چگونه با کمترین سرمایه صاحب یک فروشگاه شوم؟

0

در همین شرایطی که به خاطر بیماری کرونا، همه جا از جمله باشگاه‌های ورزشی تعطیل شده بود، یکی از دوستانم را دیدم. گفت که این چند ماه نتوانسته به باشگاه برود. مجبور شده است، وسیله‌های ابتدایی ورزشی مانند وزنه و کش را بخرد و در خانه ورزش کند.

(کاری که بسیاری از ورزشکاران انجامش دادند. احتمالا دوستان و آشنایان خود را هم دیده‌اید.) تصمیمی که او گرفت این بود، که یک سایت فروشگاهی برای فروش محصولات ورزشی راه اندازی کند. فروشگاهی که قطعا مشتریان زیادی چه در دوران کرونا و چه بعد از آن خواهد داشت.

این تنها یک نمونه از سایت‌های فروشگاهی بود، که در جریان ماجرای آن بودم. پیدا کردن محصول برای فروش، کار سخت و عجیب غریبی نیست؛ کافی است کمی بیشتر حواسمان به دور و برمان باشد.

یک روش ساده تر برای پیدا کردن محصول این است، که یک سایت فروشگاهی بزرگ را باز کنید. یکی از محصولات آن را انتخاب کنید و روی همان محصول کار کنید. باور کنید به همین راحتی است. لازم نیست از همین ابتدا به فکر تأمین محصول باشید. وقتی سایت‌تان بالا بیاید، آن هم بعدا حل می‌شود.

خب بعد از اینکه مشخص شد چه محصولی می‌خواهید بفروشید، نوبت به طراحی سایت فروشگاهی می رسد.

طراحی سایت فروشگاهی

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی

راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی هیچ کدام از دردسرها و هزینه‌های ساخت سایت در گذشته را ندارد. شاید تا چند سال پیش کارتان کمی سخت‌تر بود. چون اغلب صفر تا صد سایت باید به صورت اختصاصی کدنویسی می شد. هم هزینه زیادی داشت، هم زمان نسبتا زیادی نیاز بود.

یک روش ساده برای ساخت فروشگاه، استفاده از فروشگاه ساز است:

  • نه هزینه زیادی دارد؛
  • نه زمان زیادی می برد؛
  • نه نیازی به دانش فنی و کدنویسی دارد.

پس بدون اینکه کار را برایتان سخت کنیم، به‌سراغ آموزش آن می‌رویم.

با استفاده از فروشگاه ساز دیگر نیازی نیست درگیر خرید هاست، دامنه، قالب و افزونه شوید. هر چیزی برای سایت نیاز دارید، در یک بسته گذاشته شده است.

برای اینکه بیشتر متوجه شوید، ساخت فروشگاه را از روی یکی از حرفه ترین فروشگاه سازهای ایرانی آموزش می دهیم. ساخت سایت و کار با پرتال بسیار ساده است. در آموزش ساخت فروشگاه کامل توضیح داده ایم که چگونه فروشگاه تان را راه بیندازید. خلاصه اش شامل مراحل زیر است:

وارد فروشگاه ساز پرتال شوید، با وارد کردن شماره تلفن و ایمیل یک سایت ایجاد کنید.

وقتی وارد پنل مدیریت می‌شوید، تعدادی ویدیوی آموزشی می بینید. این ویدیوها کامل به شما یاد می دهند، چگونه قالب انتخاب کنید، چگونه محصولتان را در سایت بگذارید، چگونه سایت را ویرایش کنید، چگونه امکانات را به فروشگاه اضافه کنید. همین الان سایت را درست کنید، تا بهتر متوجه شوید.

یک نکته: تا ۷ روز می توانید رایگان با سایت کار کنید و با زیر و بم آن آشنا شوید. اگر خوشتان آمد، یکی از بسته ها را فعال می‌کنید. سپس دامنه مخصوص خودتان را ثبت می‌کنید.

حالا شما یک سایت دارید، که می توانید محصول خود را در آن بگذارید. گذاشتن محصول و محتوا در سایت خیلی راحت است. بدون نیاز به شخصی دیگر می توانید روی سایت تان کار کنید. هر چند که تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته در کنار شماست.

چگونه برای سایت درگاه پرداخت بانکی بگیریم؟

طراحی سایت فروشگاهی

برای اینکه بتوانید در سایت محصول بفروشید، باید سایت تان درگاه پرداخت بانکی داشته باشد. دو نوع درگاه پرداخت داریم: درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط. برای استفاده از درگاه پرداخت مستقیم باید اینماد بگیرید. از هر بانکی که می‌توانید آن را بگیرید.

یک نمونه شناخته شده از درگاه پرداخت واسط، زرین پال است. البته اگر از درگاه های پرداخت واسط استفاده کنید، باید درصدی از تراکنش را به آن واسط بدهید. برای استفاده از این درگاه‌ها، در سایت شرکت مربوطه، فرم درخواست را پر می‌کنید. بعد از یکی دو روز می توانید آن را تحویل بگیرید.

پیدا کردن یک درگاه بانکی امن هزینه دارد. به درگاه‌های ارزان یا رایگان اصلا اعتماد نکنید. برای اینکه خیالتان راحت شود، کمی بیشتر هزینه کنید. راستی خبر خوب این است، که روی فروشگاه ساز پرتال چندین درگاه پرداخت معتبر وجود دارد. از هر کدام که بخواهید می توانید استفاده کنید؛ بدون اینکه نیازی باشد برای گرفتن درگاه امن هزینه کنید.

فروشگاه اینترنتی چه مجوزهایی نیاز دارد؟

راه اندازی یک کسب وکار آنلاین طبیعتا آن دردسرهای یک کار فیزیکی را ندارد. یکی دو مجوز بیشتر نیاز ندارد که آن را هم اینترنتی انجام می‌دهید. اصلی ترین مجوز سایت فروشگاهی اینماد enamad یا نماد اعتماد الکترونیکی است.

شاید داشتن آن برای سایت فروشگاهی اجباری نباشد؛ اما یک موضوع مهم تر وجود دارد و آن اعتماد مشتری است. من خودم قبل از خرید، اینماد سایت را چک می‌کنم. از دست دادن اعتماد مشتری هزینه بسیار بیشتری برایتان دارد.

علاوه بر اینماد مجوزهای دیگری مانند مجوز اختصاصی مربوط به صنف کسب و کار شما. مثلا اگر تولید کننده محصولات غذایی باشید، باید از وزارت بهداشت مجوز داشته باشید. یا اگر منتشر کننده محصولات فرهنگی هنری هستید باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرید.

برای محصول من، سایت بهتر است یا اینستاگرام؟

همیشه این سوال را از ما می پرسند که داشتن فروش در اینستاگرام بهتر است یا وب سایت؟ یا اینکه ما در اینستا فروشگاه داریم، همان کافی نیست؟

طراحی سایت فروشگاهی

این یکی از سخت ترین سوالاتی است که از ما می پرسند. چون هیچ پاسخ مشخصی برای آن وجود ندارد. برای اینکه به این سوال جواب بدهیم، باید بدانیم شما چه محصولی دارید و مخاطبتان بیشتر کجاست. مثلا اینستاگرام برای فروش محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب است؛ اما شاید برای قطعات یدکی اصلا گزینۀ خوبی نباشد.

البته محصولاتی هم وجود دارند که هم در سایت برایش مشتری هست هم اینستاگرام. اگر بخواهید یکی را داشته باشید طبیعتا بخشی از مشتریان را از دست می دهید. پس بهترین حالت این است، که هر دو را با هم داشته باشید.

راستی هر جای کار با سیستم هم به مشکل بخورید، تیم پشتیبانی همواره در کنار شماست و می توانید روز‌های شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۲۲ و روز‌های پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل رسمی از ساعت ۹ الی ۱۷ با شماره ۶۳۴۰۴-۰۲۱ داخلی ۲ از تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ