نحوه درمان سلولیت با کرم و روغن

0

سلولیت در واقع سلول‌های کلاژن بزرگ شده کروی شکل، بین پوست و ماهیچه است. به گزارش هاف‌پست، بیش از ۹۰ درصد خانم‌ها سلولیت دارند. سلولیت هم نوعی چاقی نامتوازن محسوب می‌شود که علاوه بر خطراتی که برای سلامتی دارند، اعتماد به نفس را نیز پایین می‌آورند. سلولیت‌ها اغلب پشت ران و ساق پا‌ها جمع می‌شوند. بسیاری از کسانی که به دنبال درمان برای سلولیت هستند از کرم‌ها و روغن‌های بسیاری استفاده می‌کنند، رایج‌ترین آن‌ها روغن کاکائو است؛ اما آیا کوچک‌ترین کمکی به رفع سلولیت‌ها می‌کنند؟ مجله سلامت متخصص تغذیه سلولیت چیست سلامتی پوست و مو زیبایی خانم‌ها زیبایی اندام زنان راه های مراقبت از پوست بدن دکتر تغذیه درمان سلولیت پشت ران با ورزش درمان سلولیت پوست زیبا بهترین روغن برای شادابی پوست بهترین روغن برای پوست صورت بهترین روغن برای پوست بدن

آیا سلولیت با کرم و روغن از بین می‌رود؟

پزشکان تغذیه و لاغری معتقدند: «این بیماری در ۲ ماه اول به دنبال عادات بد پی ریزی می‌شود و در ماه‌های بعدی تغذیه و سلولیت‌ها بزرگ می‌شوند». حالا عادات بد یعنی چه؟ دقیقا عاداتی که یک کارمند دارد. اصلا به همین علت به آن «بیماری کارمندی» می‌گویند. کم تحرکی و عدم پیاده‌روی به میزان مناسب از عوامل اصلی این بیماری هستند. به گزارش نیویورک تامیز، «حتی اگر در خانه هستید باید روزی ۴۰۰۰ قدم راه بروید». برای سلامتی خود باید تلاش کنید تا آن را نگه دارید. حالا به این پرسش، پاسخ دهیم که آیا کرم و روغن‌ها کارساز هستند؟ دکتر زاکیا رحمان، متخصص پوست از دانشگاه استنفورد، می‌گوید: «کرم‌ها و روغن‌هایی که برای سلولیت می‌سازند واقعا عجیب است؛ چون یک صنعت چند بیلیونی است که تا به حال نتوانسته سلولیت را درمان کند». اغلب پزشکان به بیماران سلولیتی خود داروی رتینول و ویتامین آ، تجویز می‌کنند، که این دارو کمک به تعدیل سازی سلول‌های سلولیتی می‌کند و قابلیت جذب از روی پوست را دارد. واقعیت این است: شما تا زمانی که عادات بد را کنار نگذارید و غذا‌های چرب بخورید هیچ اثری از بهبودی نمی‌بینید. حالا راه‌حل درست چیست؟

سلولیت را با روش‌های زیر از بین ببرید

مجله سلامت متخصص تغذیه سلولیت چیست سلامتی پوست و مو زیبایی خانم‌ها زیبایی اندام زنان راه های مراقبت از پوست بدن دکتر تغذیه درمان سلولیت پشت ران با ورزش درمان سلولیت پوست زیبا بهترین روغن برای شادابی پوست بهترین روغن برای پوست صورت بهترین روغن برای پوست بدن

تنها راه از بین بردن سلولیت ورزش‌های مرتب روزانه و دوری از عادات بد است. اگر کارمند، دورکار یا در خانه دچار کم تحرکی هستید، برای از بین بردن سلولیت‌ها از راه‌کار‌های زیر کمک بگیرید:

۱. ورزش‌های صبگاهی را جدی بگیرید.

۲. در طول روز حرکات کششی انجام دهید.

۳. هر ۴۵ دقیقه، یکبار از جای خود بلند شوید و حدود ۶۰ الی ۱۰۰ قدم راه بروید.

۴. از خوردن غذا‌های چرب و پرکالری پرهیز کنید.

۵. از مصرف زیاد نوشابه پرهیز کنید.

۶. گاهی اوقات بسیاری از بیماری‌ها منشاء عصبی دارند، پس یوگا کار کنید.

۷. از پوشیدن شلوار‌های تنگ پرهیز کنید؛ زیرا جریان خون را مختل می‌کنند.

۸. روزی ۵ دقیقه محل‌هایی که سلولیت دارند را دورانی ماساژ دهید.

۹. هنگام ورزش‌های هوازی، دور سلولیت‌ها را نایلون ببندید. این کار باعث افزایش حرارت و تحرکات مولکولی می‌شود که به آب شدن سریع سلولیت‌ها کمک بسیاری می‌کند.

۱۰. به مقدار کافی آب و مایعات مصرف کنید.

۱۱. حس بدی به خود نداشته باشید و مطمئن باشید سلولیت قابل درمان است فقط باید کمی برای خود وقت بگذارید.

منبع : ایرنا زندگی به نقل از nytimes ، huffpost

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ