جعل مدرک تحصیلی با ۱۰ میلیون تومان

0

یکی از نهادهای دولتی در تماس با پلیس از ارائه مدرک جعلی از سوی فردی به آن نهاد شکایت کرد. مأموران بلافاصله با دریافت این شکایت، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ «سعید راستی» رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت، در تشریح جزئیات این خبر گفت: فردی با در دست داشتن گواهی موقت پایان تحصیلات دوره پیش دانشگاهی در خواست تأیید اصالت مدرک مذکور را داشته ولی در بررسی ارکان و اصالت مدرک مشخص شد مدرک جعلی و فاقد اصالت است.

این مقام پلیس ابراز داشت: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران پس از انجام تحقیقات فنی دریافتند فرد مورد نظر بدون اینکه در جلسات کلاس‌های درسی و امتحانات شرکت کند از طریق آشنایی با یک جاعل مدرک تحصیلی جعلی را در قبال پرداخت پول تحویل گرفته و برای تأیید گواهی موقت به یک از نهادهای دولتی مراجعه کرده است.
وی بیان داشت: مأموران پس از تحقیقات تکمیلی از متهم و انجام کار فنی و اطلاعاتی به این نتیجه رسیدند که یک باند چندنفره در چند استان کشور این فعالیت مجرمانه را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و در شبکه گسترده انجام می‌دهند و در قبال دریافت مبالغ هنگفتی از متقاضیان مدارک تحصیلی به آنها مدرک جعلی تحویل می‌دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مخفیگاه احدی از جاعلان در حوالی محله «اتابک» و سه نفر دیگر در استان‌های فارس و قم شناسایی شد، گفت: با هماهنگی‌های قضایی و دریافت نیابت قضایی روز یکشنبه در چند عملیات ضربتی و هماهنگ ۴ عضو این باند در تهران، استان فارس و شهر قم در مخفیگاهشان دستگیر شدند. متهمان در بازجویی تکمیلی اظهار داشتند با دریافت مبالغی بین ۵۰ الی ۱۰۰میلیون ریال از متقاضیان برای آنها مدرک تحصیلی و سایر مدارک جعلی صادر می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد زیادی مدارک تحصیلی جعلی اعم از مدارک دانشگاهی- تحصیلی – نظام وظیفه و فنی حرفه‌ای و همچنین تعداد ۲۵ مهر مربوط به نهادها و ارگان‌های دولتی کشف شد.

منبع : روزنامه ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ