کمبود آب بدنتان را با این میوه رفع کنید

0

نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره فواید هندوانه اظهار کرد: هندوانه میان وعده‌ای خوب در روز‌های گرم تابستان برای تامین آب مورد نیاز بدن و پیشگیری از کم آبی بدن است.

او ادامه داد: مصرف یک قاچ هندوانه در طول روز به صورت معمول منع مصرفی برای مبتلایان به دیابت ندارد، همچنین به علت وجود آب فراوان برای مبتلایان به بیماری‌های کلیوی بسیار مفید است.

جوزدانی افزود: همه افراد حتی آن‌هایی که به بیماری‌های گوناگون مبتلا هستند، باید روزانه یک قاچ هندوانه مصرف کنند البته در خوردن آن به هیچ عنوان زیاده روی نکنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به عوارض نوشیدن آبمیوه برای مبتلایان به دیابت تصریح کرد: مبتلایان به دیابت نباید آبمیوه بنوشند؛ چراکه افزایش میزان غلظت فروکتوز یا قند میوه در آنها می‌تواند روی قند خون‌شان تاثیر بگذارد. هندوانه حاوی لیکوپن است و لیکوپن ماده‌ای است که به عنوان آنتی اکسیدان شناخته شده است و می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش داشته باشد؛ به همین علت اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد.

تاثیر مصرف هندوانه بر درمان بیماری‌ها

جوزدانی تاکید کرد: هندوانه به تامین آب مورد نیاز بدن کمک می‌کند که برای حفظ ظاهر سالم و شاداب پوست و مو ضروری است و می‌تواند خستگی را کاهش دهد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه لیکوپن موجود در هندوانه برای درمان بیماری‌های گوناگون موثر است، تاکید کرد: لیکوپن موجود در هندوانه به علت خواص آنتی اکسیدانی فراوان در درمان سرطان‌های مختلف موثر است. طبق تحقیقات علمی مصرف این میوه در مبتلایان به مشکلات قلبی_ عروقی باعث تسریع در درمان آنها خواهد شد.

مجله سلامت متخصص رژیم درمانی متخصص تغذیه دکتر تغذیه درمان سرطان پروستات درمان بیماری های قلبی عروقی خواص هندوانه

درمان سرطان پروستات در مردان با مصرف هندوانه

جوزدانی تصریح کرد: مصرف برخی مواد غذایی یا خوراکی مانند چای، هندوانه و … برای افراد بد خواب در ساعات آخر شب توصیه نمی‌شود. ویتامین C، هندوانه می‌تواند به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که از عوامل شکل گیری سرطان هستند و نابودی آنها کمک کند. چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف لیکوپن با کاهش خطر سرطان پروستات در ارتباط بوده است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان یادآوری کرد: هندوانه سرشار از ترکیباتی مانند ال سیترولین، ال ارژینین، لیکوپن و سایر ریز مغذی هاست و تا حد بسیار زیادی باعث کاهش فشار خون، فاکتور‌های التهابی و کاهش خطر بیماری‌های قلبی_ عروقی خواهد شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ