند، سانگ یانگ تیوولی یک قدم به خودروهای واقعاً لوکس دنیا نزدیک می‌شود! و این مساله می تواند انگیزه ای برای خرید تیوولی باشد.

سانگ یانگ تیوولی بخریم؟

شما هم مانند بسیاری دیگر از افرادی که قصد خرید سانگ یانگ تیوولی دست دوم را دارند، این سؤال برایتان پیش می‌آید که سانگ یانگ تیوولی واقعاً ارزش خرید را دارد؟ در پاسخ باید گفت که اگر بودجه کافی دارید، بله سانگ یانگ تیوولی یک انتخاب مناسب است. این خودرو هم ایمنی بالایی دارد و هم دسترسی به خدمات پس از فروش آن در ایران نسبتاً خوب است. علاوه بر این، سانگ یانگ تیوولی یک خودروی مناسب برای خانواده‌ها است که فضای کافی (۵ صندلی) دارد و ایمنی و امکانات رفاهی آن نسبت به مدل‌های مشابه، بسیار بالاتر است. بااین‌حال، این خودرو نسبت به خودروهای مشابه مانند جک s5 از قدرت پیشرانگی کمتری برخوردار است که باعث می‌شود آن را یک خودروی اسپرت و جوان‌پسند به‌حساب نیاوریم.

سانگ یانگ تیوولی دست دوم را با اطمینان بخرید

از آنجایی که قیمت خودرو در ایران نسبتاً بالاست و خودرو یک کالای سرمایه محسوب می‌شود، دست دوم آن نیز در بازار خریدوفروش می‌شود. خرید خودروی دست دوم بنا به دلایلی مانند تشخیص قیمت با توجه به شرایط بدنه و مشخصات فنی و تعیین شرایط سند دارای پیچیدگی‌هایی است. تشخیص مسائلی مانند تصادف قبلی خودرو، رنگ‌شدگی، مشکلات فنی احتمالی و شرایط سند خودرو برای انتقال از جمله مسائلی است که بایستی آن را به کارشناسان خودرویی خبره بسپارید. در این صورت می‌توانید با اطمینان خاطر و بدون ریسک خرید خودروی دست دوم خود را انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان بیشتر و دریافت گارانتی شرایط خرید به نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ